Hvilken ammunition
Fra : kenn Hansen

Dato : 29-04-03 08:03

Hej ...
Jeg har en BRNO 308W og skyder idag med Sellier-bellot , men jeg syntes at
spredningen er lidt for stor . Hvilket mærke og patron kan man bruge istedet
??.

PS. det er kun til Råbuk.

Mvh.

Kenn Hansen

Fra : Carsten Wede

Dato : 29-04-03 08:20

Hej kenn

Jeg har også en BRNO 308W og skyder med Norma Wulkan 11,7 g. og det fungere
rigtig godt.

Med venlig hilsen

Carsten

kenn Hansen <kenn.hansen@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eae23b7$0$31964$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 29-04-03 15:43

On Tue, 29 Apr 2003 09:03:18 +0200, "kenn Hansen"
<kenn.hansen@mail.dk> wrote:

> [...]
>spredningen er lidt for stor . Hvilket mærke og patron kan man bruge istedet

Du bør prøve ulike merker for å finne den ladningen som går best i
ditt våpen. S&B er kjent for å ikke være av den høyeste kvalitet. Jeg
har også en Brno (Zk601) i samme kaliber, som går meget godt med alle
typer ammunisjon. Blant annet har jeg i flere år brukt Norma's ladning
med 11,7g Nosler til ulike typer vilt (elg, rådyr mm)

Jeg vil forøvrig sterkt anbefale deg å ta våpenet med til en habil
børsemaker, for å få det beddet. For mitt våpen førte dette til at jeg
gikk fra moderat jaktpresisjon - til særdeles god presisjon.

Fra : wisent

Dato : 29-04-03 17:54

re: ligger din riffel pipe helt fri af skæftetræet?? gør den ikke dette kan
/vil det påvirke egen spredningen uanset hvilken ammo du bruger.
hunt safe
wisent

Fra : kenn Hansen

Dato : 29-04-03 19:11

Min pipe ligger fri og jeg har fået våbenmekker til at montere ´kikkerten ,
så den del er ok.... Hvad kan man egntlig forvente af egnspredning
på¨spidsskarp ???'
Kenn

Fra : Erik Munck

Dato : 29-04-03 19:56

Prøv forskellige mærker - uden at reklamere for Norma, så er de stabile. Jeg
har været udefor med S & B at de var for kraftigt ladet og fænghætterne
raslede ud når bundstykket blev åbnet. Det gik heldigvis godt, der var lidt
"stænken" i ansigtet og forhandleren byttede også uden problemer og uden at
mukke. Fik leveret Norma istedet og lidt ekstra som kompensation for den
ubehagelige oplevelse.

Muncken

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-04-03 21:04

Jeg har en Brno 537 6.5 55. Jeg har skudt med Lapua Mega 10.1 G med meget
stor tilfredshed og jeg har skudt med Norma Oryx med knap så godt resultat.

/MS

Fra : Erik Munck

Dato : 29-04-03 19:57

Det skal lige med at jeg skyder med 30.06.

Muncken

Fra : Peder Bruun

Dato : 02-05-03 18:29

Hej Kenn

Jeg har en Brno ZK601 i samme kaliber.
Jeg skyder med Remington core-lokt, Pointed soft point 180 gr. (R308W3).
De sidder ofte så de rører ved hinanden. Vel at mærke når jeg sidder i
bænken
Udgangshullet er generelt ca. 50mm i et stykke råvildt skudt på bladet.
Jeg har aldrig skudt med andet og har derfor ikke holdninger til anden
ammunition.

Knæk og bræk

Peder