problem med kabeltv udbyder...
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-04-03 22:33

d. 15/1 2003 kontakter jeg via email "Forsyningen" der her i kommunen
står for levering af kabel-tv for at få ændret fra den store pakke
til grundpakken (i forbindelse med indflytning).
Via email får jeg beræftelse på at pakken ændres d. 20/1 2003. Denne
email har jeg stadig liggende.

Da den første opkrævning kommer ca. en måned senere er den på det
beløb der er fastsat for den store pakke. Forsyningen oplyser via
telefon at det er fordi edb-systemet ikke har nået at opdatere data
inden regningen blev udskrevet. Den æder jeg selvfølgelig, kan ikke
gøre ret meget andet.

Nu kom så den næste opkrævning til betaling 1/5 - stadig på det høje
beløb.
Jeg kontakter forsyningen der via email fortæller at de *ikke* har
nogen anmodning fra mig om at få ændret pakke, de har endda haft en
tekniker ude på adressen for at checke om der var filter på
leveringen eller ej - det var der ikke - hvorfor jeg har haft den
store pakke hele tiden. Da jeg ikke har fjernsyns har jeg ikke haft
mulighed for at kontrollere dette.

Hvordan står jeg i denne sag ? - kan jeg bare vinke farvel til de
penge jeg har betalt for meget eller er det Forsyningen der har et
problem ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-03 23:00

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan står jeg i denne sag ? - kan jeg bare vinke farvel til de
> penge jeg har betalt for meget eller er det Forsyningen der har et
> problem ?

Men den dokumentation du kan fremvise, mon så ikke Forsyningen godt kan se
deres fejl og refundere dig beløbet ...

A´ tror det..

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-05-03 20:46

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk>
wrote in news:3eb04767$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Men den dokumentation du kan fremvise, mon så ikke Forsyningen
> godt kan se deres fejl og refundere dig beløbet ...
>
> A´ tror det..

Du troede rigtigt - og det er ret lækkert :)

Jeg tænkte faktisk bagefter at jeg nok skulle have ventet med at
fremlægge sagen herinde til jeg havde fået svar fra Forsyningen...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-03 21:51

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du troede rigtigt - og det er ret lækkert :)

Deee eerrr såååeee fliiinnnke hos Forsyningen i Esbjerg...

> Jeg tænkte faktisk bagefter at jeg nok skulle have ventet med at
> fremlægge sagen herinde til jeg havde fået svar fra Forsyningen...

Pyt ... Der skete jo ikke en større skade = udvikling af en
monstertråd...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-03 19:57

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk>
wrote in news:3eb188cd$0$48894$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Deee eerrr såååeee fliiinnnke hos Forsyningen i Esbjerg...

Ja efterhånden begynder jeg at tro på dig :)

Fra : Kim

Dato : 30-04-03 23:58

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> telefon at det er fordi edb-systemet ikke har nået at opdatere data
> inden regningen blev udskrevet. Den æder jeg selvfølgelig, kan ikke

Så skal de refundere beløbet som er differencen for den perioden, hvor
opsigelsen var gyldig.
dvs. at du normalt har 1 måneds opsigelse, hvis ikke registreringen var
ny, hvorved der kan være en bindingsperiode.
Opsiger du den 15/1 kan opsigelsen senest siges at gælde ved udgangen af
løbende måned + 30 dage. Hvilket bliver til den 28-2. Løbende måned
fordi abonnementer af denne type normalt har dette i betingelserne.
Herefter er du ikke forpligtet til at betale, under de forudsætninger :
1. At aftalen ikke er registreret som nyregistrering med bindingsperiode .
2. At aftalen ikke indgår som krav fra boligforeningen.

Dette er gældende såfremt du kan dokumentere at aftalen er opsagt og det
skriver du at du kan.

> Nu kom så den næste opkrævning til betaling 1/5 - stadig på det høje
> beløb.
> Jeg kontakter forsyningen der via email fortæller at de *ikke* har
> nogen anmodning fra mig om at få ændret pakke,

Smid mailen i hovedet på dem, med dato for afsendelse og deres svar.
Så bliver de nok lidt blødere

> [...]
> leveringen eller ej - det var der ikke - hvorfor jeg har haft den
> store pakke hele tiden. Da jeg ikke har fjernsyns har jeg ikke haft

Skriv til dem at du ikke har et tv og at du ikke har intentioner om at
tjekke deres installationer, hvorfor det må antages at du er uden skyld
i at de har leveret noget til dig, som du har frabedt

> Hvordan står jeg i denne sag ? - kan jeg bare vinke farvel til de
> penge jeg har betalt for meget eller er det Forsyningen der har et
> problem ?

Jeg mener at de fleste virksomheder (naiv som jeg er) er ganske
fornuftige virksomheder, som måske ser dig som en potentiel kunde i
fremtiden, hvorfor konflikten nok løser sig stille og roligt med
afsendelse af de E-mail som der tidligere har været sendt mellem jer.
Pris sig lykkeligt over at det ikke er Viasat (jeg skrev jo naiv).

mvh
Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-05-03 20:48

Kim <k.j@sol.dk> wrote in news:3EB054EC.90706@sol.dk

> Dette er gældende såfremt du kan dokumentere at aftalen er
> opsagt og det skriver du at du kan.

Den er ikke opsagt, blot ændret fra stor til grund pakke. Aftalen er
en del af min lejekontrakt, jeg kan med andre ord ikke slippe for den
(det kan jeg godt, men det koster ca. det samme som et helt års
abonnement at få lukket signalet).

> Smid mailen i hovedet på dem, med dato for afsendelse og deres
> svar. Så bliver de nok lidt blødere

Det gjorde de - fik svar at den mail var dokumentation nok og jeg
ville få krediteret den ekstra betaling fra d. 20/1 og fremefter.