Horsens kalder til MC-snak
Fra : Jens Didriksen

Dato : 29-04-03 16:02

"Gu' ved om ikke der var andre MC-entusiaster i Horsens og omegn som havde
lyst til en uforpligtigende og uhøjtidig sammenkomst en gang i mellem?"

Ca. sådan tænkte jeg på vej hjem fra arbejde i dag mens jeg sad og
småflæbede af fryd over hvor godt min MC tøffede afsted hen ad
Strandpromenaden.

Og for at gøre en kort historie lang, så har jeg besluttet mig til at starte
et lille kaffetræf op i Horsens. Egentlig tænkte jeg på søndag, men de
fleste skal som regel noget i week-enden, så nu prøver jeg en onsdag.

Derfor: er der nogen der har lyst til en snak om MC'er og MC-livet og
selvfølgelig den obligatoriske kop kaffe med tilhørende vaffel, så er det
bare om at sadle jernhesten op og kikke forbi Horsens Lystbådehavn hver
onsdag kl. 19.00.

Jeg vil selv (alt afhængig af vejr, arbejde, kone og andre tåbelige
opfindelser) forsøge at være tilstede hver onsdag, men hele ideen er at man
ikke skal tilmelde/framelde sig, betale kontingent osv. Har man tid og lyst
så tøffer man lige forbi og får en snak - mere er der ikke i det.

Er der allerede et andet tiltag i gang i Horsens (eller er der et sted som
måske er mere velegnet til at mødes) så hører jeg gerne om det så vi andre
kan være med der

Men altså: første gang 30/4 såfremt at himlen ikke er totalt sort af regn
(som lovet...).

Hygge fra Didrik
Honda VT 750 Shadow

Fra : Schlæger

Dato : 29-04-03 20:00

Jens Didriksen wrote:

> [...]
> selvfølgelig den obligatoriske kop kaffe med tilhørende vaffel, så er det
> bare om at sadle jernhesten op og kikke forbi Horsens Lystbådehavn hver

Jeg vil ikke helt udelukke, at jeg kunne finde på at dukke op............

> Jeg vil selv (alt afhængig af vejr, arbejde, kone og andre tåbelige
> opfindelser)..........

Jeg håber ikke for dig at din ægteviede læser NG'en

> Men altså: første gang 30/4 såfremt at himlen ikke er totalt sort af regn

OK - så vil jeg forsøge at finde ud af hvor lystbådehavnen ligger (men det
er jo nok ude i nærheden af vandet)

> Hygge fra Didrik
> Honda VT 750 Shadow

Hilsen fra Schlæger - XJ600 '98

Fra : Jens Didriksen

Dato : 29-04-03 21:25

> Jeg vil ikke helt udelukke, at jeg kunne finde på at dukke
> op............

Nå - der røg den hyggestund...

> Jeg håber ikke for dig at din ægteviede læser NG'en

Hellere det end at hun læser min købskontrakt på Honda'en...

> OK - så vil jeg forsøge at finde ud af hvor lystbådehavnen ligger
> (men det er jo nok ude i nærheden af vandet)

Til højre efter SILVAN når du kommer inde fra Horsens by og så bare ned til
restauranten - der er en fin lille P-plads med tilbehør.

Didrik

Fra : Armand

Dato : 29-04-03 22:10

Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en

> [...]
> selvfølgelig den obligatoriske kop kaffe med tilhørende vaffel, så er det
> bare om at sadle jernhesten op og kikke forbi Horsens Lystbådehavn hver

Godt initiativ; men dårlig lokation!

Udover mængden af plads (hvis det skulle blive en større succes), som jeg
ikke kender, så forudser jeg at motorcyklister og sejlerfolket er to
modpoler af en størrelse så man ikke bør lukke mere end et par motorcykler
ind i nærheden af sejlerfolkets enemærker under højsæson'en :-|

--
Armand.

Fra : Marco

Dato : 29-04-03 23:57

Hey.
Fedt initiativ der. men som Armand skrev nok en dårlig lokation men det er
da en start hvor vi kan mødes og så kunne man jo snakke om at finde et andet
sted jo.
Jeg skal godt nok være barnepige/mand. i dag til kl 20.00. men jeg kan
jo tage min datter med
og kommer alligevel i bil da maleren IKKE er færdig endnu. men hvis
alt går vel skulle han være det fredag/lørdag )))))

Morten.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=225

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-04-03 21:02

Grunden til at I ikke kunne finde min profil var at den kun lå på
http://www.dmcn.dk/ og ikke DFM persongalleriet.

Men nu skal jeg få taget mig sammen til at lave en profil

Didrik

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-03 03:50

> ikke kender, så forudser jeg at motorcyklister og sejlerfolket er to
> modpoler af en størrelse så man ikke bør lukke mere end et par motorcykler
> ind i nærheden af sejlerfolkets enemærker under højsæson'en :-|

Tværtimod er min overbevisning...
Jeg nyder meget at sejle og har gjort det hele mit liv. Vi har begge "de
lidt primitive" tilfælles - camping og den friske luft...
Jeg tror sagtens det kan gå...
Jeg ved at når man ligger i havn er der sjældent så meget at se på - så
ville det vi være fint med nogle cykler at se på...

Just my 2 seconds...

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-04-03 07:23

Det er ikke motorcyklerne der er problemet, men derimod de enkelte personer
med en MC som forlod folkeskolen før de hørte lektionen "Anstændig opførsel
blandt andre mennesker".

Eneste problem jeg kan se er hvis man bliver mere end 15-20 MC'er på een
gang, da der i så fald ville kunne være småt med plads til bilerne - men
omvendt er det altså onsdag og ikke lørdag/søndag hvor mange familier gerne
vil en tur til havnen.

Desuden så bør man da netop vise de enkelte fritidssejlere som er skeptiske
at man sagtens kan have en 2-hjulet interesse uden at skulle lægge alt brak
i en radius af 5 km omkring sig.

Netop ved at komme ud blandt andre mennesker og der være åben og
entusiastisk omkring sine interesser har man en enestående chance for at
mane nogle myter i jorden og skabe grobund for en mere realistisk forståelse
af andre livsstil.

Didrik
- der lige har set vejrudsigten...

Fra : schlæger

Dato : 30-04-03 07:32

Jens Didriksen wrote:

> - der lige har set vejrudsigten...

....det har jeg også, sååeee ??

Både jeg og min XJ kan godt tåle regnvejr, men jeg vil være ked af at køre
til Horsens i et skybrud for at være den eneste, der "mødes".

Mødes vi uanset vejret, eller...........

Mvh Schlæger

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-04-03 13:50

> Både jeg og min XJ kan godt tåle regnvejr, men jeg vil være ked af at
> køre til Horsens i et skybrud for at være den eneste, der "mødes".
>
> Mødes vi uanset vejret, eller...........

Ja, det syntes jeg. Det hart jo være ok vejr hele dagen, så mon ikke det
holder bare lidt godt vejr indtil kl. 20-21 stykker...

Jeg kommer ihvertfald der ned kl 19.00 og står og kikker søgende rundt efter
de 2500 andre MC'er

Didrik

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-04-03 16:53

Jens Didriksen wrote:

> [...]
> det holder bare lidt godt vejr indtil kl. 20-21 stykker...
>
> Jeg kommer ihvertfald der ned kl 19.00 og står og kikker søgende

Jeg regner med at dukke op - vil se nogle af hovederne

Allan Bojesen

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-04-03 17:12

> Jeg regner med at dukke op - vil se nogle af hovederne
>
> Allan Bojesen

Jøsses - så er vi oppe på 3!

Det ender med at man skal reserverer plads til MC'en LOL

Didrik

Fra : Armand

Dato : 30-04-03 09:44

Allan <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> skrev i en

> [...]
> Jeg ved at når man ligger i havn er der sjældent så meget at se på - så
> ville det vi være fint med nogle cykler at se på...

Til gengæld er der ikke noget der generer sejler(!)folket som larm - Også
når man ligger til ved marinaen!
Næh, hold hellere skæg og snot for sig. I den sidste ende er det ligefrem
motorcyklisters rygte som helhed at man risikerer i tilfælde af negative
konfrontationer :-|

Når man sætter sådan et åbent arrangement i sving aner man ikke hvem der
ender med at troppe op - Det kan ende med at sagen bliver helt domineret af
en flok knajtrøve med 200 Db's 4-1'ere, og som opstemt af samværet brænder
et par bagdæk af
Som skræk-eksempel kan nævnes da RR-Nord forrige år afholdt et
promotion-arrangement ved løgstør køretekniske anlæg: Formålet var at gøre
opmærksom på sig selv og discount-RoadRace á 50/80, og 125 std.-klasserne,
som begge larmer på niveau med en lovlig Puch Maxi!
Arrangementet var en forrygende succes; men resultatet blev det nedslående
at de fremover ikke fik lov til at bruge banen p.g.a. larmen!?
"larmen" skyldtes slet og ret de besøgende motorcyklisters
skraldebang-udstødninger, som ikke mindst efter at piloten havde oplevet
noget ægte RR blev fyret grundigt af når folk forlod arrangementet! (

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-03 19:05

> [...]
af
> en flok knajtrøve med 200 Db's 4-1'ere, og som opstemt af samværet brænder

Jeg husker da tydeligt da der blev startet et arrangement - der ligner dette
op - i Gladsaxe (vist nok - der ved McDonalds). Det blev hurtigt en stor
succes med 30 - 40 maskiner og det resulterede skam ikke i larm. Tværtimod,
folk parkerede og gik rundt og sparkede dæk, og fik en snak. Det var ren
hygge - ikke noget med brændere etc.

Men nu er det jo godt nok Horsens vi snakker om her...

Mvh
Allan