Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt Digitalkamera
Fra : Thomas H.

Dato : 01-05-03 08:30

Hej i guppen

Jeg skal ud og investere i nyt digital kamera. Jeg står så og valker mellem
2 forskellige.

Et Canon PowerShot G3 og så et Olympus Camedia C-740UZ.

Det der tiltaler mig ved Canon'en er deres kvallitet og så kan jeg godt li'
de store muligheder for selv at kunne styre blænde og lukketid. Jeg ved ikke
rigtigt om der er de samme muligheder på olympus'en, men der er der 10X
zoom, og det syntes jeg også er ret væsentligt.

Er der nogle der kan sige for og imod de to kameraer.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-05-03 13:24

"Thomas H." skrev
> Er der nogle der kan sige for og imod de to kameraer.

Hvis du snupper en "side-by-side" hos
DPReview
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp
kan du direkte sammenligne data og features.
Umiddelbart er der tale om to ganske forskellige
kameraer.
Du gør dig selv en bjørnetjeneste, hvis du ikke
bestemmer dig for hvad der er vigtigst for netop dig.
Olympus'en tele overgår Canon'ens
Canon'en har flere pixels (Olympus'en har nok)
De har begge manuel focus (Nok mest aktuel
på Olympus'en p.gr.a. den lange tele)
Canon'en har blitzsko mens Olympus'en har
"Olympus sync." (?)
C har optisk søger mens O har elektronisk
(á la spejlrefleks) Optisk er mere lysstærk.
C kan lagre i RAW, O har TIFF (same shit, new wrapping)
C bruge CFkort mens O bruger XD (dyrere men hurtigere)
Osv osv... fortsæt selv.
Er der begreber du vil ha' belyst så spø'r endelig.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : emil123123

Dato : 17-05-03 19:11

"Thomas H." skrev d. 01-05-03 08:30 dette indlæg :
> [...]
10X
> zoom, og det syntes jeg også er ret væsentligt.
>
> Er der nogle der kan sige for og imod de to kameraer.

Jeg har selv forudbestilt et Olympus c-750 og jeg har været inde for at
sammenligne med det Canon, som du også tænker på at købe.
Jeg tror på at C-750 har en hel masse fordele. Bla. synes jeg at Oly
vinder i billedtesten.
Prøv lige checke det ud. Måske var det en ide, istedet for c-740, som
jeg også overvejede.
Jeg vender tilbage når jeg selv har prøvet C-750'en - forhåbentligt
snart.
Emil

http://www.kandu.dk/