Er West-import ikke lidt dyre??
Fra : Henrik Rathje

Dato : 28-04-03 17:49

Jeg sad og kiggede på motorblokke/motorer. da jeg så at en komplet motor
til honda CD50/Dax 72 ccm koster kr 6500.- . Mens man i tyskland kan få en
90 ccm til 499 euro. ca 3750kr . 106ccm for 649 euro.
Det er en selvfølge at man skal tjene på sin forretning. Men røvrende folk
synes jeg er i overkanten.
De fleste der køber knallert dele er vel primært unge med en begrænset
indtjening.

Forresten er priserne fra www.daxshop.de

mvh
Henrik
En evig dax-ejer.

Fra : Micki

Dato : 28-04-03 18:24

Jeg har ikke forstand på om deres dele er dyre men har desværre erfaring med
at de ikke har særlig meget forstand ang. omgang med cylindre og stempler...

Da en af mine kammerater købte ny cylinder og stempel til sin Pgo Pmx'er..
Da han fik den sad stemplet inde i cylindren med påmonterede stempel
ringe... Det er ikke så smart...

De havde også smidt et forkert stempel med... det resulterede i at da
knallerten var blevet startet så gik der 10-20 sekunder hvor den herefter
døde...

vi pillede cylinder og stempel af og stemplet var ødelagt i toppen og den
ene stempel ring var knækket... Det var rigtig heldigt at cylindren ikke var
gået i stykkker...!

Der blev købt et rigtigt stempel og nogle nye stempel ringe hos den lokale
knallertforhandler og den har kørt upåklageligt lige siden...!

Det var bare lidt at mine erfaringer med West Import..!

Hygge

-Micki