Gode ruter omkring København???
Fra : Nocebo

Dato : 29-04-03 13:21

Da jeg for nylig har fået min første kværn, SV650'er, kunne det være fedt at
prøvekører nogle af de gode ture omkring Kbh, men også længre væk
(sjælland).

Da den, kværnen, ikke lige er beregnet til længre motorvejskørsel, må det
godt være andet end dette.

Glæder mig til at høre om alle jeres yndlingsruter/ture.

MVH
Anders

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=267

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-04-03 15:35

> Da jeg for nylig har fået min første kværn, SV650'er, kunne det være
> fedt at prøvekører nogle af de gode ture omkring Kbh, men også længre
> væk (sjælland).

Start evt med at følge nogle marguritte ruter. F.eks den der nemt fanges
på ring3 ved bauhaus og så fortsætter ad små veje til hedehusene.
Fordelen ved M. ruterne er at de kan følges uden at skulle have kort med

> Da den, kværnen, ikke lige er beregnet til længre motorvejskørsel, må
> det godt være andet end dette.

Hyggeture er da vel aldrig på motorvej ? ....

Eller så bare kør ud i det blå og vælg de små veje. Når du bliver træt
af det så kig efter nogle stednavne der virker bekendte ....

/A

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 29-04-03 17:16

Hejsa

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b8m2om$sjv$1@sunsite.dk...

> Eller så bare kør ud i det blå og vælg de små veje. Når du bliver træt
> af det så kig efter nogle stednavne der virker bekendte ....

Ja det plejer nu også at være det sjoveste..
Ganske vist kommer jeg også fra roskilde området hvor der trods alt er lidt
længere rundt omkring i forhold til kbh, men alligevel

Man møder nogle virkelig obskure bynavne, og naturområder som man ikke
ligefrem havde drømt om at støde ind i før..

-steffen

Fra : Biker-Torben®

Dato : 30-04-03 08:02

"Nocebo" <Ais@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
at
> prøvekører nogle af de gode ture omkring Kbh, men også længre væk

En tur, som aldrig slår fejl, er turen op ad Strandvejen - start på
Østerbro - Helsingør. Fortsæt evt. herfra ad den flotte rute langs kysten
til Hornbæk. Få en is og kør videre mod Rågeleje (hele tiden har du Øresund
på højre hånd). Når du skal tilbage til Kbh. igen, kan du tage en rute inde
i landet - bare sørg for at holde en nogenlunde kompasretning og kør på de
veje, der ser sjove ud. Det kan der godt komme nogle spændende overraskelser
ud af.

I øvrigt kan jeg godt anbefale, at man anskaffer sig et lillebitte kompas
(fås i nøgleringsstørrelse) og har det i lommen - så kan det aldrig gå helt
galt. Det har faktisk reddet mig et par gange, hvor jeg havde kørt så meget
rundt, at jeg var blevet lidt rundtosset og havde mistet retningssansen.

Hilsen
Biker-Torben
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 30-04-03 08:42

> [...]
at
> prøvekører nogle af de gode ture omkring Kbh, men også længre væk

hmm oppe omkring tåstrup. kør mod sengeløse forsæt ligeud ved sengeløse
igennem rundkørsel for enden af vejen drej til højre, kør igennem
Vasby(40km/t) drej til højre i Soderup mod Ågerup og du har de fedeste
sving med god oversigt ja ellers er der en del andre veje man kan
udforske i det område kan bare ikke lige få dem ned på skrift da jeg er
bedre til at huske når jeg er derude på cyklen :-/
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209