Tilgodehavende hos Tiscali - hvordan inddr~
Fra : Henrik A.

Dato : 29-04-03 18:47

Jeg havde indtil for et år siden ADSL abonnement hos Tiscali. I forbindelse
med slutopgøret opkrævede Tiscali knap 300 kr. for meget op hos mig. Dette
er siden bekræftet ved at Tiscali har sendt mig en kreditnota på det famøse
beløb.

Jeg har med henvisning til kreditnotaen bedt Tiscali om at sende mig beløbet
i adskillige e-mails, et brev og en gang prøvede jeg også at sende dem en
fax. Jeg får aldrig noget svar, i bedste fald kommer der nogle måneder
senere et kortfattet mail (autogenereret) hvor de reklamerer for deres
hjemmeside som "rummer svar på de fleste spørgsmål".

Jeg har flere gange prøvet at ringe til deres support, faktisk sidder jeg i
skrivende stund og forsøger at komme igennem. Men efter en times ventetid er
det endnu ikke lykkedes at komme igennem, telefonslusen siger ingenting om
ventetid - og sidste gang gav jeg op efter 45 min. Man kan jo ikke blive
ved. havde ikke mulighed for at omstille mig udenom køen.

Hvad kan jeg gøre? Kan jeg tillæge renter til beløbet og måske på den måde
sætte lidt skub i tingene? Skrive til bestemte personer? Andre muligheder?

Venlig hilsen,

Henrik

Fra : MFN

Dato : 29-04-03 21:16

For et års tid siden skulle jeg flytte adresse på mit ADSL hos Tiscali
......... hjææææælp et show !!!!! De sendte regninger, og regninger til trods
for at jeg var flyttet men ikke havde fået abonnementet med. Jeg kontaktede
dem MANGE gange via deres hjemmeside, ringede til dem med lange ventetider,
sendte fax osv. Allerede fra dag 1 havde jeg på fornemmelsen, det ville
blive et gedemarked, og noterede derfor ALT ned på papir ..... dato'er,
tider, navne osv. Jeg skrev breve til dem, og jeg hørte absolut intet retur.
Jeg faxede en kopi til deres hovedkontor af hele hændelses-forløbet som jeg
havde skrevet ned. Intet hørte jeg. Efter ca. 3 måneder skrev jeg et brev og
vedlagde kopier af hændelses-forløbet og gik på posthuset, betalte over
40kr.- (så vidt jeg husker) for et anbefalet brev. SÅ hørte jeg sgu' noget.
Jeg blev ringet op kl. 20.00 hvor en Thomas (som jeg kan huske jeg havde
talt med tidliger) undskyldte mange gange og tilbød mig hurtigst muligt at
få flyttet min ADSL forbindelse samt en måneds gratis abonnement. GLEM DET
........ fik han at vide, jeg har allerede fundet en anden udbyder.

Jeg havde også ca. 300kr.- tilgode, men jeg orkede bare ikke at begynde slås
for dem. Til gengæld har jeg beholdt den router som jeg havde lånt af dem
........ og den får de ALDRIG igen !

Det er desværre ikke et enestående tilfælde dette her, jeg har set Tiscali
blive "vendt" mange gange i diverse grupper herinde.

Så mit råd må være..... prøv et anbefalet brev.

Mvh.

Michael F.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-03 21:22

MFN skrev:

>For et års tid siden skulle jeg flytte adresse på mit ADSL hos Tiscali
>........ hjææææælp et show !

Man kan forenkle det show ved ikke at reagere så mange gange. Ét
brev med kopi af indholdet og kvittering for afsendelsen er nok.
Afslut brevet med en note om at man anser sagen for uddebatteret
og at man ikke vil foretage sig yderligere før der evt. kommer en
stævning.

Den der vil gå med livrem og seler, sender desuden et anbefalet
brev med samme indhold.

--
Bertel

Fra : Henrik A.

