Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til AVI-redigering
Fra : Legolas

Dato : 24-03-01 17:19

Jeg har prøvet Adobe Premiere, og det kommer ikke med andet end
fejlmeddelelser, så kan nogen anbefale et program hvor man kan klippe /
klistre i AVI-filer?

Legolas

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 24-03-01 18:48

"Legolas" <legolas@i.am> wrote in message
> Jeg har prøvet Adobe Premiere, og det kommer ikke med andet end
> fejlmeddelelser, så kan nogen anbefale et program hvor man kan klippe
/
> klistre i AVI-filer?

Skifter du også bil hvis den laver underlige lyde?

Måske var det i virkeligheden en bedre idé at finde ud af HVORFOR
Premiere kommer med fejlmeddelelser og evt. rette fejlene. Flere
professionelle Non-Linear editing suites er faktisk bygget op over en
Premiere, så jeg tror ikke at du finder et bedre stykke software til
videoredigering.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Legolas

Dato : 24-03-01 19:17

> /
>
> Skifter du også bil hvis den laver underlige lyde?

Tja, hvis det skal ta´ 1½ time at få det svar - + en anden jeg kender også
har problemer med den - ja-så må der være en nemmere løsning.

Det hjælper mig jo ikke særlig meget, at andre kan bruge programmet, vel..!?

Legolas

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 24-03-01 20:00

> [...]
> har problemer med den - ja-så må der være en nemmere løsning.
>
> Det hjælper mig jo ikke særlig meget, at andre kan bruge programmet,

Adobe Systems Danmark Support
Tlf.: 33 31 37 32 (9.00 - 17.00)

De kan muligvis hjælpe dig, men man kan ikke hjælpe nogen, der ikke vil
hjælpes...

Snippet fra Support Knowledgebase (har du kigget der?):
.... "A system error has occurred when your computer freezes, an
application quits unexpectedly, or the operating system returns the
message, "This program has performed an illegal operation." (If you
click Details in the error message dialog box, you'll see a message
like, "Invalid Page Fault in Premiere.exe," "Kernel32.dll," "MSC42.dll,"
"MMAVIAX.dll," "Illegal instruction," or "Segment load failure.")

Although a system error may appear to occur only when you are working in
Premiere, the error may actually be caused by a problem with the
operating system environment. Many different factors can cause system
errors, including low-level DOS problems; memory conflicts between
device drivers, software, and hardware; and corrupt elements in specific
files. Premiere may be the only application that is memory- or
processor-intensive enough to expose another more fundamental problem.
Even if the error says, "If the problem persists, please contact the
program vendor," the error may be related to more than just a single
application running on your system"...

Kast et blik på dette link, hvis du vil rette fejlene:
http://www.adobe.com/support/techdocs/47b6.htm

Måske kan det løse dit problem/dine problemer...

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Kurt Lund

Dato : 24-03-01 20:06

"Legolas" <legolas@i.am> skrev:

> Tja, hvis det skal ta´ 1½ time at få det svar - + en anden jeg kender også
> har problemer med den - ja-så må der være en nemmere løsning.
>
> Det hjælper mig jo ikke særlig meget, at andre kan bruge programmet, vel..!?

Det hjælper nu heller ikke at blive sur.
Jesper har ret - du må undersøge hvorfor programmet skaber sig. At
en anden har samme problem er irrelevant. Programmet fejler
ikke noget, men hvis man ikke tager sig den nødvendige tid til at
lære det at kende, men i stedet skøjter henover det, ja så svier det
til en selv.
Har du studeret manualen?

--
Kurt Lund

Fra : Legolas

Dato : 24-03-01 20:23

> [...]
> ikke noget, men hvis man ikke tager sig den nødvendige tid til at
> lære det at kende, men i stedet skøjter henover det, ja så svier det

Jeg takker begge for Jeres gode råd, som jeg vil gå i krig med.

Men det er for mig noget usædvanligt, at et program ved så at sige ingen
brug, kommer med fejlmeddelelse ved simpel handling.

Så for mig repræsenterer programmet ikke større værdi, end at et andet må
kunne virke bedre - men nu vil jeg prøve at gå i dybden med det, også vende
tilbage.

