Jeg køber sgu een cykel...
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-03 14:57

Hej - Jeg har nærlæst alle jeres indlæg i et af mine tidligere indlæg og har
fundet ud af at det bliver til en GS500E i 35 - 40.000 kr.s klassen. (Ja -
Jeg kan ikke huske hvem, men der var en der nævnte at den er gennemprøvet
siden 70'erne og det kan han jo på sin vis godt have ret i)...

Nu skal jeg bare ud på markedet og se om jeg kan finde en nøgen model - med
5 - 10.000 km på klokken og uden for mange år på bagen. Samtidig må den
meget gerne være blå, så jeg slipper for at skifte min polish og klude ud
(den fra Jawa'en).

Mvh
Allan Rasmussen

Ps.
Har lige været rundt i Svendborg på min far GSF1200. Den har fået nye potte
og er blevet dyset om... Det er jo en HELT anden oplevelse at trille nu.
Sikke folk de glor. HA!

Fra : Brian W.

Dato : 01-05-03 16:47

Allan wrote:
> [...]
> Har lige været rundt i Svendborg på min far GSF1200. Den har fået nye
> potte og er blevet dyset om... Det er jo en HELT anden oplevelse at

God fornøjelse. Vi ses der ude.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-03 20:30

> God fornøjelse. Vi ses der ude.

Det kan du være helt sikker på.
Jeg glæder mig som et lille barn til juleaften. Nu er det bare med at finde
den HELT rigtige. Der ikke har været moslet und so weiter...
Hvad tjekker jeg når jeg skal teste en cykel ?

Mvh
Allan

Fra : Asger Steffensen

Dato : 01-05-03 21:53

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> skrev i en meddelelse

> [...]
finde
> den HELT rigtige. Der ikke har været moslet und so weiter...
> Hvad tjekker jeg når jeg skal teste en cykel ?

Jeg nævnte at GS500E har rødder i 70'erne.

Du tjekker slid på kæde, dæk, bremseskiver (!) hjullejer, sviggaffellejer,
kronrørslejer, støddæmpere for og bag. Samt om motoren lyder sund og kører
godt, om ejeren har serviceret den regelmæssigt (olieskift, etc.), om der er
gæld i cyklen, og generelt om cyklen fremstår pæn. Se efter om bolte,
møtrikker og skruehoveder er mishandlede, det tyder på dårlig
behandling/service.

Hvordan du tjekker de enkelte ting kan du sikkert finde ud af ved at søge på
google groups.

Asger
ZX-10 (der også næsten har rødder tilbage i 70'erne)

Fra : Brian W.

Dato : 01-05-03 22:14

Asger Steffensen wrote:
> [...]
> søge på google groups.
>
> Asger
> ZX-10 (der også næsten har rødder tilbage i 70'erne)

Nogle cykler siger " køb mig køb mig..." det er farligt. Man får fandme ikk
ro i sjælen får lortet er købt..

Men hvis du synes at den bare kører, og fremstår flot, så er det jo bare at
springe på hesten. Første gangs køb er altid lidt svær.. Man lærer så længe
man kører.. FInd evt en der har en gs´er og slæb ham/hende med ??

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-03 22:31

Svinggaffel? Hvordan tjekker man det?

Gæld. Det er bilbogen i Århus ik?

> springe på hesten. Første gangs køb er altid lidt svær..

Ja - jeg købte en Jawa i 96. Men den var helt ny - så det var lidt
nemmere...

Mvh
Allan

Fra : Jakob

Dato : 01-05-03 22:45

Allan wrote:
> Ja - jeg købte en Jawa i 96. Men den var helt ny - så det var lidt
> nemmere...

Så har du jo også en ide om hvad du skal kigge efter. Man kan jo aldrig
være 100% sikker på ikke at blive røvrendt, så derfor er det naturligt
at være lidt nervøs. Jeg tror faktisk jeg checker sælger mere end jeg
checker motorcyklen. Du har jo fundet ud af model det skal være og gjort
forarbejdet, så du kender de basale facts om modellen. Derfor er det
narturligt at spørge til personlige erfaringer og der skal man så bare
lytte godt efter - hvis der noget der ikke lyder rigtigt, så find den
næste der er til salg...

--
Jakob, der kun køber mc'er af flinke folk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-05-03 08:15

> Svinggaffel? Hvordan tjekker man det?

Når der siddes på cyklen og hoppes på sædet, skal bagsvingeren gå uden
mislyde. Der må heller ikke være noget sideværts slør. Kan f.eks. tjekkes
ved at en person holder cyklen fast på centerfod, mens en anden sidder på
hug ved siden af cyklen. Han tager fat bagerst på baghjulet med den ene arm,
og holder fast i stellet med den anden og hiver frem og tilbage i hjulet.
Det må ikke kunne give sig. Er hjullejerne dårlige, kan det også mærkes her.

Selv om det virker iorden, så er det ikke sikkert at det er som det skal
være. Bagsvingerlejerne kan godt være helt tørre pga. manglende
vedligeholdelse og gå i stykker et år efter du får cyklen hjem. Det har jeg
selv været ude for. Dette kan man dog ikke kontrollere ved køb, så det skal
du ikke tænke over lige pt. Bare du har det i baghovedet, når nyindkøbet
skal vedligeholdes.

> Gæld. Det er bilbogen i Århus ik?

Jo.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 02-05-03 01:22

> [...]
finde
> den HELT rigtige. Der ikke har været moslet und so weiter...
> Hvad tjekker jeg når jeg skal teste en cykel ?

På en GS'er:
At den lader med fulde 14 V når der gives lidt gas :-|

--
Armand.