Åbne et andet program fra webside?
Fra : Carsten Thornhøj

Dato : 29-04-03 08:34

Hej,
Er der mon nogen, der ved hvordan man laver et "hyperlink" der kan
åbne f.eks powerpoint og afvikle et powerpoint show med eet klik?
Jeg er klar over, at man kan afvikle i browseren men det "spiller"
ikke tilfredsstillende og jeg have "full screen". På forhånd tak!
Carsten T

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-03 09:16

Carsten Thornhøj skrev:

> Er der mon nogen, der ved hvordan man laver et "hyperlink" der
> kan åbne f.eks powerpoint og afvikle et powerpoint show med
> eet klik?

Du kan formentlig linke til en powerpoint-fil. Jeg ved ikke hvordan
powerpoint håndterer filer ved åbning, men det er ikke sikkert at
du kan få den til at spille med det samme.

Noget helt andet er at det så kun vil virke på maskiner der har
powerpoint installeret - det er langt fra alle.

> Jeg er klar over, at man kan afvikle i browseren men
> det "spiller" ikke tilfredsstillende og jeg have "full
> screen".

Du kan godt få fuldskærmsvisning i browseren (ved at bruge noget
javascript) - men du skal være opmærksom på at mange vil løbe
skrigende bort hvis du tvinger deres browser i fuldskærmsmode (og
andre igen vil have blokeret for muligheden).
--
Jens Gyldenkærne Clausen