|
| Mobil telefon Fra : haze |
Dato : 01-05-03 07:04 |
|
Jeg bestillte et mobiltelefon via en ebutik hvor der samtidigt måtte
oprettes et mobilabonnement. Leveringstid på varen var cirka 3 uger.
Jeg tilsendt et GSM oprettelse som jeg udfylder og den faxes tilbage til dem
dagen efter. Efter en uge fortryder jeg købet, og afbestille varen. Her får
jeg at ved at jeg selv skal tage kontakt til teleselskabet og annullere
oprettelsen af abonnementet.
Efter at snakket med deres kundeservice, får jeg oplyst at jeg bare skal
faxe skemaet ind til dem igen hvor jeg skriver bare 'skal annulleres' på
forsiden.
2 dage senere modtager jeg et simkort osv (?). Igen ringer jeg til
teleselskabet for at beklager mig. Her fik jeg at vide at selvom jeg havde
afbestillte mobiltelefonen, var jeg stadigvæk bundet af abonnementet.
Som sagt foregik alle den ovenstående indenfor de første 14 dage.
Har man ikke nogen fortrydelsesret mht mobil abonnementet.? Især når købet
af mobiltelefon til de billige penge er betinget af oprettelse af et
mobilabonnement.
| |
MaRk (01-05-2003)
| Kommentar Fra : MaRk |
Dato : 01-05-03 18:52 |
|
> Har man ikke nogen fortrydelsesret mht mobil abonnementet.? Især når købet
> af mobiltelefon til de billige penge er betinget af oprettelse af et
> mobilabonnement.
Niks, det står nok også på kontrakten.
| |
Per Christoffersen (02-05-2003)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 02-05-03 11:27 |
|
"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote in message
news:3eb15eab$0$10461$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Har man ikke nogen fortrydelsesret mht mobil abonnementet.? Især når
købet
> > af mobiltelefon til de billige penge er betinget af oprettelse af et
> > mobilabonnement.
>
> Niks, det står nok også på kontrakten.
Hvilken lov og paragraf støtter du det udsagn på?
/Per
| |
MaRk (02-05-2003)
| Kommentar Fra : MaRk |
Dato : 02-05-03 17:30 |
|
> Hvilken lov og paragraf støtter du det udsagn på?
>
Sidst jeg tegnede et abonnement (telia, ved mobil købt over nettet) stod der
klart og tydeligt på både hjemmeside og kontrakt at der ingen fortrydelses
ret var på abonnementet og havde indsent det.
Ved så ikke om lovgivningen er anerledes.
Mvh
Mark
| |
Jesper Juul (02-05-2003)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 02-05-03 20:32 |
|
"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
news:3eb29d1f$1$10404$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvilken lov og paragraf støtter du det udsagn på?
> >
>
> Sidst jeg tegnede et abonnement (telia, ved mobil købt over nettet) stod
der
> klart og tydeligt på både hjemmeside og kontrakt at der ingen fortrydelses
> ret var på abonnementet og havde indsent det.
>
Og?
> Ved så ikke om lovgivningen er anerledes.
Det kunne meget vel tænkes.
--
Mvh
Jesper Juul
| |
Per Christoffersen (02-05-2003)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 02-05-03 11:26 |
|
"haze" <haze@postkasse.net> wrote in message
news:3eb0b89e$0$42565$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har man ikke nogen fortrydelsesret mht mobil abonnementet.? Især når købet
> af mobiltelefon til de billige penge er betinget af oprettelse af et
> mobilabonnement.
Det vil jeg mene at det er, - jeg kan ihvertfald ikke lige finde en passus
i Fjernsalgsloven, der skulle undtage dette.
Der er undtagelser ved abonnementer eller ydelser, der er taget i brug, men
det er dit abonnement jo klart ikke, fordi du ikke fik SIMkortet før du
havde fortrudt.
/Per
| |
|
|