Stifinder 2002 - hvordan åbne et andet ste~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 30-04-03 16:17

Hej,

Et banalt spørgsmål, men alligevel væsentligt for mig:

I Win XP stiller Stifinderen sig automatisk i 'Dokumenter' når
man åbner den.

Jeg vil imidlertid gerne have, at den i stedet stiller sig i
'c:\'

Hvordan klarer jeg den?

TIA

Henning

Fra : hcma

Dato : 30-04-03 17:18

"Henning Kampmann" <no_mail@please.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> man åbner den.
>
> Jeg vil imidlertid gerne have, at den i stedet stiller sig i

Åbn f.eks. Word ->Funktioner ->Indstillinger ->Filplaceringer og ret det til
der
m v h
HC

Fra : hcma

Dato : 30-04-03 17:20

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Kampmann" <no_mail@please.net> skrev i en meddelelse

> Åbn f.eks. Word ->Funktioner ->Indstillinger ->Filplaceringer og ret det
> [...]
Jeg tror nok at jeg misforstod spørgsmålet. Mit svar var møntet på gem
som.... og placering
m v h
HC

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-04-03 21:14

> [...]
> man åbner den.
>
> Jeg vil imidlertid gerne have, at den i stedet stiller sig i

Lav en genvej til c-drevet på dit skrivebord. Åbn Stifinder ved at
højreklikke på genvejen og vælge Stifinder. Kan du leve med at åbne
stifinderen i Denne computer, kan du bar højreklikke på dette ikon på
skrivebordet.

Jan

Fra : pre

Dato : 30-04-03 21:52

Nej det er ikke automatisk, det er indstillet.
For at ændre klik Start og sæt markøren på stifinderen. Højreklik og
korriger den linie hvori programmet starter. Det kan se lidt kryptsk
ud, men det er fordi der ikke må være mellemrum, derfor 20 (Mellemrum)
og %. Går det galt i starten så begynd forfra.

pre

mailto:perian&#64postkasse.net

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-04-03 22:07

Jeg har lagt en genvej til Stifinder på skrivebordet.
Højreklik på den og vælg Egenskaber.
Ved destination har jeg rettet til, så der nu står
%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e,
Når jeg åbner stifinder via denne genvej, åbner den i Denne computer og
viser alle drev, Dokumenter mappen m.m.
Skal den absolut starte i C rettes det til
%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, c:

Kurt

Fra : Henning Kampmann

Dato : 01-05-03 03:51

Hej Kurt mf.

On Wed, 30 Apr 2003 23:07:26 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:

> [...]
Præcist hvad jeg ønskede - let og elegant i tilgift!

Tak for hjælpen og rådene.

Venlig hilsen

Henning

Fra : pre

Dato : 01-05-03 09:12

Hvorfor lægge en genvej når der er en i forvejen ?(I Startmenuen)
Ellers er denne opskrift nok den bedste og hvis den ekstra genvej
sættes på proceslinien så er den super.

Fra : Henning Kampmann

Dato : 01-05-03 16:50

Hej Pre,

Jeg har altid haft en direkte genvej på bordet til Stifinderen.

Den indbyggede virker naturligvis lige så godt, sådan som du
beskriver det, men

Den indbyggede kræver 2 klik

Et icon kun ét klik

- så, derfor.

Venlig hilsen

Henning

Fra : pre

Dato : 01-05-03 18:42

Der er vi principielt enige - som jeg også skrev er et klik på
proceslinien en super løsning (som jeg selv bruger til en speciel
gruppe programmer). Det som er godt ved NG´erne er at spørgeren som
regel får et antal løsninger at vælge mellem. Faktum est, at vi alle
er forskellige, og alle bruger f. eks. Word på sin egen specielle
måde - og igen, Word har i mange tilfælde, under påvirkning af
brugerne, gjort det muligt for den enkelte at tilpasse.

Fra : Henning Kampmann

Dato : 01-05-03 22:22

Hej Pre,

Enig. Min personlige erfaring med Word og i øvrigt med alle andre
programmer er, at jeg vælger den bedste mulighed, blandt dem jeg
kender - men desværre kender jeg ikke alle! LarsKs kendte jeg
f.eks. ikke, så nu må jeg teste lidt igen!

Tak for tipsene.

Henning

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-05-03 17:26

Den 01 maj 2003 skrev Henning Kampmann i dk.edb.programpakker.ms-
office:

> Den indbyggede kræver 2 klik
>
> Et icon kun ét klik

Hvad med at bruge Windowstasten + E.