Hvad gør regsvc32.exe ?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-04-03 07:06

Hej.

Hver gang jeg starter min pc er filen c:\windows\system32\regsvc32.exe
begyndt at ville kontakte intenettet - hvorfor nu det og hvad gør den?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-04-03 08:33

Jesper Hansen wrote:
> Hver gang jeg starter min pc er filen c:\windows\system32\regsvc32.exe
> begyndt at ville kontakte intenettet - hvorfor nu det og hvad gør den?

En hurtig google-søgning viser at den fil meget gerne vil vise nogle
popup-reklamer med pornografisk indhold..

Så den må du hellere slette.

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-04-03 09:32

On 28 Apr 2003 07:33:28 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>En hurtig google-søgning viser at den fil meget gerne vil vise nogle
>popup-reklamer med pornografisk indhold..

Ja det havde jeg også fundet ud af, men var ikke sikker på om den bare
kunne slettes..

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Max

Dato : 28-04-03 10:00

Hej Jesper

> Ja det havde jeg også fundet ud af, men var ikke sikker på om den bare
> kunne slettes..

Har du prøvet noget Popup Killer Software, nogle af disse programmer
efterlader
tilsyneladene den fil. Når du møder den slags filer, så prøv at søge på dem
F.eks. Google, det giver soim regel gode svar.

Mvh Max

Fra : Jacob Twisttmann Jør~

Dato : 28-04-03 10:23

Jesper Hansen <sebulba_@mailme.dk> wrote:

> Ja det havde jeg også fundet ud af, men var ikke sikker på om den bare
> kunne slettes..

Prøv at besøge scanneren på:

http://www.doxdesk.com/parasite/

Hvis den ellers kender din parasit, plejer den også at forklare, hvordan man
kurerer.

Jacob

Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-04-03 13:47

On Mon, 28 Apr 2003 12:23:23 +0300, Jacob Twisttmann Jørgensen
<twisttmann@mail.dk> wrote:

>Prøv at besøge scanneren på:
>
>http://www.doxdesk.com/parasite/
>
>Hvis den ellers kender din parasit, plejer den også at forklare, hvordan man
>kurerer.

Der var ikke noget der, men nu har jeg også fjernet filen.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Leo.E

Dato : 28-04-03 13:20

Jesper Hansen <sebulba_@mailme.dk> wrote in message news:<u0hpav4mm6ehic3rbdbvf2d40sfbuklhha@4ax.com>...
> [...]
>
> Hver gang jeg starter min pc er filen c:\windows\system32\regsvc32.exe
> begyndt at ville kontakte intenettet - hvorfor nu det og hvad gør den?

Hej
det er en Hijacker, prøv at se her:
www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_r.php
Hilsen: Leo

Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-04-03 13:48

On 28 Apr 2003 05:19:43 -0700, le01@post9.tele.dk (Leo.E) wrote:

>Hej
>det er en Hijacker, prøv at se her:
>www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_r.php
>Hilsen: Leo

Ja det har du ret i - tak for svarene allesammen.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen