Besøget hos Told og skat!!
Fra : Torben Hansen

Dato : 30-04-03 15:39

Hej Alle!!

Ja det var så idag jeg var til den endlige vudering med min Ducati 916. Tror
sku det gik meget godt. Jeg havde lavet en større afhandling omkring de ting
der skulle laves og selvfølgelig fotograferet det ned til sidste detalje.
Lige som at jeg printede en tidligere vudering ud fra T og S nye system på
deres hjemmeside. Jeg havde jo regnet med at jeg nu skulle vente 14 dage
inden jeg hørte fra dem igen, men den "flinke" mand sagde at jeg kunne ringe
til ham imorgen og få prisen. Nu skrev jeg FLINKE mand, lad os nu se hvor
flink han er når jeg har talt med ham imorgen

Det var alt for nu, ha en god onsdag derude...

--
Med venlig Hilsen
Torben Hansen, Vejle

Fra : Kim Lundgaard

Dato : 30-04-03 15:46

Torben Hansen <radiospeak@radiospeak.dk> skrev:
> [...]
>skrev jeg FLINKE mand, lad os nu se hvor
>flink han er når jeg har talt med ham imorgen
>Det var alt for nu, ha en god onsdag derude...

Orv det var hurtigt, held og lykke!

Har du undersøgt forsikringen på dyret? Det
er det der bremser mig i at købe en duc...

--
Mvh.
Kim Lundgaard

Fra : Ksa

Dato : 30-04-03 16:18

> Har du undersøgt forsikringen på dyret? Det
> er det der bremser mig i at købe en duc...

> [...]
Hvis det nu er topdanmark er det faktisk ikke så dyrt min 900 Super Light
gir jeg 6200kr for, hvor min kærstets Fzr600 er dyre ind min duc. hos
topdanmark grundet vægt/kraft forholdet!!!!

Hun er så hos bauta i stedet for kom ind før de blev bandlyst sports
maskinerne

Kurt Duc.900SL II

Fra : medic!

Dato : 01-05-03 08:50

Priserne på forsikringer kan ofte ikke sammenlignes -selv inde for samme
firma! Det afhænger meget af selskabet. Forsikringsselskaberne sætter årligt
penge til (!) på autobranchen, derfor er det ofte meget svært at få en
forsikring til bil/mc hvis ikke man også har - i hvertfald indboforsikring
(men også ofte ulykke, pension og livsforsikring). Til gengæld kan man hvis
man samler tingene ofte få en del rabatter og særordninger - de er jo
interesseret i at holde på gode kunder.

Ansvar er ofte billig for mc, fordi mc (grundet den lave vægt) laver mindre
ulykker end biler gør. Desværre er det omvendt med kasko, men det ved I jo
alle... suk...

Mange af jer vidste sikkert det her i forvejen, men måske er det nyt for et
par stykker.

God 1.maj, selv om vejret ikke er optimalt til at kæve øller i
fælledparken...

Jacob

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 30-04-03 17:17

"Kim Lundgaard (slet DP917)" <

> Har du undersøgt forsikringen på dyret? Det
> er det der bremser mig i at købe en duc...

Jeg giver 4.200 kr.- hos TopDK helårligt for min 748.
Selvriskoen er ca. 6000 kr.- og modellen er forsikret i forhold til ny
prisen på ca. 254.000 kr.-

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Jakob

Dato : 01-05-03 00:35

D@n Dethlefsen wrote:
> Jeg giver 4.200 kr.- hos TopDK helårligt for min 748.
> Selvriskoen er ca. 6000 kr.- og modellen er forsikret i forhold til ny
> prisen på ca. 254.000 kr.-
OK - det lyder meget billigt. Jeg fik et tilbud på ca 28.000 om året med
firmarabat, vinterstilstand osv. på den samme model

Men så må man jo bare være selvforsikret - de skal jo ikke have lov til
at bestemme det hele

--
Jakob

Fra : Jens Jessen

Dato : 30-04-03 18:51

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ting
> der skulle laves og selvfølgelig fotograferet det ned til sidste detalje.

Kør gammel Honda - det er ikke så dyrt. Har lige været til endelig vurdeling
med den, og det endte på depositumbeløbet på 316 kroner, og forsikringen med
fuld kasko er også lige kommet - det blev 284 kroner årligt. (NB. Den er fra
1960)

Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg