ATI RADEON 32 MB AGP
Fra : Zwam

Dato : 24-03-01 16:28

Hey NG!!

Jeg overvejer stærkt at købe et nyt grafikkort. Jeg spekullerede lidt på om
det skule være et GeForce 2. Men da jeg sad og rodede reklamerne igennem i
dag, så jeg at Merlin har et "ATI RADEON 32 MB AGP" grafikkort til salg. Men
da jeg ikke har kendskab til det grafikkort ville jeg høre om nogen der
kender det og vil give en bedømmelse af det!

Jeg har kan ikke give flere spefikationer af pga. at der ikke står mere om
det. Desuden står der at den skulle være omkring 80 % hurtigere end GeForce
2 MX. Er det rigtigt?? Eller er det bare et fupnummer???

Den er iøvrigt sat ned fra 1999 kr til 799 kr. Og det er billigere end hvad
det billigste på www.edbpriser er.

Håber sku der er nogen der gider at hjælpe! TAKKER

David

-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 24-03-01 16:28

Zwam wrote:

> [...]
> til salg. Men da jeg ikke har kendskab til det grafikkort ville jeg høre
> om nogen der kender det og vil give en bedømmelse af det!

Det er ikke det hurtigste kort i verden, men det er heller ikke så langsomt
endda Prøv at kigge på f.eks. http://www.tomshardware.com for at se
tests af kortet.

Jeg ville foretrække det frem for et Geforce, men jeg bruger også 2D mere
end 3D (Men dog ikke nok til at købe Matrox...).

> Jeg har kan ikke give flere spefikationer af pga. at der ikke står mere om
> det. Desuden står der at den skulle være omkring 80 % hurtigere end
> GeForce 2 MX. Er det rigtigt?? Eller er det bare et fupnummer???

Det er vist en af de sædvanlige fra Merlin/Fona/U-Name-It..... Den holder
desværre ikke...

> Den er iøvrigt sat ned fra 1999 kr til 799 kr. Og det er billigere end
> hvad det billigste på www.edbpriser er.

Det var dæleme billigt, så er der da ikke nogen undskyldning for at lade
være (!).

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fra : Zwam

Dato : 24-03-01 16:49

Er det også noget der dur når det primært skal bruges til spil???

-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 24-03-01 16:46

Zwam wrote:

> Er det også noget der dur når det primært skal bruges til spil???
<snip>

Du får nok ikke noget bedre til prisen...

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fra : Zwam

Dato : 24-03-01 19:36

Ok, lad mig spørge på en anden måde! Kan det betale sig at skfte et TNT 1
16mb ud med et ATI RADEON???

-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 24-03-01 20:03

"Zwam" <dm@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, lad mig spørge på en anden måde! Kan det betale sig at skfte et
TNT 1
> 16mb ud med et ATI RADEON???

Helt bestemt og så absolut afgjort

Fra : Benth

Dato : 24-03-01 21:26

Det er lidt som at spørge... kan det betale sig at skifte en opel kadet ud
med en porsche.....JA!!

Fra : DWM.

Dato : 25-03-01 01:59

"Zwam" <dm@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:99ip9k$n8e$1@news.inet.tele.dk...
> Ok, lad mig spørge på en anden måde! Kan det betale sig at skfte et TNT 1
> 16mb ud med et ATI RADEON???

Det kommer vel også an på hvad resten af system består af. Hvis du har
en nyere computer vil du få mere ud af det. Jeg kan ikke lige huske om
du har fortalt hvad computer du har påtrods af at jeg har fulgt tråden.
(kl er 02:00 og er lige kommet hjem fra en bytur såå..heh)
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS. No it´s not my real emailadress

Fra : Kim Hansen

Dato : 24-03-01 19:09

On Sat, 24 Mar 2001 16:28:03 +0100, "Zwam" <dm@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>dag, så jeg at Merlin har et "ATI RADEON 32 MB AGP" grafikkort til salg.
Er det alle Merlinforetninger?
Hvis ikke er der så et tlfnr. til forretningen?

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Zwam

Dato : 24-03-01 19:37

Ja, jeg tror det er alle forretningerne! Tilbudet kom ihvertfald i deres
reklame. Så mon ikke!

E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------

Fra : Albert

Dato : 24-03-01 20:17

Men da jeg sad og rodede reklamerne igennem i
> dag, så jeg at Merlin har et "ATI RADEON 32 MB AGP" grafikkort til salg.

Nu bor jeg i en by hvor budene har fundet ud af, at det er hurtigere at
hælde alle
reklamerne i søen, end at dele ud til os - derfor : Hvilket kort er det der
er tilbud på ?

Generelt : Er det en SDram udgave, så tvivler jeg stærkt på at det skulle
være så
meget hurtigere end en Geforce2MX...
DDR udgaven er en anden sag...

mvh Albert

Fra : Zwam

Dato : 24-03-01 20:33

Der står desværre ikke flere spefikationer end dem jeg allerede har givet.

-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------

Fra : Thomas T

Dato : 25-03-01 07:39

Tilbudet er "kun" versionen med sdr-ram og ikke den meget hurtigere
DDR-ram. Jeg lavede selv samme fejl da Geforce 256 SDR og DDR kom i sin tid
og sparede de 300 kr. og købte det med SD-RAM æv æv æv æv æv, men det køre
iøvrigt rimelig godt alligevel.

Thomas T

Fra : Jakob Bakke

Dato : 25-03-01 10:18

On Sun, 25 Mar 2001 08:38:52 +0200, "Thomas T" <thth@pc.dk> wrote:

> [...]
>og sparede de 300 kr. og købte det med SD-RAM æv æv æv æv æv, men det køre

Men selv sdram udgaven er jo hurtigere end TNT1, og så til den pris.
Jeg ville slå til.

Fra : Kim Hansen

Dato : 25-03-01 10:42

On Sun, 25 Mar 2001 11:18:00 +0200, Jakob Bakke
<jakob.bakke@worldonline.dk> wrote:

>Men selv sdram udgaven er jo hurtigere end TNT1, og så til den pris.
>Jeg ville slå til.

Jeg har et tnt2 ultra, hvad skal jeg købe for at kunne
se/mærke forskel?
Skal det være Geforce 2 gts, før det virkeligt rykker?

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Flemming

Dato : 25-03-01 13:36

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> wrote in message

> Jeg har et tnt2 ultra, hvad skal jeg købe for at kunne
> se/mærke forskel?

Vent til GF3 kommer.

btw: kører du w2k ? Jeg har nemlig nogle boot problemer med mit tnt2u
under w2k.

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Kim Hansen

Dato : 25-03-01 14:02

Jeg får ikke råd(lov) til gf3

Nej Win98se, har prøvet win 2k.
Men jeg syntes at 98se er bedre

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Frank Hahn

Dato : 25-03-01 15:56

"Flemming" <flemming@botmail.com> wrote in message
> "Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> wrote in message

> Vent til GF3 kommer.

Fordi så bliver de andre kort billigere ?
eller mente du for at købe et grafikkort til 5000+ kr ?

/Frank

Fra : Flemming

Dato : 25-03-01 19:19

"Frank Hahn" <efgehoNO@SPAMcs.auc.dk> wrote in message

> Fordi så bliver de andre kort billigere ?
> eller mente du for at købe et grafikkort til 5000+ kr ?

Det sidste, men mon dog at det skal koste så meget ? (Så kan de da ikke
forvænte at sælge specielt mange kort)

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Allan Henriksen

Dato : 25-03-01 16:58

Mon ikke det er dette kort Merlin har til salg

Radeon256 Bulk AGP / 32MB SDRAM / 2048x1536 Radeon 995 kr

og det er på edbpriser, såh måske er tilbudet ikke så godt alligevel.
Allan Henriksen

Fra : Mikael Østergaard

Dato : 25-03-01 17:29

"Allan Henriksen" <allanh@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke det er dette kort Merlin har til salg
>
> Radeon256 Bulk AGP / 32MB SDRAM / 2048x1536 Radeon 995 kr
>
> og det er på edbpriser, såh måske er tilbudet ikke så godt alligevel.

Jeg har lige fundet brochuren frem, der er tale om et såkaldt "mandagskup",
dvs. tilbuddet gælder kun i morgen og sælges i begrænset antal. Men det ser
da ud til at kortet kommer i en retail pakke.
Så du sparer alligevel 20% i forhold til det billigste på EDB-priser, plus
kortet er retail; det synes jeg da ikke er så tosset. Gad vide om der er
tv-out på sådan en fætter?

Fra : Jan

Dato : 26-03-01 17:11

er der ikke :)

Fra : Zwam

Dato : 26-03-01 16:05

Tak for jeres besvarelser! Men da jeg kom ind i Merlin i dag var det
allerede udsolgt! SKOD NOK!!! Men derfor gør det da ikke noget man er blevet
lidt klogere!

Takker endnu engang!
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 26-03-01 19:21

Zwam skriver:

> [...]
> da jeg ikke har kendskab til det grafikkort ville jeg høre om nogen der
> kender det og vil give en bedømmelse af det!

Det er ATI's konkurrent til GeForce 2MX, En Radeon kun med en VGA-gang
og 32 MB SDR. Kortet er normalt 50% dyrere end et tilsvarende GF2MX, så
til prisen er det et godt kort.

> Jeg har kan ikke give flere spefikationer af pga. at der ikke står mere om
> det. Desuden står der at den skulle være omkring 80 % hurtigere end GeForce
> 2 MX. Er det rigtigt?? Eller er det bare et fupnummer???

Lidt fup. Prøv at kig på dette link:
http://www4.tomshardware.com/graphics/00q4/001019/index.html
Her har de prøvet at sammenligne forskellige Radeon'er og GF2'er.
Hovedkonklusionen er, ar GF2MX er hurtigere end tilbudsRadeonen i 16
bit, mens det omvendt i 32 bit farver. Forskellen er dog ikke særlig
stor, så de 2 kort er ret ens. Radeon har tilsyneladende et
driverproblem, så billederne ikke er så pæne.

Da jeg har læst senere i tråden at du ikke fik kortet, så kan du trøste
dig med at du kan få et GF2MX til omtrent samme pris og omtrent samme
kvalitet.

> Den er iøvrigt sat ned fra 1999 kr til 799 kr. Og det er billigere end hvad
> det billigste på www.edbpriser er.

Det er billigt. Jeg har i lang til talt på knapper, hvornår jeg skulle
anskaffe et GF2MX fra Pixelview til 1000 kr. som erstatning for det 4 MB
S3-kort, der sad i computeren da jeg købte den (en K6-2/300). Et nyt
kort skulle selvfølgelig være for at børnene kunne spille diverse
Lego-spil, hvad ellers Jeg var så nede i Sønderborg kl. 8 i morges,
de få andre i køen skulle have billig videoer og videokameraer, så jeg
kunne få det første af i alt 5 kort på tilbud.

Jeg har nu installeret kortet, det kører fint, men det mærkelige er, at
nu kan jeg pludselig køre 2 ISDN-linier, det har jeg ikke kunnet i lang
tid. Jeg havde ikke regnet med at kunne få bedre ydelse på det punkt ved
at skifte grafikkort

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 26-03-01 20:47

"Leif Chr. Andresen" wrote:

> Jeg havde ikke regnet med at kunne få bedre ydelse på det punkt ved
> at skifte grafikkort

Sikke dog et filnker kort :)

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Geo

Dato : 27-03-01 19:29

Jeg har for kort tid siden været i computercity i Ålborg og de sælger også
til 799kr og de har mange
jeg vil bare komme til at mangle min tv ud

JF