Dato : 30-04-03 21:25

Jeg prøver et anbefalet brev med kopi af kreditnotaen. Men lidt frustrerende
at man ikke kan gøre så meget andet. Det kan jo ikke betale sig at få en
advokat eller et incassofirma ind i sagen for sølle 300 kr. på den anden
side, principielt bør man jo ikke lade dem slippe.

Hvad med morarenter (sådan hedder det vist). Er jeg ikke berettiget til at
opkræve en rente af beløbet, hvis de ikke reagerer på det anbefalede brev?
Hvor høj rente?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-03 21:32

"Henrik A." <ngadresse@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> sætte lidt skub i tingene? Skrive til bestemte personer? Andre muligheder?

Du sender dem et anbefalet brev med dit krav (vedlagt dokumentation for
kravet) og fortæller at hvis beløbet ikke er modtaget inden f.eks 14 dage
fra dato vil du lade sagen overgå til incasso.

Har de ikke betalt, efter fristens udløb, overgiver du sagen til din advokat

Peter

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-03 21:37

In news:3eaeba62$0$42569$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Henrik A. <ngadresse@yahoo.dk> typed:

[klip]

> Skrive til bestemte personer? Andre muligheder?

Skriv til ledelsen. Ellers prøv telestyrelsen - virker vist meget godt....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter

Dato : 29-04-03 23:32

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i

> Skriv til ledelsen. Ellers prøv telestyrelsen

Enig. Tiscalis administrerende direktør hedder Lis Lysholm. Men man
kan selvfølgelig ikke være sikker på, at hun nogensinde får brevet at
se, med mindre man overrækker det til hende personligt.

Måske en kopi til en journalist med særlig interesse for emnet også
kunne være en idé. Husk i så fald tydeligt at anføre i brevet til
Tiscali, at der er sendt kopi til journalist XX fra avisen YY.

Der har i øvrigt den 27.4.2003 været en stribe artikler om Tiscali i
Berlingske Tidende:
http://www.berlingske.dk/soeg:search=tiscali

Andre medier har sikkert også skrevet om Tiscalis vanskeligheder med
at opføre sig anstændigt over for kunderne. Og der er jo bestemte
aviser, der markedsfører sig selv ivrigt på deres evne til at hænge
tvivlsomme virksomheder ud.

Det er i øvrigt spøjst, at dette internetselskab oprindeligt startet
af Frank Rasmussen tilsyneladende er endt med at have Danmarks
dårligste kundeservice, mens Frank Rasmussens senere mobilselskab,
Telmore, bliver kåret til at have Danmarks bedste kundeservice.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-04-03 23:41

"Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der har i øvrigt den 27.4.2003 været en stribe artikler om Tiscali i
> Berlingske Tidende:

Det er meget mere spændende at følge med i "cirkus sagsøg hinanden"....

Link: http://www.jp.dk/arkiv:aid=1790690

Sikke en gang sandkasse......

PS: Der kræves (desværre) password for hele artiklen...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Gorst-Rasmussen

Dato : 30-04-03 06:49

">
> Hvad kan jeg gøre? Kan jeg tillæge renter til beløbet og måske på den måde
> sætte lidt skub i tingene? Skrive til bestemte personer? Andre muligheder?

Prøv Tiscalis nye servicenummer:

88 80 80 80

Der er servicen ganske god og hurtig, synes jeg.

Jesper

Fra : Jonas Hansen

Dato : 30-04-03 16:34

"Gorst-Rasmussen" <igr@worldonline.dk> wrote:

> Prøv Tiscalis nye servicenummer-
> Der er servicen ganske god og hurtig, synes jeg.

*host host*
Du har vist været heldig og fange dem på en dag hvor alle andre har givet op
så.

Mvh
Jonas

Fra : Henrik A.

Dato : 30-04-03 21:23

Det var det nummer jeg prøvede da jeg skrev det oprindelige indlæg - efter
en times ventetid lagde jeg på.