hvad er S-VHS til compiste converter?
Fra : Martin Jensen

Dato : 01-05-03 11:29

Hej

Er der nogle der kan fortælle mig hvad et S-VHS til compiste converter er

På forhånd tak
Mvh
Martin

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 01-05-03 11:38

Martin Jensen wrote:
> Hej
>
> Er der nogle der kan fortælle mig hvad et S-VHS til compiste
> converter er

Det er f.eks. sådan en her:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=6d7fe4b1f6e2367eb0c2265212d84df3

Så vidt jeg ved er selve "konverteren" bare en kapasitor mellem 2 ben i
stikket, eller mellem 2 ledere.
Så hvis man er lidt fingernem kan man lave det selv.

Anders Lorentzen

Fra : Aksel Spandet

Dato : 01-05-03 14:32

> [...]
> stikket, eller mellem 2 ledere.
> Så hvis man er lidt fingernem kan man lave det selv.

Har du en guide/diagram tl det?

Ville sgu egenlig gerne spare de 65 kr.... da jeg allerede har et scart stik
med s-video indgang som bare ikke omformer det...

Mvh
Aksel

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 01-05-03 16:49

Aksel Spandet wrote:
> Har du en guide/diagram tl det?

Efter lidt googleri:
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html
Hvis ikke det er nok, må du spørge i elektronik gruppen.

Anders Lorentzen

Fra : Aksel Spandet

Dato : 01-05-03 17:03

> Efter lidt googleri:
> http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html
> Hvis ikke det er nok, må du spørge i elektronik gruppen.
>
> Anders Lorentzen
Takker.... har selv prøvet på google men kunne ik finde noget...

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 01-05-03 12:18

Martin Jensen wrote:
> Hej
>
> Er der nogle der kan fortælle mig hvad et S-VHS til compiste
> [...]

Det er en dims, der laver et s-video signal om til et composite signal, ofte
samtidig med at stikket bliver lavet til scart, så det passer ind i TV'et.

En adapter lader derimod s-video signalet passere igennem, men laver stikket
om til scart.

S-video er en bedre kvalitet end composite, men det kræver at TV'et
understøtter s-video (fejlagtigt kaldet S-VHS af mange), derfor har man til
især ældre TV, brug for en converter.

Mvh Michael

Fra : M.Kay

Dato : 01-05-03 13:37

I know it's awful, but Martin Jensen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.grafikkort saying:

> Hej
>
> Er der nogle der kan fortælle mig hvad et S-VHS til compiste converter er

Det er et amerikansk komposteringssystem til gamle videobånd.

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie