Inkasso ? mål..
Fra : rene.larsen

Dato : 27-04-03 23:40

Hejsa

Lige et par spørgsmål.

1. Hvor meget skal der til for at der bliver en inkasso sag??? ( hvor megen
gæld/ubetalte regninger til en virksomhed )

2. Hvor mange rykkere må et firma sende på en regning/girokort???

3. hvad er maks begrænsning på rykker beløb ved, ved den er 100 kr per
rykker, men er der en øvre grænse så som 1000 kromer i rykker gebyr eller
kan firmaet bare blive ved?????

MVh

Rene.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-04-03 00:24

"rene.larsen" <rene.larsen@pc.dk> skrev i en meddelelse

> 2. Hvor mange rykkere må et firma sende på en regning/girokort???

3 rykker med gebyr på.

> 3. hvad er maks begrænsning på rykker beløb ved, ved den er 100 kr per
> rykker, men er der en øvre grænse så som 1000 kromer i rykker gebyr eller
> kan firmaet bare blive ved?????

Du må sende 3 rykker med et gebyr på 100 kr incl moms altså 300 kr i alt.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-03 08:40

> [...]
megen
> gæld/ubetalte regninger til en virksomhed )

Det er ikke så afgørende. Det er mere et spørgsmål om viljen til at indkræve
pengene. Som anført i en anden tråd har jeg inkassosager ned til 1.500
kroner (så vidt jeg husker) - det kan godt betale sig

> 2. Hvor mange rykkere må et firma sende på en regning/girokort???

Der er intet maksimum.

Derimod på du højeste kræve rykkergebyr tre gange.

> 3. hvad er maks begrænsning på rykker beløb ved, ved den er 100 kr per
> rykker, men er der en øvre grænse så som 1000 kromer i rykker gebyr eller
> kan firmaet bare blive ved?????

De 100 kr er pr. rykker. Tre rykkere er max og så et inkassogebyr til sidst,
hvor sagen overgives til inkasso.

/Peter

--
http://www.grauslund.com