vedr. "klonk-lyde" fra min forgaffel
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 28-04-03 13:06

Havde den lige ovre ved Franz Kroon, som desværre ikke havde tid til en
prøvetur.. Men det var ikke lejerne i kronrøret, han var 99% sikker på at
det ikke var alvorligt, og mente at det nok var ventilerne i forgaflen...
Så nu er jeg ikke så nervøs, han får den lige en dags tid i næste uge, har
vi aftalt...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Armand

Dato : 28-04-03 15:45

Peter Jakobsen <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en
> [...]
> det ikke var alvorligt, og mente at det nok var ventilerne i forgaflen...

Jeg har aldrig helt kunnet sætte mig ind i virkemåden af teleskopets løse
støddæmpnings-ventiler, så ud fra min ringe viden forestiller jeg mig at det
er ekspansions-dæmpningen (teleskopet når lige at strække sig en anelse når
hjulet kører i et pludseligt og dybt hul) der ikke er fintfølende nok til at
kunne følge en kort bevægelse og at kompressions-dæmpningen efterfølgende
tillader teleskopet at bevæges samme strækning indad inden at dæmperen
begrænser oliegennemgangen!? :-/

Jeg lagde her til formiddag mærke til at Lillefrøen *klonk'ede* i det første
dybe slaghul i klubbens indkørsel; men da jeg med denne tråd i baghovedet
tog en ekstra tur ud & ind af indkørslen kunne jeg ikke få den til det
På en måde virker det som at der ved første *klonk* er kommet olie til
dæmperen i en grad som ikke før :-/

--
Armand.

Fra : Kjeld Andersson

Dato : 29-04-03 21:55

Gug
Jeg har tidligere haft de samme problemer, som du beskriver i en tidligere
tråd. Efter længere tid hvor jeg bl.a. fik adskilt og samlet
forhjulsaffjedringen (en dyr og trist historie, som jeg betalte dyrt for)
fandt værkstedet ud af, at problemet skyldtes at en af boltene i motorophænget
var løs.
Det føltes præcist som om der var noget i vejen med forhjulsaffjedringen når
jeg kørte over ujævnheder.
Så før du prøver noget dyrt, så tjek lige at motoren sidder fast (helt fast).
Bedste hilsner og løftet venstre
Kjeld Andersson
CB600 Hornet

Peter Jakobsen skriver: