Hvilke oplysninger må man lovligt viderebr~
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-04-03 21:32

Foranlediget at tråden om ekskæresten der havde fortalt om kærestens
sigtelse for hackning, kom jeg til at tænke på en historie vi havde ret tæt
inden på livet for nogle år siden. den er som følger.

En idrætsleder bliver anholdt og sigtet for seksuelt misbrug af de børn han
har trænet. Udover at han var aktiv i sin lokale klub, gjorde han et stort
"arbejde" for talenter fra hele landet og havde kontakt til en del børn i
min søns klub - herunder også min søn (som heldigvis ikke havde været
"interessant" i den retning). den pædofile (han blev dømt for 17 forhold)
var bosidende på sjælland (er efter rygter i gang igen som leder) og vi bor
i Jylland.

Jeg havde en længere samtale med vores lokale klubformand, som mente at
sagen skulle holdes hemmelig da det som han sagde "kunne skade sporten og
klubben" hvis det kom frem. Jeg mente at formanden burde skrive til
forældrene til de børn som vi vidste havde været alene med den pædofile, og
fortælle at han var anholdt og sigtet, så de pågældende forældre kunne tage
en snak med deres børn, og ad den vej finde ud af om der var overgået deres
børn noget forkert.

Efter at have fulgt den anden tråd kommer jeg nu i tvivl.

Gav jeg formanden et råd som det var strafbart at følge.???? Der var nemlig
nedlagt navneforbud helt frem til domsafsigelsen.

Peter

Fra : Georg

Dato : 29-04-03 03:24

Jeg bliver faktisk lidt gal over, at det skal holdes hemmeligt. Sådanne
mennesker kan få frit spil i vatpiksamfundet Danmark, fordi Danskerne med
deres "det går jo nok altsammen" holdning ikke vil i konflikt. Men hvad så
den dag han bliver siget igen? Der vil lyde et ramaskrig, hvis en tidligere
pædofilidømt ikke er blevet "opdaget" ved optagelsen i sportsklubben. Een
ting er jura, en anden ting er folks retsopfattelse, og jeg mener at du har
forsøgt dig, men er blevet mødt af et af disse vattede mennesker der ikke
vil tage ansvar. Han er faktisk ikke bedre tjent, end at få et spark bagi.
Typisk Dansk. Beskyt endelig forbryderen, og vær ligeglad med ofrene.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-03 07:50

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message

Snip en hel masse OT

Dit svar er fuldstændig Off Topic, og da det er mit indtryk at, så snart
nogle begynder at svare politisk i en tråd, så holder juristerne med
forstand på sagerne sig langt væk, så bedes du holde dig til Topic.

Svaret interesserer mig faktisk.

Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-03 09:11

Georg skrev:

>Jeg bliver faktisk lidt gal over, at det skal holdes hemmeligt.

Vil du ikke være venlig at blive gal i dk.politik, og så være
neutral juridisk her i gruppen?

--
Bertel

Fra : H.J.Suurland

Dato : 29-04-03 14:07

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bliver faktisk lidt gal over, at det skal holdes hemmeligt. Sådanne
> mennesker kan få frit spil i vatpiksamfundet Danmark,

Og vatpikkene sidder også i denne gruppe !!!

Hatten af for George - Og det er fandeme tilladt at have en holdning til den
slags, selv om det ikke står i en lovparagraf.

Og med alle de ikke juridiske svar, og ikke særlige holdbare svar der kommer
i denne gruppe er det forfriskende med noget som er holdbart, nemlig en
menig om at loven burde laves om.

Heller høre på en mand der har en mening, end syv fjolsers egen udlægning af
juraen, så den nærmer sig vinkelskriveri.

Dette er ikke møntet på de få jurister der er i dette forum, men alle dem
der er så kloge at de kan undvære deres eget hoved, og bare skal svare fordi
de elsker at se deres navn på tryk.

Med venlig hilsen
Hans

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-03 14:29

"H.J.Suurland" <hjs@osk.dk> wrote in message
> Og vatpikkene sidder også i denne gruppe !!!
>
> Hatten af for George - Og det er fandeme tilladt at have en holdning til
den
> slags, selv om det ikke står i en lovparagraf.

Ja selvfølgelig er det tilladt at have en holdning, og at skrive den
holdning i et indlæg, men så hører indlægget ikke hjemme her i gruppen.

Læs gruppens fundats, og vær så venlig at prøve på at overholde den

Med venlig hilsen

Peter

Fra : H.J.Suurland

Dato : 29-04-03 14:44

> Læs gruppens fundats, og vær så venlig at prøve på at overholde den

Og det mener du at de andre gør ?

Ikke engang personen som skrev den !

EOD

Hans