Drypvanding i drivhus..
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-04-03 07:02

Hej Alle

Som nybagt ejer at drivhus er der selvfølgelig en masse spørgsmål som
trænger sig på, og der bliver læst flittigt i div bøger mm.

Der står bla. flere steder at hvis man har sine planter stående i
plantesække er der en god ide med drypvanding, og en hurtig søgning på
nettet gav ikke meget...

Hvad skal man se efter når man køber et drypvandingsanlæg ?
Bliver anlæget tilsluttet vandhanen eller sidder der en vandbeholder ?
Og hvad koster sådan en fyr ?

Mvh
Jesper

Fra : Peter Hansson

Dato : 28-04-03 08:37

"Jesper Pedersen" <jesper_pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der står bla. flere steder at hvis man har sine planter stående i
> plantesække er der en god ide med drypvanding,

Man kan også bruge nogle selvanderkasser. (Dem af flamingo).

> Hvad skal man se efter når man køber et drypvandingsanlæg ?

At der er kapacitet nok til ens behov, d,v,s, nok slanger studser m.v.

> Bliver anlæget tilsluttet vandhanen

Som regel ikke, da der er et for højt tryk.

eller sidder der en vandbeholder ?

På mit sidder der en vandbeholder. Det giver også mulighed for dosering med
gødning. Det er tilrådeligt med mere en een vandbeholder, da det ikke er
alle planter der kræver samme gødskning på samme tid.

Jeg mener der findes en type med svømmerventil, der kan tilsluttes
vandhanen. lidt ligesom en cisterne.

> Og hvad koster sådan en fyr ?

Aner det ikke. Jeg "overtog" mit fra en. men det er nok ikke helt billigt.

PH

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-04-03 16:52

On Mon, 28 Apr 2003 09:36:35 +0200, "Peter Hansson"
<phansson@mail.tele.dk> wrote:

>Aner det ikke. Jeg "overtog" mit fra en. men det er nok ikke helt billigt.

Et mindre anlæg kan fåes fra 3-400 kroner. Det er ikke dyrt. efter min
mening.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Peter Hansson

Dato : 28-04-03 17:20

> On Mon, 28 Apr 2003 09:36:35 +0200, "Peter Hansson"
> <phansson@mail.tele.dk> wrote:
>

> Et mindre anlæg kan fåes fra 3-400 kroner. Det er ikke dyrt. efter min
> mening.

Det glæder mig da. Så kan jeg måske få "opdateret" mit for en rimelig penge.
Det er jo også vandbesparende udover det er en fin løsning til planterne.

PH

Fra : Peter Andersen

Dato : 28-04-03 18:49

Peter Hansson wrote:
> [...]
>>
> Det glæder mig da. Så kan jeg måske få "opdateret" mit for en rimelig
> penge. Det er jo også vandbesparende udover det er en fin løsning til

Man kan jo også stykke noget sammen selv. En cisterne fra et gammelt WC kan
glimrende bruges til projektet. Slanger kan købes. Så er man kørende!

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Torben

Dato : 28-04-03 22:23

Jesper Pedersen <jesper_pedersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad skal man se efter når man køber et drypvandingsanlæg ?
> Bliver anlæget tilsluttet vandhanen eller sidder der en vandbeholder ?

Er der nogen der kan anbefale noget, og et sted det kan købes, alternativt
et byg selv projekt ??
Mvh
Torben