date time
Fra : Troels Thomsen

Dato : 30-04-03 14:59

Hej,
Jeg sidder og piller lidt i noget kode der har en database med et dato felt
og har så tilføjet en date-time-picker.

Det ser ud til at virke når jeg gør flg.
rec!StartDate= DTPicker1
og
DTPicker1 = rec!StartDate
DTPicker1.value = rec!StartDate

rec!StartDate er i access af typen "Dato og Klokkeslet" men hvad er det i
vb? string?

Hvis den er string, kan jeg så ikke få problemer med forskellige
sprog-opsætninger i windows?
At det er ligemeget om man skriver .value eller ej, det er måske fordi value
er en slags default property, eller hva?

Troels

Fra : Keld Nygaard

Dato : 30-04-03 15:40

> rec!StartDate er i access af typen "Dato og Klokkeslet" men hvad er det i
> vb? string?

Date
- se evt tråden "format af dato" ovenover

> Hvis den er string, kan jeg så ikke få problemer med forskellige
> sprog-opsætninger i windows?

Jo - men oftest vil VB automatisk konvertere, selv om du bruger en streng
med det "forkerte" format.

> At det er ligemeget om man skriver .value eller ej, det er måske fordi
value
> er en slags default property, eller hva?

Jep!

/Nygaard

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 01-05-03 00:09

Hej Troels

Det er korrekt at VB selv vil konverterer til en passende variabel-type, men
pas på med dette, da det kan gå galt. Hvis du skal have en variable til at
indeholde dato - benyt Date

Der er mange eks. i MS kontroller at man ikke behøver at skrive
DTPicker.Value eller Text1.Text, men det er god disiplin at gøre det.

/johnny

Fra : Troels Thomsen

Dato : 01-05-03 07:57

Er det robust nok (på forskellige windows versioner med forskellige vb
dll'er etc) at skrive som jeg gør:
rec!StartDate= DTPicker1 og DTPicker1 = rec!StartDate

(Jeg kunne selvfølgelig gemme dag, måned og år hver for sig i databasen.)

mvh Troels