Agent og fejl med indsæt/overskriv
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-03 19:45

Hej alle

Det er velkendt at der er et problem med at Agent spontant slår
over på overskriv så man efter at have siddet og tampet i et
kvarter, opdager at man har overskrevet det dødvigtige afsnit som
man lige var blevet færdig med.

Hidtil har jeg regnet det for en bug, og jeg skrev også til Agent
og fik svar derpå. De har før hørt om problemet, men kan ikke
genskabe det. Det slog jeg mig til tåls med, men i dag gik det op
for mig at der muligvis er en naturlig forklaring.

Selv bruger jeg Shift og Ctrl sammen med Insert og Delete når jeg
skal klippe klistre. Når jeg arbejder i Agent, går det stærkt.
Derfor kan det faktisk ske at jeg får ramt Insert lige før jeg
rammer Shift, og så slår den naturligvis på overskriv.

Hvor stort sammenfald er der mellem folk der oplever fejlen og
dem der bruger Shift/Ctrl + Insert?

--
Bertel

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-04-03 21:23

Således skrev Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 28 Apr 2003 20:44:36 +0200:

>Hvor stort sammenfald er der mellem folk der oplever fejlen og
>dem der bruger Shift/Ctrl + Insert?

Jeg tror ikke der er nogen nævneværdig. Den fejl har været nævnt og
analyseret så mange gange i løbet af de sidste mange år, så jeg tror
at en evt. sammenhæng ville være blevet opdaget.

Jeg bruger Ctrl-v og oplever det en sjælden gang.

Knud
--
There are running jobs. Why don't you go chase them?
-- Fortune file

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-03 22:34

Knud Winckelmann skrev:

>Jeg tror ikke der er nogen nævneværdig. Den fejl har været nævnt og
>analyseret så mange gange i løbet af de sidste mange år, så jeg tror
>at en evt. sammenhæng ville være blevet opdaget.

Jeg var faktisk også ret skarp i mit svar til den første mail.
Jeg sendte en liste over 20 programmer med editeringsmuligheder
som jeg bruger dagligt hvor jeg aldrig er stødt på problemet. Men
jeg kom til at tænke på at jeg nok arbejder hurtigst i Agent.

>Jeg bruger Ctrl-v og oplever det en sjælden gang.

Okay.

--
Bertel

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-04-03 23:51

Bertel Lund Hansen skrev:

>Hvor stort sammenfald er der mellem folk der oplever fejlen og
>dem der bruger Shift/Ctrl + Insert?

Jeg bruger altid Ctrl+V og har oplevet det 1 gang i den tid, jeg har
brugt Agent.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml