Hjælp... Hakker i tanken :O(
Fra : Eddy Folder

Dato : 01-05-03 11:48

Hej Folks

I nattens mulm og mørke er der kommet 2 hakker i min tank (ca. 2x2 mm, Små
men synlige ) Da disse hakker er gået igennem al lakken, så har jeg
forløbigt sat klsterbånd over for at holde vand ude.
Nu er dette en kæmpe øjebæ for mig, og vil egenlig gerne have fikset det med
det samme. Går vel ud fra at alternativerne hedder en omlakering af
forskellige dele eller en lille lapning af de to små huller. Men hvad koster
en omlakering??? Og er der nogle der har en "opskrift" på hvordan man selv
lapper huller??? Går ud fra at der må være noget med noget slibning,
lakering og så videre???? Evt. produkter er også velkommen

Mvh.

Eddy Folder - Med en "hullet" SV650S´er

Fra : nd

Dato : 01-05-03 13:04

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lapper huller??? Går ud fra at der må være noget med noget slibning,
> lakering og så videre???? Evt. produkter er også velkommen

Har oplevet noget tilsvarende på (i) min tank. En omlakering koster omkring
2-3000 kr. hos Winston ved Gl. Køgelandevej. Så istedet købte jeg nogen
tudser hos Colorite og smurt det på. Siden er der kommet nogen endnu størrer
ridser i, som i dit tilfælde, i nattens mulm og mørke. Jeg ser på det
posetive, at jeg ikke fik omlakret tanken.... Tanken bliver først omlakeret
den dag jeg har en aflukket garage til dyret. Alt andet end en god
omlakering vil alttid være en øjebæ for ejeren

vh

nd

---

Fra : Hekto

Dato : 01-05-03 15:19

In article <9X6sa.1759$H34.235@news.get2net.dk>, chill@ofir.dk says...
> Og er der nogle der har en "opskrift" på hvordan man selv
> lapper huller??? Går ud fra at der må være noget med noget slibning,
> lakering og så videre???? Evt. produkter er også velkommen

Køb den rigtige lakstift.
Kom lidt grunder på det bare metal.
Lad det tørre godt, i et par dage.
Fyld lak i hullerne, i små lag.
Vent ca. 30. min.
Tør overskydende lak væk med en klud på en finger, fugtet med sprit
(acetone til nogle lakker Pas På!)
Gentag dette til 'hullet er fyldt op' og ligger plant med den anden
lak.
Lad det tørre godt i nogle dage.
Puds det op med at mildt polérmiddel.

Er man omhyggelig, er det ikke en større 'øjenbæ' end den der aligevel
kommer, når der er glemt et støvfnug i den oplakkerede tank.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 01-05-03 15:47

> [...]
> med det samme. Går vel ud fra at alternativerne hedder en omlakering af
> forskellige dele eller en lille lapning af de to små huller.

Slå op på de gule sider og fin den nærmeste fillial af "Chips Away", og
presentér ham for skaden for et tilbud!
Chips-Away er en franchise-kæde af lakreperatører der lapper buler og ridser
lokalt ved auto-forhandlerne.

--
Armand.

Fra : Bikegrrl

Dato : 01-05-03 16:58

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in

> Slå op på de gule sider og fin den nærmeste fillial af "Chips Away", og
> presentér ham for skaden for et tilbud!
> Chips-Away er en franchise-kæde af lakreperatører der lapper buler og
> ridser lokalt ved auto-forhandlerne.

Jeg har "testet" Chips Away, de reparerede en fæl bule i min bils
kølerhjelm - egentlig kostede det 500,- men han var ikke helt tilfreds, så
jeg slap med 250,- (jeg er fuldt ud tilfreds, når man tænker på prisen for
en opretning/omlakering på aut. værksted!!) Så jeg kan kun anbefale dem!

Trine
R6

Fra : Hekto

Dato : 01-05-03 18:10

In article <b8rc9n$2j3b$2@news.cybercity.dk>, Armand says...

> [...]
> presentér ham for skaden for et tilbud!
> Chips-Away er en franchise-kæde af lakreperatører der lapper buler og ridser

http://www.chipsaway.dk/default.htm

Det ser sq smart ud! Så slipper man for bøvlet selv, for det tager
noget tid at gøre det pænt!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Lasse

Dato : 01-05-03 20:05

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> wrote in message >
http://www.chipsaway.dk/default.htm

> Det ser sq smart ud! Så slipper man for bøvlet selv, for det tager
> noget tid at gøre det pænt!
> --

forsikringen satte de gutter til at fikse en ridse i min tank (matsort
mille)...de polere den ene side ganske blank

Lasse
Mille & Karin & Neelix