Fortrydelsesret
Fra : haze

Dato : 29-04-03 14:24

Jeg bestillte et mobiltelefon via en ebutik hvor der samtidigt måtte
oprettes et mobilabonnement. Leveringstid på varen var cirka 3 uger.

Jeg tilsendt et GSM oprettelse som jeg udfylder og den faxes tilbage til dem
dagen efter. Efter en uge fortryder jeg købet, og afbestille varen. Her får
jeg at ved at jeg selv skal tage kontakt til teleselskabet og annullere
oprettelsen af abonnementet.

Efter at snakket med deres kundeservice, får jeg oplyst at jeg bare skal
faxe skemaet ind til dem igen hvor jeg skriver bare 'skal annulleres' på
forsiden.

2 dage senere modtager jeg et simkort osv (?). Igen ringer jeg til
teleselskabet for at beklager mig. Her fik jeg at vide at selvom jeg havde
afbestillte mobiltelefonen, var jeg stadigvæk bundet af abonnementet.

Som sagt foregik alle den ovenstående indenfor de første 14 dage.

Har man ikke nogen fortrydelsesret mht mobil abonnementet.? Især når købet
af mobiltelefon til de billige penge er betinget af oprettelse af et
mobilabonnement.