Remix af temaet fra Nærkontakt af tredie
Fra : Rune Zedeler

Dato : 30-04-03 19:39

Jeg søger et bestemt remix af temaet fra Nærkontakt af tredie grad. Det
er sådan lidt 80'er-groove-pop-agtigt, og temaet består af "de 5 toner"
afspillet skiftevis forfra og bagfra og så med vamp-akkorder.
Altså noget i retning af:
http://www.daimi.au.dk/~rz/pics/NaerkontaktRemix.png

Hvis der er nogen, der ved hvem der har lavet det, så vil jeg blive
meget glad!

-Rune

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-04-03 20:48

Således skrev Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> i dk.kultur.musik Wed, 30
Apr 2003 20:39:05 +0200:

>Hvis der er nogen, der ved hvem der har lavet det, så vil jeg blive
>meget glad!

Meco - Theme From Close Encounters ?

Det var vist også ham (dem?), der lavede disco-udgaven af Star
Wars-temaet.

Knud
"The beautiful part of writing is that you don't have to get it
right the first time, unlike, say, a brain surgeon."
-- Robert Cromier

Fra : Rune Zedeler

Dato : 30-04-03 21:18

Knud Winckelmann wrote:

> Meco - Theme From Close Encounters ?

Nej, det er desværre ikke Meco's version (med mindre Meco har lavet
flere versioner, i hvert fald).
Det der med 80'er-pop-groove skal tages med et gran salt - den version,
jeg leder efter, minder faktisk lidt om Meco's, men det er altså ikke den!

-Rune

Fra : -V-

Dato : 01-05-03 12:40

Knud Winckelmann wrote:
> Meco - Theme From Close Encounters ?
>
> Det var vist også ham (dem?), der lavede disco-udgaven af Star
> Wars-temaet.

...som er røvfedt!!!!

Specielt b-siden af vinylen, og de tre numre 'Othe', 'Galactic' og 'Funk' er
virkeligt groovy, og jeg under alle folk at høre dem.

Han har også lavet en udgave af Wizard of Oz, som holder 93%.

-V-

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-04-03 20:51

Således skrev Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> i dk.kultur.musik Wed, 30
Apr 2003 20:39:05 +0200:

>80'er-groove-pop-agtigt

Ok, så er det forresten nok ikke Meco, der er alt for meget disco og
temaet til Dallas/Dollars over det.

Knud
--
The wheel is still spinning, but the hamster is dead...

Fra : Annette Christensen

Dato : 30-04-03 22:58

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev
> [...]
> er sådan lidt 80'er-groove-pop-agtigt, og temaet består af "de 5 toner"
> afspillet skiftevis forfra og bagfra og så med vamp-akkorder.

Jeg har en LP fra 1978 med Capuano, der har titlen "Close Encounters by
Capuano".
Der kan man blandt andet høre John Williams "titelmelodi" med "de 5 toner" i
en discoagtig version.
Du kan evt. høre de første ca. 40 sekunder af den her:
http://www.offshoreechos.com/offshorethemes/deejays%20T-Z.htm
Sandsynligvis ikke den du søger, men jeg ville lige nævne den som en
mulighed.
Hilsen
Annette
--
"Sleep is for economists!"
Bono september 1999

Fra : Rune Zedeler

Dato : 30-04-03 23:15

Annette Christensen wrote:

> [...]
> en discoagtig version.
> Du kan evt. høre de første ca. 40 sekunder af den her

Hehe, nej, den havde jeg ikke hørt før. Det er ikke rigtigt til at høre
noget i 32kbps mp3 - men den lød da som om den kunne finde på at være
meget fed i ordentlig kvalitet!

Så - takker! Men, nej, det var ikke den.

-Rune

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-05-03 16:30

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.daimi.au.dk/~rz/pics/NaerkontaktRemix.png
>
> Hvis der er nogen, der ved hvem der har lavet det, så vil jeg blive

Er det så ikke Gene Page's version ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Rune Zedeler

Dato : 01-05-03 17:03

Benny Mortensen wrote:

> Er det så ikke Gene Page's version ??

Den kender jeg ikke - og bibliotek.dk kunne heller ikke finde noget...
I hvilken sammenhæng er den udgivet?

-Rune

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-05-03 12:08

> Den kender jeg ikke - og bibliotek.dk kunne heller ikke finde noget...
> I hvilken sammenhæng er den udgivet?
>
> -Rune

Hej Rune

Uh om den er udgivet i nogen bestemt anledning, det ved jeg ikke. Det er ret
sparsomt hvad der er af oplysninger. Kun at den er med Gene Page, og
produced af Gene & Billy Page.
Men hvis det hjælper dig, er den udgivet i 1977 på en single plade, Arista
records 7C 006-60389 og den hedder ganske simpelt som filmen " Close
encounters of the third kind " og B siden hedder " When you wish upon a star
" og så står der at det er en discoversion, og når det ikke var de andre
forslag, så kunne det lyde til at der er en chance for, at denne er den
rigtige. Jeg skal prøve at checke om jeg har den på en aller anden cd også.
Det er jo ikke lige sikkert, at du vil på single vinyl jagt.

M.V.H.....Benny

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-05-03 12:21

Hej igen Rune

Jeg har checket, jeg har den ikke på nogen CD, men den findes også på en LP.
Titlen er " Disco drønet 2 " fra 1978 den er udgivet på EMI og har sådan set
2 pladenumre. Den hedder " Drøn 502 " men det andet nummer er måske mere
effektivt hvis der skal søges, " 6C 058-39255 " Det var sådan set hvad jeg
lige kunne finde om den. Men hvis du vil høre den, så er jeg da vist ikke
så langt væk. ( 9380 )

M.V.H.....Benny..