Erhvervsdykker
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 30-04-03 15:05

Hejsa?
Er der nogle der ved hvor mange steder (og hvor) i Danmark man kan få en
erhvervsdykker-uddannelse? De to jeg har kigget på indtil nu er SDS
(Holmen) og EUC Midt Scuba Erhvervsdykker i Viborg.
Hilsen Dorthe

Fra : Johnny Christensen

Dato : 30-04-03 15:10

Det er vist hele udvalget. Du kan også tage det på Statens Dykkerskole i
Norge, det er betydeligt billigere hvis man kvalificerer sig. Der er et
pointsystem for de overskydene pladser som nordmændene ikke selv fylder ud.

JZC

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3EAFD803.61CA5E8A@hotmail.com...

Fra : Søren M

Dato : 30-04-03 15:56

> Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3EAFD803.61CA5E8A@hotmail.com...

Ja, det er stederne i DK.
EUC kan KUN uddanne scuba delen.

Der er også muligheden at tage f.eks. til Scotland. Det er næsten halv pris
for kurset.

/søren

Fra : Søren M

Dato : 30-04-03 21:48

Link til et center i Scotland... www.theunderwatercenter.com

Fra : Palle Hansen

Dato : 30-04-03 17:29

> [...]
> erhvervsdykker-uddannelse? De to jeg har kigget på indtil nu er SDS
> (Holmen) og EUC Midt Scuba Erhvervsdykker i Viborg.

Det er vist også det der er...Og, kurserne er fuldt booket indtil næste
efterår.... Og, der er ikke ret mange jobs...flere dykkere end jobs..
desværre

palle

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 30-04-03 18:11

Palle Hansen skriver:

> Det er vist også det der er...Og, kurserne er fuldt booket indtil næste
> efterår.... Og, der er ikke ret mange jobs...flere dykkere end jobs..
> desværre

Ok, ikke så underligt jeg ikke kunne finde flere...
Jeg overvejer at tage kurset, da det ville være en nyttigt forlængelse af med
min uddannelse som biolog.
Hilsen Dorthe

Fra : Johnny Christensen

Dato : 30-04-03 18:48

Så ville jeg gå efter en Scuba Erhverv, god til 25 meter, ingen krav om
trykkammer on-site og andre ting der kan gøre arbejdet unødigt kompliceret.
Det koster ca 25k kr. i Scotland.

nyhedsmeddelelse:3EB003B9.163BF2DE@hotmail.com...

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 30-04-03 18:59

Har du nogen info, evt. et link?
Dorthe

Johnny Christensen skriver:

Fra : Gryndahl

Dato : 30-04-03 19:57

Det kursus i Norge er klart at foretrække frem for det danske.
Fordelene er bla.
En lavere pris
Du må udnytte det internationalt, hvilket du ikke må med det danske
Bedre mulighed for dybde o.lign pga naturen

Mvh
Gryn
www.scubasserne.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Nic slet slet

Dato : 30-04-03 21:26

Og så kan man få SU med....

Fra : Søren M

Dato : 30-04-03 21:47

> Og så kan man få SU med....

Kan man få SU under dykkeruddannelse i Norge, men ikke i Danmark???

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-05-03 08:50

Søren M <sorenm@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8pcqb$4j1$1@sunsite.dk...
> Kan man få SU under dykkeruddannelse i Norge, men ikke i Danmark???

I Danmark er det vist almindeligt at arbejdsformidlingen/socialkontoret
betaler for kurset og at man får dagpenge under uddannelsen

Allan Hansen

Fra : Søren M

Dato : 01-05-03 10:42

> I Danmark er det vist almindeligt at arbejdsformidlingen/socialkontoret
> betaler for kurset og at man får dagpenge under uddannelsen

OK, for jeg har da aldrig hørt at man kunne få SU i DK eller udland.
Men så er der jo AF og lign. der sprøjter pengene ud.

Fra : Nic

Dato : 01-05-03 10:54

Ja man kan få SU til dykkeruddannelse i Norge. Man skal søge SUstyrelsen.
Årsagen er at det bliver betragtet som en ungdomsuddannelse - så vidt jeg
husker.

Nic