Pagecontrol
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 24-03-01 17:04

Hvordan tvinger man en sådan hen på en anden Tab via kode, jeg har vist
stirret mig blind på det :(

Ulrik Vadstrup

Fra : Kasper (TSW)

Dato : 24-03-01 23:29

Hej Ulrik...

>Hvordan tvinger man en sådan hen på en anden Tab via kode, jeg har vist
stirret mig blind på det :(

PageControl1.ActiveTab := Tab1;

Kan ikke lige huske om det hedder ActiveTab eller ActivePage, men det finder
du nok ud af

--
Med Venlig Hilsen

Kasper (TSW)

www.tsw.dk - The SoftWare You Need!
www.udvikleren.dk - What Programmers Need!

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 25-03-01 14:58

"Kasper (TSW)" <kasper@tsw.dk> wrote in message
> Hej Ulrik...

> stirret mig blind på det :(
>
> PageControl1.ActiveTab := Tab1;

Tab1 - hvad skal den henføre til, jeg har Tabsheet1 men det dur ik at skrive
PageControl1.ActivePage := TabSheet1;

Hvad gør jeg så ?

Fra : Kasper (TSW)

Dato : 25-03-01 15:02

>Tab1 - hvad skal den henføre til, jeg har Tabsheet1 men det dur ik at
skrive PageControl1.ActivePage := TabSheet1;

Jo, det skulle faktisk meget gerne virke, det gør det i hvert fald her! Men
hvis du PageControl1 er på en anden form, skal du huske at dit TabSheet også
er på en anden form! Fx

Form2.PageControl1.ActivePage := Form2.TabSheet1;

Det skal altså virke!

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 26-03-01 18:34

> [...]
også
> er på en anden form! Fx
>
> Form2.PageControl1.ActivePage := Form2.TabSheet1;

Det var lige der jeg gik galt i byen - det der med at pege på en anden
form - takker for hjælpen ;)