1. Maj sang....
Fra : Mads Breddam

Dato : 01-05-03 13:41

Da jeg her for lidt siden sad i min bil og holdte tilbage for rødt, arbejder
optog hørte jeg en melodi. ... de havde et orkester gående forrest. Nå, men
melodien var den samme, som den Jacob Hauggaard har en sang med, hvor
teksten er noget i retning af: "Venner lad værktøjet ligge, hvad skal vi
bruge det til. Arbejde gider vi ikke, det har tyskerne til". Det syntes jeg
jo var en ganske komisk situation... men mon ikke JH's sang bygger på en
eller anden original sang hvor teksten er en kende anderledes?

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Yes Gorgie, they float. They all float down here." Pennywise the Clown/IT.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-05-03 21:07

Mads Breddam <breddam@esenet.dk> wrote:
> Da jeg her for lidt siden sad i min bil og holdte tilbage for rødt

Det var der vist mange der gjorde i dag. *fnis*

-Sune

Fra : ChriZ

Dato : 01-05-03 22:38

Kunne det ikke være "Brødre lad våbnene lyne"?
http://www.socialdemokratiet.dk/aarhusamt/hovedside/sange/lad_vaabnene.htm

--
Venlig hilsen
Christian

- Hvem er Åge...?
www.hvemeraage.tk

Fra : Mads Breddam

Dato : 02-05-03 12:23

> Kunne det ikke være "Brødre lad våbnene lyne"?

Jow, det er den.

Det var sådan set ikke fordi jeg skulle bruge den til noget... Det var den
her melodi, arbejderoptog og teksten: "arbejde gider vi ikke...", som jeg
havde kørende inde i hovedet. ... det synes jeg var lidt sjovt i
situationen.