Web-shop med én vare
Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-04-03 13:39

Jeg skal have lavet et site, som sælger en elektronisk bog. Teknisk er
løsningen stort set på plads, men jeg ville gerne slippe uden om at
oprette on-line betaling for kun én vare.

Er der nogen, der har erfaring med "supermarkeder", som kan sælge en
elektronisk vare (som rent praktisk kunne være en kode, der giver adgang
til web-siden med bogen) eller betalingsløsninger som PayPal og
WorldPay?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 30-04-03 21:23

PayPal er let og vil kunne klare dit behov.
Og så er det oven i købet billigt at komme i gang.

Det er dog mest engelske, tyske og amerikanske brugere som har PayPal.
Det afhænger lidt af målgruppen for din bog - er det om kunst, så har alle i
din målgruppe PayPal.

Det har også stor betydning hvor dyr din bog er og hvor mange du vil sælge.

Jan
www.webfirmaet.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-04-03 23:46

Jan Emil Christiansen wrote:

> PayPal er let og vil kunne klare dit behov.
> Og så er det oven i købet billigt at komme i gang.
>
> Det er dog mest engelske, tyske og amerikanske brugere som har PayPal.

Så vidt jeg kan se, skal man som køber registrere sig som bruger af PayPal for
at kunne betale på den måde? Det kunne måske være et problem - ellers ser det jo
umiddelbart tiltalende ud.

> Det afhænger lidt af målgruppen for din bog - er det om kunst, så har alle i
> din målgruppe PayPal.
>
> Det har også stor betydning hvor dyr din bog er og hvor mange du vil sælge.

Det er en medicinsk fagbog (debatbog). De fleste vil nok betale off-line, men
det skal helst også være muligt at betale (og dermed få adgang til bogen)
øjeblikkeligt.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/