K:Fortandhjul til min XS250
Fra : Michael Hjorth Hanse~

Dato : 28-04-03 20:53

Er der nogen der er bekendt med en forhandler i DK eller EU, der kan
fremskaffe et fortandhjul til min Yamaha XS 250?

Fra : T.T.Toft

Dato : 28-04-03 22:45

Hvis ingen andre kan hjælpe, er her en adresse til Goodman's i England
http://www.123bikes.co.uk/acatalog/index.html?http%3A//www.123bikes.co.uk/ac
atalog/XS_PARTS_CHAINS___SPROCKETS_85.html&CatalogBody , som skulle kunne
hjælpe, da XS250'eren var meget populær derovre.

M.v.h.
Thomas T.Toft

Fra : Armand

Dato : 29-04-03 07:50

Michael Hjorth Hansen <mihj@adr.dk> skrev i en
> Er der nogen der er bekendt med en forhandler i DK eller EU, der kan
> fremskaffe et fortandhjul til min Yamaha XS 250?

Ja, dét halter tilsyneladende

XS360 og den tidligste XS400 og XS400SE bruger ale samme motorblok som
250'eren, hvorfor jeg er sikker på at fortandhjulet til disse vil passe på
udgangsakslen ligesom at der er plads bag dækslet!
Fortandhjulet til de nævnte er tilgængelige alle de steder jeg har kigget -
Det er dog med 16 tænder!
Men ved at bruge et bagtandhjul der er 2-3 tænder* større vil du kunne
kompensere for dette. Og der er flere mc-værksteder der tilpasser f.eks
aluminiumstandhjul i alle størrelser efter dit gamle, så dét er knapt så
problematisk som fortandhjulet!

(*)
Alt efter om du mener at 2½'eren har kørt med rigeligt høje omdrejniger
hidtil (=> +2 tænder) eller om den har haft svært ved at trække endsige
trække ud i højgear (=> +3 tænder)!!

--
Armand.