CD-MRW program
Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 29-04-03 00:07

For en måneds tid siden fandt jeg og downloadede noget for at kunne
læse CD-MRW'er. Programmet (hvis man kan kalde det det) hedder
ReadCD-MRW! og det virkede ikke ordentligt, da jeg ikke kunne læse
CD-MRW'en, og når jeg nu indsætter normale CD'er skriver den noget om
nedsat sikkerhedsniveau, hvis jeg vælger at bruge ReadCD-MRW! Det er
irriterende for den besked kommer hver gang en CD indsættes. Jeg ville
så fjerne ReadCD-MRW! og fulgte beskrivelsen for afinstallering via
Terminal, men det virker ikke. Jeg ved ikke hvad der er galt. Jeg har
kun haft Mac i næsten 1 år og bruger aldrig Terminal...

Her er hvad der står man skal gøre:

Because at this point in time there is no un-install function in
PackageMaker, to remove the ReadCD-MRW!? you must do the following.

Open the Terminal
% su
Password:
root# cd /System/Library/Extensions
root# rm -Rd MRWPartitionScheme.kext
root# exit

ReadCD-MRW!? is now gone from your system.

Men det virker ikke. Når jeg manuelt skriver noget efter "Password:"
sker der intet. Man kan ikke se der bliver skrevet noget. Så prøvede
jeg at kopiere hele skidtet og indsættet det efter "Password:"
men så vil den ikke genkende det...

Er der nogen der ved hvordan man fjerner ReadCD-MRW!?

MVH. Kristoffer Lauritzen

Fra : Bitbucket

Dato : 29-04-03 02:08

Kristoffer Lauritzen <crispy_king@get2net.dk> wrote:

> [...]
> men så vil den ikke genkende det...
>
> Er der nogen der ved hvordan man fjerner ReadCD-MRW!?

Har du prøvet med Path Finder (Hed tiligere SNAX)?

Commands -> Secure Delete
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 29-04-03 09:21

> [...]

> sker der intet. Man kan ikke se der bliver skrevet noget. Så prøvede
> jeg at kopiere hele skidtet og indsættet det efter "Password:"

Det er meningen at du ikke kan se at der sker noget, for så kan andre
ikke se hvor mange bogstaver der er i dit password.
Når den spørger efter dit password skal du bare skrive dit
(administrator) password, du kan ikke se at du skriver det, men bare
rolig, maskinen skal nok opfatte det.

Du kan også gøre sådan her for at fjerne det:

% cd /System/Library/Extensions
% sudo rm -Rd MRWPartitionScheme.kext

Magnus

--
If it isn't broken, fix it till it is

Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 29-04-03 19:51

> [...]
> rolig, maskinen skal nok opfatte det.
>
> Du kan også gøre sådan her for at fjerne det:

"Process Completed" skrev den. Tak for hjælpen!