Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg er forelsket!!! ( Casio exilim ex-z3 )
Fra : Morten Klostergaard

Dato : 28-04-03 18:52

Er der nogen grund til at ikke at købe det kamera?

(Krav: Størrelse, brugervenlighed, kvalitet, pris)

\MK

Ps. Jeg er nybegynder...

Fra : Fjelsing

Dato : 28-04-03 19:16

Hej Morten

Tjae.... jeg har lillesøsteren EX-S2. Kameraet er lille og handy. Der er
altid plads i lommen pga. størrelsen og derfor får jeg taget flere billeder.
Lillesøsteren har kun 2M pixels og ingen zoom, men det problem er jo løst i
den som du er forelsket i.
Den medfølgende SW er brugervenlig. Kameraets hjemmeside
(http://www.exilim.de/euro/ ) er levende med mange opdateringer. Der ser ud
som om Casio stormer frem i et hurtigere tempo end "de gamle".
Hvis du køber Casio må du acceptere at der kommer en lidt smarterede model
om kort tid.
Jeg er glad for min lille EX-S2, jeg tror at EX-Z3 er endnu bedre

mvh
Jørgen

Fra : Jens Christensen

Dato : 28-04-03 19:30

Hej!
Jeg kan godt forstå du gerne vil have det nye EX-Z3, det ville jeg også
meget gerne på et tidspunkt, men jeg så nogle testbilleder og blev enig med
mig selv om at kvaliteten ikke var specielt god.
www.steves-digicams.com har lige fået en række sample-pictures på siden,
kig lidt på dem, jeg tror du vil give mig ret. Men igen, hvad kan man næsten
forvente når det er så småt? jeg tror selv jeg havde for store forventninger
til det. Men smart det er det! (Jeg købte en Canon Powershot A70 i stedet).

Mvh.
Jens Christensen

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 28-04-03 21:02

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> wrote in message
> [...]
forventninger
> til det. Men smart det er det! (Jeg købte en Canon Powershot A70 i

Som min kone siger: "Size does matter..." og som jeg siger: "Det er lyder
når den rammer køkkenbordet, der tæller..." (A70 vejer ca det dobbelte af
Z3)

www.steves-digicams.com sætter det over Olympus Stylus Digital 300 og Pentax
OptioS. (Der nævnes ikke Canon?)

Men hvad nu hvis man stiller det op mod det gode "gamle" Canon's Ixus V3?

http://www.akam.no/tester/casio_ex-z3/index.html
http://www.letsgodigital.nl/webpages/events/PMA-2003/news/casio/EXZ3_uk.html

\MK

Ps. Ja, ja, forelskelse gør blind. Er jeg på vildspor?

Fra : Jens Christensen

Dato : 28-04-03 21:28

Nu skulle det ikke lyden sådan at jeg ville anbefale ham at købe et A70 frem
for Z3éren
Z3éren er helt klart meget mindre, og er til at have med overalt, hvilket
var det formål jeg ønskede et digitalkamera til da jeg gik på jagt efter et
for snart et par måneder siden. Men så efter at have leget med et canon
C2020 og et gammelt Pentax SLR blev jeg enig med mig selv om at jeg hellere
ville have et med lidt bedre billedekvalitet og flere
indstillingsmuligheder.
Z3éren er helt klart at foretrække hvis man skal ud og have et sindsygt
lille digicam til at tage med overalt. Jeg spurte om lidt info på det
tidligere i denne NG, du kan prøve at kigge lidt i de svar jeg fik og se om
du kan bruge det til noget. Der er bla. et link til en Japans side hvor det
bliver testet.
Du nævner at det bliver sammenlignet med et Pentax OptioS, det er der vist
også god grund til, eftersom det er samme objektiv, og eftersom de er næsten
identiske...

Mvh.
Jens Christensen