iBook og TV opgører sig mærkeligt.
Fra : Thomas N.

Dato : 28-04-03 16:55

Hejsa

Har netop købt kabel sådan at DVD-filmene kan nydes på TV'er fra iBook. (Tak
for det Peter)

Men men... ved én bestemt film er det som om skærmens farvejustering
"blinker" - altså på TV'et. Filmen vises fint bare på computerens skærm
alene, opsætningen viser fint alle andre film. Men netop denne film
"blinker" eller bliver lys/mørk/lys/mørk hele tiden. Wha faen kan der være
galt?

Bruger OS 10.2.5 og medfølgende DVD Player i iBook 500 combo.

Thomas

Fra : Kasper

Dato : 28-04-03 17:58

Hm, det lyder som om macrovision beskyttelsen af en eller anden grund er i
kraft. Sløjfer du signalet gennem noget andet udstyr, f.eks. en video, inden
det når tv'et?

Kasper

Fra : Thomas N.

Dato : 29-04-03 10:46

> Hm, det lyder som om macrovision beskyttelsen af en eller anden grund er i
> kraft. Sløjfer du signalet gennem noget andet udstyr, f.eks. en video,
inden
> det når tv'et?

Jeps! Signalet går i videons scart-indgang og så fra video til TV via alm.
antenne-kabel.

Er det en slags kopi-beskyttelse som slår igennem?
Jeg har desværre ikke et scart-stik i tv'en, men en direkte tilslutning til
tv'et vil kurere det?

Mvh. Thomas

Fra : Kasper

Dato : 29-04-03 13:39

> Er det en slags kopi-beskyttelse som slår igennem?
> Jeg har desværre ikke et scart-stik i tv'en, men en direkte tilslutning til
> tv'et vil kurere det?

Jeps, det er kopibeskyttelse. Jeg deltog engang i en længere tråd om emnet,
du kan læse den her:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&th=d722437869120
9d5&seekm=3b9b85be%240%2414818%24d40e179e%40nntp02.dk.telia.net&frame=off

Prøv også at søge på Macrovision på google. Jeg ved ikke om det er muligt at
flashe drevet i en iBook, så Macrovision bliver slåået fra.

Kasper

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 29-04-03 15:53

"Kasper" <xkx@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv også at søge på Macrovision på google. Jeg ved ikke om det er muligt
at
> flashe drevet i en iBook, så Macrovision bliver slåået fra.

Der findes et program (vistnok DVD Backup) der kan tage backup af dvd'en til
harddisk, og samtidig fjerne macrovision og andet goegl.

- Jens