Aftale der spænder over flere dage i iCal
Fra : Lasse Leegaard

Dato : 29-04-03 21:47

Hejsa

Jeg magter ikke helt at få en aftale i iCal til at spænde over to dage
med tidspunnkter på. for eksempel den 6 klokken 22 til den 7 klokken 10.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt??

--
-Lasse-

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 29-04-03 22:03

Lasse Leegaard <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote:

> Jeg magter ikke helt at få en aftale i iCal til at spænde over to dage
> med tidspunnkter på. for eksempel den 6 klokken 22 til den 7 klokken 10.

Det magter iCal heller ikke!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 29-04-03 23:18

> Det magter iCal heller ikke!

Hrmpf.. Det er da lidt fjollet - det bør en kalender da kunne klare....

--
-Lasse-

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 30-04-03 20:33

In article <1fu7csx.1ea297d10jvltsN%Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk>,
Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk (Lasse Leegaard) wrote:

> Hrmpf.. Det er da lidt fjollet - det bør en kalender da kunne klare....

Det kan man også godt.

Opret en aftale og tryk ævle-I for at få info-vinduet frem. Tryk på
i-knappen længst til venstre og vælg All-day event. Nedenunder kan du så
vælge om du vil have aftalen til at strække sig over flere dage.

Lidt kringlet, men det virker.

Venlig hilsen Mikkel, som er glad for sin Palm og iCal.

--
Mikkel Pagh
http://imv.au.dk/~mpagh/

Fra : Michael Holm

Dato : 30-04-03 23:40

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> [...]
>
> Lidt kringlet, men det virker.
>
> Venlig hilsen Mikkel, som er glad for sin Palm og iCal.
det kan man ikke altså det med at sætte tidspunkter på flerdags
aftaler!

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 01-05-03 10:22

In article <1fu98gq.jieq9047ry70N%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>,
kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) wrote:

> det kan man ikke altså det med at sætte tidspunkter på flerdags
> aftaler!

Man kan da godt sætte tidspunkter på... men OK, man kan ikke se det på
den grafiske afbildning i kalenderen. Hvis aftalen fx kører over to
dage, ligner den bare to all-day events.

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
http://imv.au.dk/~mpagh/

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 01-05-03 22:12

> [...]

> den grafiske afbildning i kalenderen. Hvis aftalen fx kører over to
> dage, ligner den bare to all-day events.

Og det syns jeg faktisk er en brist...

*oh well* man kan jo bare håbe de gør det bedre i 10.3 :)

--
-Lasse-

Fra : Michael Holm

Dato : 02-05-03 21:46

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Man kan da godt sætte tidspunkter på...

Det kan man ikke i min iCal hvis der ikke er hak i all-day kan man
kun ændre i startdato'en så du kan ikke få den til at gå over flere
dage, i det øjeblik man sætter hak ved all-day forsvinder klokken...

>men OK, man kan ikke se det på
> den grafiske afbildning i kalenderen.

hvor kan du så se det ?

> Hvis aftalen fx kører over to
> dage, ligner den bare to all-day events.
>
> Venlig hilsen Mikkel

men en omvej kunne selvfølgelig være at gentage et aftale hver dag fra
f.eks. 10 til 16 i f.eks. 4 dage og bagefter ændre den sidste til at
slutte kl. 12...
tilslutter mig den oprindelige spørger at det må blive rettet i 10.3
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 03-05-03 09:20

In article
<1fucs9a.gqzoos109j20cN%michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk>,
michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> Det kan man ikke i min iCal hvis der ikke er hak i all-day kan man
> kun ændre i startdato'en så du kan ikke få den til at gå over flere
> dage, i det øjeblik man sætter hak ved all-day forsvinder klokken...

Geez, du har ret... det havde jeg slet ikke set.

En mulig omvej er selvfølgelig at skrive start- og sluttidspunkter i
subject-feltet. Men det er jo heller ikke helt optimalt.

Venlig hilsen Mikkel, som nu også synes det skal forbedres i 10.3!

--
Mikkel Pagh
http://imv.au.dk/~mpagh/

Fra : mc-stup

Dato : 30-04-03 22:19

Lasse Leegaard skrev:

> [...]
> med tidspunnkter på. for eksempel den 6 klokken 22 til den 7 klokken 10.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt??

Hej!

Hvis du er fra Thy, bruger Mac og kører mc, så kender vi vist hinanden og så
kan du med de to ualmindeligt positive interesser ikke gøre noget galt....)))

Mvh

Stup
XS1100S og glad Mac-bruger

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 01-05-03 22:05

mc-stup <mc-stup@get2net.dk> wrote:

> [...]
> hinanden og så
> kan du med de to ualmindeligt positive interesser ikke gøre

*hehe*

Det er miiiiig :) Dog har jeg været så dum at sælge min elskede lille
Honda :( (min daværende kæreste fik mig desvære overbevidst om at det
var en god ide..) "It seemed like a good idea at the time..."

Og nu er vi vidst ret meget OT :)

--
-Lasse-
Nu med PowerBook, men uden MC

Fra : mc-stup

Dato : 02-05-03 19:56

Lasse Leegaard skrev:

> [...]
> Honda :( (min daværende kæreste fik mig desvære overbevidst om at det
> var en god ide..) "It seemed like a good idea at the time..."

Arhh, monstro man så ikke kunne finde på at erhverve to hjul igen og "let the
good times roll..."

Det forlyder endda fra usikker familiær kilde, at det måske er ved at nærme sig...))))

> Og nu er vi vidst ret meget OT :)

Ork, nej! Lige som i dk.fritid.motorcykel er denne gruppe også herlig
anarkistisk, og man følger gerne tråde, der eksempelvis diskuterer vigtige
emner som trædecykler, rødvin eller bakskuld.....))

> --
> -Lasse-
> Nu med PowerBook, men uden MC

En god ting ud af to, er vel heller ikke så slemt. Er det monstro min
uforbeholdne mening for nogle år siden om Microflop, der har gjort udslaget...???

Mvh

Niels (aka Stup)
Mac og XS1100S

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 02-05-03 20:05

> [...]

> igen og "let the
> good times roll..."
>
> Det forlyder endda fra usikker familiær kilde, at det måske er ved

Der er lige det der med pengene der skal være på plads før man kan købe
hjul... Dog er det med ret stor sikkerhed noget der sker i løbet af de
næste par år.... :) (jeg skal bare liiiiige vinde i lotto eller
overbevise banken om at det er en god ide - indtil videre har de ikke
været så tændte på ideen)

> Ork, nej! Lige som i dk.fritid.motorcykel er denne gruppe også herlig
> anarkistisk, og man følger gerne tråde, der eksempelvis
> diskuterer vigtige
> emner som trædecykler, rødvin eller bakskuld.....))

Anarki er en god ting - i passende afmålte mængder:)

> En god ting ud af to, er vel heller ikke så slemt. Er det monstro min
> uforbeholdne mening for nogle år siden om Microflop, der
> har gjort udslaget...???

Det tvivler jeg meget meget stærkt på - især fordi sidste vi snakkede
sammen pånær for et års tid siden var da jeg ikke var større en lakrids
for en femmer... Såvidt jeg husker har mine forældre et billede af os to
der sidder hjemme hos os og læser Anders And blade - jeg kan knapt få
benene ud over kanten på stolen :)

--
-Lasse-

Fra : mc-stup

Dato : 06-05-03 22:10

Lasse Leegaard skrev:>

> [...]
> for en femmer... Såvidt jeg husker har mine forældre et billede af os to
> der sidder hjemme hos os og læser Anders And blade - jeg kan knapt få

Æv!, Jeg synes jeg husker noget med, da du var blevet student eller sådan
noget, hvor vi diskuterede computere og jeg fortalte om mine første oplevelser
med en Mac, hvor jeg pludselig opdagede, hvor nemt det hele kunne være. Efter
kun at have hørt om problemer med config.sys og autoexec.bat og følt, at livet
var for kort til den slags skrammel.....)))))

Stup (aka Niels)