Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Brugervejledening til Nikon F65
Fra : Morten Frederiksen

Dato : 30-04-03 11:18

Jeg har lige modtaget mit splinternye Nikon F65 fra Tyskland og der er
(naturligvis?) hverken engelsk, dansk, svensk eller norsk brugervejledning
med. Findes der en brugervejledning derude på nettet?

mvh
Morten Frederiksen
mortenf(snabela)cs(punktum)auc(punktum)dk

Fra : Brian Lodahl

Dato : 30-04-03 11:47

Jeg har en orig. Dansk manual til F65 som du må låne og kopiere hvis du vil.
Den er også dejlig tæt på, nemlig på
Novi, rum A6-118.
Jeg kan have den med til dig i morgen hvis du vil.....

mvh
Brian Lodahl

Fra : Casper

Dato : 30-04-03 15:18

Hej...

Hvilken net-biks købte du det hos ? - med hvilket objektiv ? - og til
hvilken slutpris ?

Casper

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 30-04-03 15:50

"Casper" <m_y_m_a_i_l@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> Hej...
>
> Hvilken net-biks købte du det hos ? - med hvilket objektiv ? - og til
> hvilken slutpris ?

Hos http://www.technikdirekt.de

Nikon F65 + AF Nikor 28-80mm/3.3-5.6G, 279 Euro
I alt kom jeg af med 443,50 Euro (ca. kr. 3.300) for kamerahus, objektiv,
Lowepro taske, 10 film og Hoya UV og Pol filter.

Jeg vil tro besparelsen ved at købe i Tyskland er ca. kr. 1.500 - 2.000.

Er jeg er glad mand? Det tror jeg nok jeg er!

mvh
Morten Frederiksen

Fra : Lars Møller - Renhol~

Dato : 30-04-03 18:43

Jeg tvivler på den besparelse.
En F65 med 28-100G koster kun 2999,- herhjemme, så hvis resten skulle koste
omkring 2000,- er det nogle meget dyre filtre mm.

Med venlig hilsen

Lars Møller
Renholt Foto

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 30-04-03 19:11

"Lars Møller - Renholt Foto" <post@renholt.dk> wrote in message
> Jeg tvivler på den besparelse.
> En F65 med 28-100G koster kun 2999,- herhjemme.

Hvor?

Fra : Lars Møller - Renhol~

Dato : 30-04-03 21:14

Hej Morten

Når du spørger direkte så kan jeg fortælle at vi har F65 med 28-100G til
2999,-

En LowePro taske (pistol) koster 299,- et UV filter (Hama) koster 199,- et
polfilter (Hama) koster 399,- og 10 film (Activ) kan fås for 200,-

I alt ca. 4100,- altså en besparelse på 800,- der er langt til de 2000,-

Med venlig hilsen

Lars Møller
Renholt Foto

PS. - og så er det med dansk brugsanvisning, dansk garanti og Nikon
fotokursus med i prisen.

PPS. - jeg blev nok lidt provokeret af din 'besparelse' - det får jo os
danske forhandlere til at fremstå urimeligt dyre.

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 30-04-03 23:00

> [...]
> polfilter (Hama) koster 399,- og 10 film (Activ) kan fås for 200,-
>
> I alt ca. 4100,- altså en besparelse på 800,- der er langt til de 2000,-

Hmm, de priser du skriver her fik mig til endnu engang at prøve at regne den
danske pris ud, og jeg fandt ud at jeg havde begået en mindre fejl. Jeg
havde valgt 10 stk. 3 pak film i stedet for 10 enkelte film. Det løber jo
også op... Så min besparelse - i forhold til den på gældende forhandler -
bliver nu kun cirka kr. 1.300, så nu nærmer vi os hinanden

Det har ikke været min hensigt at hænge branchen ud for at være urimeligt
dyre, for jeg er udmærket klar over, at der er forskel på omkostningerne ved
at drive er fotohandel, der tilbyder service og vejledning, og at drive et
online varehus, som technikdirekt. Men nu går jeg sjældent af vejen for lidt
ekstra benarbejde for at spare lidt penge (jeg er studerende), så jeg var
bare så glad for alle de rare penge jeg havde sparet.

mvh
Morten Frederiksen

PS. Det er nogle rigtigt flotte billeder I har i jeres galleri på
hjemmesiden. Nogle af dem virker dog lidt kornede, hvilket givetvis kan
skyldes JPEG kompressionen.

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 30-04-03 19:23

> [...]
koste
> omkring 2000,- er det nogle meget dyre filtre mm.

Besparelsen på 2000 fandt jeg ved at fylde indkøbskursen med de samme varer
hos en (net)fotohandler i DK. Og så trak jeg lidt fra, for det var jo ikke
sikkert at det lige var den billigste forhandler herhjemme, som jeg havde
fundet.

mvh
Morten Frederiksen

Fra : Jeppesen

Dato : 02-05-03 21:44

"Morten Frederiksen" <mortenf@no.more.spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil tro besparelsen ved at købe i Tyskland er ca. kr. 1.500 - 2.000.
>
> Er jeg er glad mand? Det tror jeg nok jeg er!

Jeg har lige skaffet en af gutterne en F65 med 28-100G, 70-300G, taske og
batterier mv. for 3.995 kr. i den lokale biks. Jeg synes nu ikke din handel
lyder imponerende - der skulle ihvertfald en væsentlig besparelse til før
jeg gad købe i Tyskland e.l. med de ulemper der nu engang følger med -
ventetiden, den "usikre" betalingsform, risiko for skade under forsendelse,
porto, uforstålige manualer, ringe/ingen service og nedpriotering hos den
danske importør ved reperationer.

Men uanset hvad - tillykke med kameraet - og velkommen blandt os
nikonianere - www.nikonians.com.

Mvh Kim

Fra : Morten Leer

Dato : 02-05-03 19:18

Tja, jeg står desværre også og har forlist en brugervejledning til min F 65
i et enormt "styrtebad" i Thailand. Kameraet reddede jeg da. Men er der
nogen, der ligger inde med en PDF version af subj. ville det være
alletiders.

Morten