Varmtvandsbeholder-regnerier
Fra : TomCK

Dato : 30-04-03 08:30

Hej,
Vi går med tanker om at udskifte vores (30 år ?) gamle varmtvandsbeholder
til en ny, med elpatron.
Der er separat oliefyr i udhuset, og rørledning over gårdpladsen med
cirkulation til varmtvandsbeholder i kælder.
Dette anlæg har et "tomgangsforbrug" på 3-4 liter om dagen i sommerperioden,
hvor det kun leverer varmt brugsvand.
Vi er to voksne, med relativt almindelig hygiejne

Jeg sætter for nemheds skyld tomgangsforbruget til en rund tyver om dagen.
For dette beløb kan jeg købe ca. 12 kWh strøm.
Vi regner med at købe en 100-liters Vølund beholder, til 380V, 3 kW
varmelegeme.
Den kan således køre 4 timer om dagen, før besparelsen ved et slukket fyr er
væk.

Er det nok? Er der noget jeg har glemt at tage i betragtning? Andre
erfaringer med elpatron?

mvh
Tom