Thanx.

Legolas

Fra : Thomas

Dato : 24-03-01 21:09

> [...]
> har problemer med den - ja-så må der være en nemmere løsning.
>
> Det hjælper mig jo ikke særlig meget, at andre kan bruge programmet,

Hvis jeg havde Adobe Premiere og det ikke virkede, og jeg ikke selv kunne
finde fejlen, hang jeg med det samme i røret hos Adobe. Deres software er
for dyrt til blot at finde noget andet, og da de typisk har noget af det
bedste software på markedet, går man sjældent galt i byen med dem. Har du
kigget på Adobe's hjemmeside, der er ofte opateringer og patches at hente.
Du skriver heller ikke hvilken version af Premiere du bruger...

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Stefan Mylleager

Dato : 25-03-01 01:46

Jesper Kollerup Jensen wrote:

<snip>

> [...]
> professionelle Non-Linear editing suites er faktisk bygget op over en
> Premiere, så jeg tror ikke at du finder et bedre stykke software til

Hvis det er sandt, er det en skam. Jeg har aldrig rigtig forstået hvorfor
premiere har så godt et ry. Det virker som om Adobe har gjort sig en masse
anstrengelser for at efterligne et analogt klippebord så præcist som
muligt, hvilket er ret tåbeligt, taget i betragtning af de muligheder der
ligger i digital videoredigering. Hvis man ikke har after effects er
premiere faktisk stort set ubrugeligt til andet end det mest grundlæggende
klippearbejde. Bluecscreening og især brug af alphakanaler er fuldstændig
håbløst og omstændigt, og simple effekter som skalering og rotation er
utrolig upræcise (og ofte udelukkende baseret på heltals-procentværdier).
Adobe kunne lære meget af at kigge på deres andre programmer, især
photoshop, næste gang de revidere premiere. Og så har programmet ganske
rigtigt ry for at være ustabilt, og det er da også min erfaring at man skal
gemme sit projekt hvert andet minut, da programmet crasher for et godt ord.

Jeg venter stadig med spænding på den dag jeg finder et ordentligt
videoredigeringsprogram til hjemmecomputeren.

-stefan

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 25-03-01 03:57

"Stefan Mylleager" <stefan@kiloo.dk> wrote in message
> <snip>
>
> Hvis det er sandt, er det en skam. Jeg har aldrig rigtig forstået
hvorfor
> premiere har så godt et ry.

I den prisklasse vil jeg vove den påstand at der ikke findes bedre.

> [...]
> anstrengelser for at efterligne et analogt klippebord så præcist som
> muligt, hvilket er ret tåbeligt, taget i betragtning af de muligheder

Jeg synes nu ikke det minder spor om det gamle Umatic-redigering eller
tilsvarende. Jeg tror programmet er bygget op på den måde for at virke
mere logisk.

> [...]
> håbløst og omstændigt, og simple effekter som skalering og rotation er
> utrolig upræcise (og ofte udelukkende baseret på

Nu er det jo heller ikke en Media 100, Avid, FAST Silver eller noget der
bare nærmer sig. Premiere er en meget lille suite i forhold.

> [...]
skal
> gemme sit projekt hvert andet minut, da programmet crasher for et godt

Jeg har tidligere (version 4) brugt Premiere en del, og har ikke oplevet
større problemer. I dag bruger vi FAST Silver, som er en High-End
Editsuite. Jeg har ofte hørt om folk, der oplever at programmet crasher,
men de bruger Win98, der jo ikke kan beskyldes for at eje stabilitet. På
en NT Workstation af fornuftig dimension har jeg ikke haft problemer.

> Jeg venter stadig med spænding på den dag jeg finder et ordentligt
> videoredigeringsprogram til hjemmecomputeren.

Du kunne jo købe en FAST Silver for i nabolaget af 300.000,- men det kan
vel ikke betegnes som redigering til hjemmecomputeren! :)
Jeg kender ikke alternativer til Premiere, og jeg tror ikke der er nogen
der når Premiere til sokkeholderne.
--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen