Update program vil ikke virke :-(
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 29-04-03 21:21

Hej Igen

Jeg har siddet med det her hele dagen og er nok begyndt forkert for jeg
kan bare ikke få det til at køre

Dim objConnection As ADODB.Connection
Dim objRecordset As ADODB.Recordset

'connect to database
ConnectToDatabase objConnection
Dim strSQL As String

strSQL = "Select * from sites WHERE Idnr =" & txtURLId.Text
Set objRecordset = New ADODB.Recordset
On Error GoTo ErrorHandler
objRecordset.Open strSQL, objConnection, adOpenForwardOnly,
adLockOptimistic, adCmdText

lblSQL = objRecordset("URL")

Debug.Print "Revideret " & txtURLId.Text

If objRecordset("Idnr") = txtURLId.Text Then

objRecordset("Description") = txtDescr.Text
objRecordset("Title") = txtTitle.Text
objRecordset("Keyword") = txtKeyw.Text
objRecordset("Kword") = txtSogKeyw.Text
objRecordset("Points") = lblPoints
objRecordset("Lastmod") = lblLastmodif
objRecordset("Lastvisit") = lblDato
objRecordset("Size") = lblSize
objRecordset("popup") = lblPOP
objRecordset.Update
End If

objRecordset.Close
Set objRecordset = Nothing
DisconnectFromDatabase objConnection

ErrorHandler:
Select Case Err.Number ' Evaluate error number
Case Err.Number = 16
lblError = "ingen fejl"
Case 3021 ' EOF or BOF
MsgBox "Search Finished We Quit now"
End
Case Else
lblSQL = "Error " + Str(Err.Number) + Err.Description &
vbCritical

End Select

Der kommer bare en melding om at "Query-based update failed because the
row to update could not be found" og hvis jeg prøver at tjekke hvilken
record den har hentet så er det den rigtige record det er godt nok
underligt.

Forslag til en update funktion modtages med glæde.

Ps. det lille If then med Idnr var bare et hack til at sikre at det var
den rigtige record

Mvh. Mogens

Fra : Keld Nygaard

Dato : 30-04-03 09:21

> [...]
> row to update could not be found" og hvis jeg prøver at tjekke hvilken
> record den har hentet så er det den rigtige record det er godt nok

Det er ikke fordi objRecordset("popup") skal være med stort P - altså
"objRecordset("Popup")

/Nygaard

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 30-04-03 16:41

"Keld Nygaard" <keld@wapse.dk> wrote in message

> Det er ikke fordi objRecordset("popup") skal være med stort P - altså
> "objRecordset("Popup")

Havde det bare været så nemt, nej det er rigtig nok med lille p men jeg
kom til at tænke på at feltet URL er sat til "unique" og hvis jeg køre
min Update kode med en ny record og addnew så virker koden godt nok!
HMMM...kan man ikke update et unique felt?

> /Nygaard

Mvh. Mogens

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 01-05-03 12:17

On Wed, 30 Apr 2003 17:40:36 +0200, "Mogens Dyhre Hansen"
<mogens[removethis]@svend-bent.dk> wrote:

> [...]
>min Update kode med en ny record og addnew så virker koden godt nok!
>HMMM...kan man ikke update et unique felt?

Kan ikke se at du i eksemplet ditt oppdaterer feltet URL.
Mulig du trenger å sette en annen CursorType

Set objRecordset = New ADODB.Recordset
objRecordset.Open strSQL, objConnection, adOpenKeyset,
adLockOptimistic, adCmdText

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt