Vinker man til en mc-strisser ?
Fra : Andrew

Dato : 27-04-03 23:33

Hejsa i gruppen

Jeg synes det er kanon at vi mc'ister hilser på hinanden når vi mødes på
vejene, men vinker man også flinkt til en mc-betjent, eller vil han ta' det
som en fornærmelse og måske endda tro at man gav ham fingeren ?!

Jeg har kørt forbi et par stykker og løftet lappen idet jeg kørte forbi, men
der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-03 23:37

> Jeg har kørt forbi et par stykker og løftet lappen idet jeg kørte forbi,
men
> der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Jeg gør det altid! Bare de er på to hjul og over 50 ccm...

Mvh
Allan

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-04-03 23:44

Allan wrote:

> Jeg gør det altid! Bare de er på to hjul og over 50 ccm...

....det er alle æggeskaller! *G*
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-03 23:44

On Mon, 28 Apr 2003 00:33:20 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Jeg synes det er kanon at vi mc'ister hilser på hinanden når vi mødes på
>vejene, men vinker man også flinkt til en mc-betjent

Som i alle andre tilfælde uanset hvem du møder ....det bestemmer du
helt og aldeles selv

>, eller vil han ta' det
>som en fornærmelse og måske endda tro at man gav ham fingeren ?!

Bestemt nej !!

>Jeg har kørt forbi et par stykker og løftet lappen idet jeg kørte forbi, men
>der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Prøv at kigge godt efter næste gang (uden at køre galt se'fø'li) en
del betjente hilser rent faktisk,men gør tit lidt diskret,måske bare
lidt løftede fingre oder so...dette naturligvis fordi de skal fremstå
som neutrale og ikke sådan kan hilse med hele armen,hvilket iøvrigt
andre trafikanter måske også kunne misforstå som et tegn til dem eller
lign.

Som altid hils hvis du vil og bliv glad hvis de hilser tilbage,men
husk at der kan være andre grunde til at folk ikke hilser tilbage end
ren arrogance eller whatever.Selv hilser jeg sædvanligvis på alle,men
jeg må indrømme at jeg rent faktisk ikke længere lægger mærke til om
folk hilser tilbage,og egentlig er det heller ikke specielt
afgørende...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-04-03 06:48

MKS - 74
skrev i news:t8noavgpjnonrpj7d09j0nblpg7anqi40n@4ax.com
> On Mon, 28 Apr 2003 00:33:20 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
> wrote:

snip

> [...]
> jeg må indrømme at jeg rent faktisk ikke længere lægger mærke til om
> folk hilser tilbage,og egentlig er det heller ikke specielt

Og såén er der så meget. Var på kursus på Nyborg Strand i sidste uge,
hvor det vrimlede med repræsentanter for ordensmagten, en god del af dem
på tjenestemc. Vi ankom nogenlunde samtidigt, og der var da både løftede
hænder og nik. Jeg hilser på alle MC - selv HD

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-03 11:13

> [...]
> på tjenestemc. Vi ankom nogenlunde samtidigt, og der var da både løftede
> hænder og nik. Jeg hilser på alle MC - selv HD

Aaaargh! Ikke HD!! Nu må du sgu lige...

Mvh
Allan

Fra : GRISEN

Dato : 27-04-03 23:55

On Mon, 28 Apr 2003 00:33:20 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote:

> vinker man også flinkt til en mc-betjent, eller vil han ta' det som en fornærmelse og måske endda tro at man gav ham fingeren ?!

Hvis han er på MC, så har han kørekort, og så ved han det ikke er en fornærmelse.
Personligt ser jeg dem mest som mobile bøder, så jeg gør det ikke, og de plejer ikke at hilse først.

....jeg blev dog lettere overrasket i går, da sådan en modkørende bøde hilste på mig uden at jeg havde hilst først.
Det har jeg ikke oplevet tidligere. Forskellen er nok, at jeg kiggede ham i øjnene...
Oftest plejer jeg at få travlt med at tjekke om lyset er tændt, om jeg kører med for høje omdrejninger (larmer), kører for stærkt, kører for tæt, osv., osv....

*
Jan

Fra : John

Dato : 28-04-03 00:02

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> som en fornærmelse og måske endda tro at man gav ham fingeren ?!

nix, det skal du ikke regne med, de holder begge hænder på styret hvor de
hører hjemme

> Jeg har kørt forbi et par stykker og løftet lappen idet jeg kørte forbi,
men
> der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Jep, det er spild af vinkeenergi fra din hånd

John

Fra : Aragorn

Dato : 28-04-03 07:04

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
men
> der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Hejsa Anders.

Jeg har da altid hilst på 'politierne' og også fået en del vink og nik
igen - ikke alle hilser, men mange gør, synes jeg.

Venlig hilsen

Aragorn_DK¨

http://www.bmwmc.dk
- no pop-ups, no ads, *no* flash!

Fra : RpR

Dato : 28-04-03 07:48

> Jeg har kørt forbi et par stykker og løftet lappen idet jeg kørte forbi,
men
> der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Gnæk, har hilst på én på min RS 50, og minsandten om han ikke løftede lappen
en lille bitte smule
Enten det eller han gjorde tegn til jeg skulle stoppe, uanset hvad så vendte
han da ikke om
De fleste gør jo bare deres job, ingen grund til ikke at hilse på dem hvis
man kører MC vil jeg mene, gi' dig bøder kan de vel dårligt nok for det?

Og lige til anti-øverterne: Nej, jeg hilser generelt ikke på RS 50'en, men
kan jeg få en strisser til at tro det er en MC i bare 2sek så har jeg 2sek
mere at gemme mig i skulle han blive interesseret i at se nærmere på den.
Hilser self' igen af ren høflighed skulle en anden MC hilse (hvilket
overraskende sker ret tit).

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : John

Dato : 28-04-03 10:27

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere at gemme mig i skulle han blive interesseret i at se nærmere på den.
> Hilser self' igen af ren høflighed skulle en anden MC hilse (hvilket

jeg har i sin tid på RS 50'eren "genhilst" på mange MC folk, som hævede
lappen fordi de troede at jeg var kørende på en mc, men efterhånden fandt de
mange mc'ister her i aalborg så endelig ud af at jeg bare var en
"mc'ist-wanna-be-look-a-like " så holdt de langt om længe op med at hilse
på mig, senere fik jeg en RS 125, se nu var der næsten ingen MC-folk der
hilste på mig, "måske" fordi de har troet at det stadig var mig på RS
50'eren ...tihihih

PS : de ligner jo også hinanden RS125 og RS 50

John

Fra : RpR

Dato : 28-04-03 13:33

> PS : de ligner jo også hinanden RS125 og RS 50

Ja det gør de jo, men er det nu også SÅ meget? Jeg har da nok kunnet kende
forskel på en 50'er og 125'er så snart man var nogenlunde tæt på hinanden.
Indrømmet, rendte jeg på 2003 modellen af Yamaha TZR 50 ville jeg tro det
var en MC, den ligner SÅ meget en grum raket:
http://www.yamaha-motor.dk/page.cfm?pageID=98210

Og nu tier jeg vist hellere stille inden nogen kommer efter mig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-04-03 15:05

> Ja det gør de jo, men er det nu også SÅ meget? Jeg har da nok kunnet kende
> forskel på en 50'er og 125'er så snart man var nogenlunde tæt på hinanden.

Så vidt jeg er orienteret, så er det vist samme stel, bremser, hjul osv. på
de to modeller?

> [...]
> http://www.yamaha-motor.dk/page.cfm?pageID=98210
> Og nu tier jeg vist hellere stille inden nogen kommer efter mig

Udstødningen afslører at det er en totakter, og forhjulet ser en anelse
spinkel ud synes jeg. Men jo, det kunne lige så fint være en 'rigtig'
motorcykel.

Jeg håber bare ikke at de sælger sådan nogle i Danmark, udover til
banekørsel. 45km/t på sådan en cykel er så latterligt som noget kan være.
Tuner man den, kunne man lige så godt købe en motorcykel i stedet og køre
lovligt. Er der nogle der gider at indregistrere en TZR50 som motorcykel, så
synes jeg også det er fornuftigt nok.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : RpR

Dato : 28-04-03 18:50

> [...]
> lovligt. Er der nogle der gider at indregistrere en TZR50 som motorcykel,

På banen bliver den intet hit med sine 124kg, det er den alt for tung til
med (hvad jeg vil gætte på) sit stålstel mod f.eks RS 50'erens 89kg grundet
alu-stel.

Kiggede på hvad det ville koste mig at få min 50'er ind som MC, og det blev
hurtigt glemt igen... Så skal jeg da blive milliotemlignær før det kommer på
tale =)

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-04-03 20:09

> På banen bliver den intet hit med sine 124kg, det er den alt for tung til
> med (hvad jeg vil gætte på) sit stålstel mod f.eks RS 50'erens 89kg
grundet
> alu-stel.

Nu ved jeg ikke lige noget om de der modeller (knallerter interesserer mig
ikke), men stål-stel plejer altså ikke at veje mere end alu-stel. Fx. vejer
Honda CR250 '96 med stålstel det samme som CR250 '97 med alustel. Og jeg kan
sgu helt ærligt ikke mærke nogen forskel på køreegenskaberne der med
sikkerhed kan tilskrives stellet.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 28-04-03 21:47

> [...]
kan
> sgu helt ærligt ikke mærke nogen forskel på køreegenskaberne der med

Nu kommer der helt sikkert andre ting ind i billedet, såsom konstruktion
osv, men generelt så er alu. da en hel del lettere end stål, eller er jeg
helt forkert på den?
Men nu jeg tænker over det så har RS'en også plastik tank med en lakeret
kappe over, hvor TZR'en har gammeldags ståltank.
Det er nok ikke kun stellet der spiller ind så, men facit er at den 4kg
tungere end alle andre 50cc RR modeller der er på markedet, så den blir ikke
et hit på banen, lette dem for overflødigt bras må de jo ikke i standard
50cc klassen svjh, det er vist kun tilladt at støbe nye skjolde, tanke osv
til scooter cuppen.. Også ligemeget, skal ikke have mig en alligevel =)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-04-03 21:57

RpR wrote:

> Nu kommer der helt sikkert andre ting ind i billedet, såsom konstruktion
> osv, men generelt så er alu. da en hel del lettere end stål,

Til gengæld er det også væsentligt svagere.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-04-03 22:52

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld er det også væsentligt svagere.

Netop. Der skal en del mere alu til at lave et stel der er stækt nok, og så
ender man med stort set samme vægt som stål-stellet.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 29-04-03 05:51

> Netop. Der skal en del mere alu til at lave et stel der er stækt nok, og

> ender man med stort set samme vægt som stål-stellet.

Og derfor laver det alu. stellene i delta-boks profil går jeg så ud fra? Det
må vel blive en del stivere siden de benytter det fremfor stålstel på de
dyre maskiner.

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-04-03 20:50

> [...]
Det
> må vel blive en del stivere siden de benytter det fremfor stålstel på de

Både ja og nej. Mest nej. Ducati er nok et af de bedre eksempler på en dyr
cykel med et meget stift stel uden antydningen af alu. Vi bevæger os nu ud
på en vej der er belagt med salgsparametre og små-religiøse begrundelser.
Lad os nøjes med at konkludere, at der findes drøngode motorcykelstel af
såvel alu som stål.

Rittig

Fra : John

Dato : 30-04-03 16:51

> [...]
> Lad os nøjes med at konkludere, at der findes drøngode motorcykelstel af

Oki ...jeg kaster mig fluks ned på mit bedetæppe og tilbeder Alu-sekten
så...tihih

John

Fra : John

Dato : 30-04-03 16:49

> [...]

Det
> må vel blive en del stivere siden de benytter det fremfor stålstel på de

Nemlig stivhed er der fokuseret på

John

Fra : Armand

Dato : 30-04-03 18:15

John <kramsen@stofanet.dk> skrev i en

> Nemlig stivhed er der fokuseret på

Omkring det voldsomme deltabox, så vil jeg nærmere vende det til at
aluprofilen skal være så voldsom for at matche et simpelt rundt stelrør!
Hvis ikke at det var p.g.a. brugen af aluminium havde vi næppe set stel der
var væsentligt kraftigere end GPZ1000 RX's firkantede stelrør :-/

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-04-03 18:49

"John" <kramsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det

> Nemlig stivhed er der fokuseret på

Stivhed og vægt. De to ting kan ikke skilles ad.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 29-04-03 07:24

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Netop. Der skal en del mere alu til at lave et stel der er stækt nok, og
> så ender man med stort set samme vægt som stål-stellet.

Jup!
Ellers ville enhver bro være bygget af aluminium :-|

--
Armand.

Fra : John

Dato : 30-04-03 16:53

> Ellers ville enhver bro være bygget af aluminium :-|

Sjyrk ...sjyrk, noget der skal være bevægeligt, bør ikke konstrueres i Alu
!!!

John

Fra : John

Dato : 30-04-03 16:47

> Netop. Der skal en del mere alu til at lave et stel der er stækt nok, og

> ender man med stort set samme vægt som stål-stellet.

Delvis rigtigt, Alu er stærkt så længe det ikke har fået stød og slag ( med
brud til følge ) hvorimod stålstellet bedre kan holde til stød og slag !

ja du har ret der skal meget alu til at konstruere et stærkt stel, med høj
vægt til følge, men som før nævnt er fordelen et mere stivt stel end
stålstellet, Alustellet er mest velegnet til banebrug med en helt jævn
asfaltbelægning

til crossbrug er et stålstel perfekt da det kan give sig en anelse, jeg tror
ikke at et alustel ville overleve ret længe der, men du ved sikkert bedre
Claus mht. det, om der overhovedet findes alustel på nogle crossmaskiner ?
jeg tror det ikke selv, kan ikke mindes at have set det !

John

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-04-03 18:54

> [...]
> vægt til følge, men som før nævnt er fordelen et mere stivt stel end
> stålstellet, Alustellet er mest velegnet til banebrug med en helt jævn

Hvis det skulle være rigtigt, så skulle alle stel i MotoGP være alustel. Er
de det? Hvad kører Ducati med? Ducati, du ved, dem der gør grin med
motorcykelgiganterne Kawasaki, Suzuki og Yamaha.

> [...]
> Claus mht. det, om der overhovedet findes alustel på nogle crossmaskiner ?
> jeg tror det ikke selv, kan ikke mindes at have set det !

Vi har sådan set støddæmpere til at optage stødene, det bruger vi ikke
stellet til. Alle Honda motocross racere siden '97-'98 har alustel (noget
Deltabox-agtigt noget), ligeledes har Cannondale og VOR alustel.

Rittig

Fra : John

Dato : 01-05-03 10:50

> Vi har sådan set støddæmpere til at optage stødene, det bruger vi ikke
> stellet til. Alle Honda motocross racere siden '97-'98 har alustel (noget
> Deltabox-agtigt noget), ligeledes har Cannondale og VOR alustel.

nu skulle mit svar ikke forståes sådan at jeg opfatter det sådan at stellet
skal optage stød, støddæmperen er da heldigvis opfundet

John

Fra : John

Dato : 30-04-03 16:38

> [...]

> til scooter cuppen.. Også ligemeget, skal ikke have mig en alligevel =)

Hvis jeg skulle køre længere fornøjelsesture hver dag så ville jeg vælge
yamaha'en, da man sidder mere godt, ret op og ned, hvorimod Aprilia'en der
ligger man jo ned, derfor bliver man hurtig træt i nakke og arme, men den
sidstnævnte er sjov på de små veje ....helt klart

John

Fra : RpR

Dato : 30-04-03 20:13

> [...]
> ligger man jo ned, derfor bliver man hurtig træt i nakke og arme, men den
> sidstnævnte er sjov på de små veje ....helt klart

Det var da fandens så meget du pludselig får skrevet
Men ja, TZR er touring sammenlignet med RS'en.
Som det er nu er RS'en nu super komfort for mig, ikke mindst fordi jeg kører
30km om dagen på den !"#"! Maxi.
Hvis nogen kender en der har en gammel CD 50 stående som de vil af med så
mail =)

Fra : John

Dato : 30-04-03 16:35

> [...]
kan
> sgu helt ærligt ikke mærke nogen forskel på køreegenskaberne der med

En ting er sikkert, det er at Alustel + bagsvinger på RS125 er godt lavet,
det gør at den står supergodt fast på vejen uden nogen form for slinger i
valsen ....jeg vil ikke sammenligne med stålstel af nogen art, men god er
den Alukonstruktion helt sikkert ....det ved jeg en del om

V.H John Kramme - GSXF0,6L + RS125
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-05-03 12:30

> På banen bliver den intet hit med sine 124kg, det er den alt for tung til
> med (hvad jeg vil gætte på) sit stålstel mod f.eks RS 50'erens 89kg
grundet
> alu-stel.

Hej Brian

Prøv lige at sætte en magnet på RS 50'erens aluminiumsfarvede stel. Den
bliver siddende. Det samme gør den på bagsvingeren. Hvad betyder det? Ja! En
RS 50 har stål stel og stål bagsvinger der efterfølgende er malet alu
farvet. I hvert fald monobagsvinger modellen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : John

Dato : 30-04-03 16:29

"Martin Sørensen" <moso01@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg er orienteret, så er det vist samme stel, bremser, hjul osv.

> de to modeller?

Nix ...ingen af delene du nævner er rigtigt

du ikke ret godt orienteret, der er faktisk kun få dele der er mage med
hinanden, som f.eks blinklygter, håndtag, fodhvilere + få småting !

John

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-04-03 19:46

> Nix ...ingen af delene du nævner er rigtigt
> du ikke ret godt orienteret, der er faktisk kun få dele der er mage med
> hinanden, som f.eks blinklygter, håndtag, fodhvilere + få småting !

Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det, men jeg mener det var i et dansk
motorcykelblad. Det kan også have været et bilblad. Det var ihvertfald under
en test af RS50 i et eller andet blad. Men ok, nu er dataene i den
biologiske harddisk opdateret, og jeg blander mig ikke mere i den sag.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : John

Dato : 01-05-03 10:45

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en test af RS50 i et eller andet blad. Men ok, nu er dataene i den
> biologiske harddisk opdateret, og jeg blander mig ikke mere i den sag.

Synd at omtalte mc / bilblad skriver sådan noget vrøvl

V.H John

Fra : Armand

Dato : 01-05-03 11:24

> Synd at omtalte mc / bilblad skriver sådan noget vrøvl

Det kan jo også tænkes at der har stået at stel -konstruktionen (i
modsætning til -dimensionerne), er ens :-/

--
Armand.

Fra : John

Dato : 30-04-03 16:23

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

>Ja det gør de jo, men er det nu også SÅ meget?

Ja de gør ( forfra ) her ser du mine RS50 + 125 side om side, jeg forstår
godt at folk tager fejl
http://home1.stofanet.dk/kramme/50125.jpg

John

Fra : RpR

Dato : 30-04-03 20:17

> Ja de gør ( forfra ) her ser du mine RS50 + 125 side om side, jeg forstår
> godt at folk tager fejl
> http://home1.stofanet.dk/kramme/50125.jpg

Ja ok, det er ihvertfald ret svært på de gamle modeller, det er da helt
sikkert
Jaja, MC'isterne hilser da stadigvæk her på øen selvom jeg nåede at køre på
RS'en godt og vel 6mdr inden pappet smuttede, måske de bare er knap så
snerpede hernede?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-04-03 08:00

Jeg gør det ikke mere. Jeg har aldrig fået et "genvink". Men det er jo også
ulovligt, kun at have en hånd på styret

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 28-04-03 08:48

On Mon, 28 Apr 2003 08:59:39 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Jeg gør det ikke mere. Jeg har aldrig fået et "genvink". Men det er jo også
>ulovligt, kun at have en hånd på styret

Hmm? Ulovligt? Siden hvornår dog? Hvad gør jeg så på min BSA, uden
blinklys? Er jeg nu nødt til kun at køre ligeud, fremover?

Oplevede i fredags en motorcykelbetjent "hilse" på mig, fra sin
position bag en trefod, på landevejen mellem Fredericia og Vejle -
havde det været hans blikdåse-makker, der havde været bag trefoden, så
var jeg nok blevet vinket ind til siden, fremfor blot at få "ro
på"-signalet :) Så jeg fortsætter min hidtidige praksis og hilser på
alle motorcyklister, inkl. dem der er på arbejde.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-04-03 10:14

Det var lidt ment som en joke (se smiley). Men man skal jo som hovedregels
have begge hænder på styret, ligesom man skal have begge hænder på rattet i
en bil.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-04-03 12:55

En dag var der en modkørende æggeskal som yderst tydeligt vinkede og
pegede på min MC. Jeg undrede mig meget over dette, hvorefter jeg
opdagede at jeg havde glemt at tænde kørelyset.

Måske kunne dette være årsagen til hvis æggeskaller generelt ikke
vinker til civile MC'ister. Derved kunne der opstå uklarhed om
hvorvidt de vinker i tjenesten eller som privat.

Hvis jeg var indenfor politiet ville jeg kun vinke hvis der var
særlige forhold jeg ville gøre opmærksom på, fx. ovenstående.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen

Fra : SLP/JM

Dato : 28-04-03 08:19

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev > Jeg har kørt forbi et par stykker
og løftet lappen idet jeg kørte forbi, men
> der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Jeg plejer at hilse, med mindre de eskorterer nogen eller lignende, for der
er det tydeligt, at de er i gang med at varetage en anden opgave end til
dagligt - hvis man kan udtrykke det på den måde.

I langt de fleste tilfælde hilser de igen. Nogle gange løfter de bare lige
en enkelt finger meget diskret, men de hilser. Faktisk har jeg også været
ude for, at en mc-betjent hilste først.

--
Mvh Susanne

Fra : lange

Dato : 28-04-03 09:50

> [...]
men
> der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Det har jeg altid gjort. Det er folk der er mindst ligeså fasineret/optaget
af motorcykler som os andre. Jeg har aldrig oplevet at det er blevet taget
ilde op, tværtimod har jeg mange gange fået et lille nik retur når
øjenkontakten var etableret.

Jeg tror at de vil få en reprimande hvis det blev normalt at allle
mc-betjente sad og vinkede til alle andre mc'er. Nogle ville nok mene at det
ville være en sammenblanding af personlig interesse og det at de skal
representere en myndighed.

Lange

Fra : Ole Sørensen

Dato : 28-04-03 12:27

Ved enhver given lejlighed

Mvh /Ole
YZF-R6 ´02

Fra : Jake

Dato : 28-04-03 12:32

> men vinker man også flinkt til en mc-betjent,

Det plejer jeg at gøre

/Jake

Fra : Uth

Dato : 28-04-03 12:29

Jada, med mindre han ser ond ud - personligt hilser jeg på alle, der har
hjelm på og ikke kører MZ eller 50 ccm.

Jeg kører meget i Tyskland - der er det til gengæld ikke særlig udbredt,
virker det til...

VH

Uth
Yamaha FJ 1100

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-04-03 13:05

"Uth" <gert@uth.dk> writes:

> Jada, med mindre han ser ond ud - personligt hilser jeg på alle, der har
> hjelm på og ikke kører MZ eller 50 ccm.

*gab*

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : RpR

Dato : 28-04-03 13:28

> Jada, med mindre han ser ond ud - personligt hilser jeg på alle, der har
> hjelm på og ikke kører MZ eller 50 ccm.

Hvad er det nu lige folk har mod MZ'ere?

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-03 13:44

......drop....

> Hvad er det nu lige folk har mod MZ'ere?

Drop det. Sådanne folk er ikke til at snakke med...
Man sku' fandme tror alle de typer der kører Suzuki...

Mvh
Allan

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 28-04-03 13:43

"Uth" <gert@uth.dk> writes:

> [...]
> hjelm på og ikke kører MZ eller 50 ccm.
>
> Jeg kører meget i Tyskland - der er det til gengæld ikke særlig udbredt,

Jeg har kun prøvet at køre i Tyskland (bortset fra under erhvervelsen
af kørekort), og min erfaring er at alle (>95 %) hilser. Undtaget er
dog inde i byerne når trafiken er tæt og forvirende (og det er den
ofte her i Saabruecken hvor jeg er - mange ensrettede gader som man jo
helst skal undgå at kører den forkerte vej ind på , og tresporede
veje hvor man nærmest skal vide hvad man skal i de næste tre-fire
kryds for at kunne placere sig fornuftigt). Selv på motorveje er der
nogle af de modkørende der hilser.

Mit første møde med en mc-betjent var den dag jeg købte mc'en (og jeg
havde ikke kørt mc siden erhvervelsen i sommers) og var på vej hjem,
og der mødte jeg ham lige midt i et motorvejskryds hvor der var
vejarbejde, med dertil hørende midlertidige streger og mærkelige
skilte (når man heller ikke er vandt til bil kræver det lige lidt tid
at vende sig til den skiltestorm der nogen gange kommer i hovedet på
en - specielt når man har ligget med godt 160 km/t og derfor måske er
lidt fartblind så man ikke sætter hastigheden nok ned til at overskue
skilteskoven). Jeg var selvfølgelig ved at ende i den forkerte bane,
og skulle pludselig skifte ind i banen til højre hvor den omtalte
mc-betjent kom bagfra i den højre bane. Efter at være begyndt at
blinke og sendt ham nogle ængstelige blikke (som i: hjælp, min bane
kører den forkerte vej om 100 m) vinkede han mig ind med hovedet, og
jeg fik skiftet bane. Den efterfølgende indkørsel ind på den nye
motorvej var også lidt "usikker" (man bliver også lidt nervøs når man
er uerfaren og der ligger en mc-betjent i bagenden af en , så jeg
svedte lidt da han trak op på siden af mig, men han gjorde heldigvis
ikke andet end at overhale.

Ellers tror jeg kun jeg har mødt en mc-betjent (men der er nogle flere
politi-biler på vejene end hvad jeg er vandt til fra Danmark) hernede
og han hilste så vidt jeg lige husker igen.

/Bjarke
--
Cole's Axiom: The sum of the intelligence on the planet is a constant.
The population is growing.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-04-03 13:58

Bjarke Skjernaa <skjernaa@daimi.au.dk> writes:

> Jeg har kun prøvet at køre i Tyskland (bortset fra under erhvervelsen
> af kørekort), og min erfaring er at alle (>95 %) hilser.

Det kan være de ikke gider hilse på FJ1100'ere?

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-03 14:25

> Det kan være de ikke gider hilse på FJ1100'ere?

Det er da DET!!!
De tænker sikken noget gammelt lort... Han gider åbenbart ikke være "rigtig"
mc'ist... Ham hilser vi sgutte på!

ha!
Allan

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 28-04-03 18:12

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> skrev i en meddelelse

> Det er da DET!!!
> De tænker sikken noget gammelt lort... Han gider åbenbart ikke være
"rigtig"
> mc'ist... Ham hilser vi sgutte på!

-LOL-!!!!

Oliver Bruchhaus.

Fra : Uth

Dato : 29-04-03 09:33

Ja, det det er sgu nok det - de forveksler den med en MZ'er

Fra : Brian Lænø

Dato : 28-04-03 19:13

"Andrew" skrev
> [...]
men
> der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Selvfølgelig hilser man da på mc-betjente, 90% af gangene hilser de da også
igen.
Det må da være rart for en mc-betjent at blive hilst på, det er jo en slags
accept af dem, det kan jo også komme os selv til gode på et tidspunkt .
Normal færdselpoliti (bilister) og Pvagter m.m. får nok ikke mange hilsner,
i hvert fald ikke venlige
Jeg har en enkelt gang af vane hilst på en mc-betjent som fodgænger, han
hilste da også igen (han har nok undret sig).

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Peter Aagaard

Dato : 29-04-03 00:12

Brian Lænø wrote:
> "Andrew" skrev

> Jeg har en enkelt gang af vane hilst på en mc-betjent som fodgænger,
> han hilste da også igen (han har nok undret sig).

Det kender jeg godt, jeg er sådag kommet til at hilse når jeg kører i bil,
man bliver sgu skadet af denne mc ting

Mvh. Peter

Fra : Morten Juel

Dato : 28-04-03 20:43

> [...]
det
> som en fornærmelse og måske endda tro at man gav ham fingeren ?!

Jeg vinker altid, så må de jo hilse tilbage hvis de har lyst

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Anneli

Dato : 28-04-03 21:43

> vinker man også flinkt til en mc-betjent

Klart man gør, han / hun (findes der i grunden kvindelige MC-betjente?)
er jo også MC'ist.

Stor hilsen Anneli og Savage :0)

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 28-04-03 22:53

Hejsa

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> wrote in message

> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Klart man gør, han / hun (findes der i grunden kvindelige MC-betjente?)
> er jo også MC'ist.

Ihvertifald, jeg fik i hvertfald en bøde af en på motorvejen :(
(men hun var nu desværre lidt mopset alligevel, måske tidspunktet taget i
betragtning (ganske sent om aftenen)).

-steffen

Fra : Aragorn

Dato : 29-04-03 02:32

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> wrote in message

> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Klart man gør, han / hun (findes der i grunden kvindelige MC-betjente?)
-snip-

Jeps, det gør der - rendte ind i een engang inde i Elmegade i Køwwenhawn,
hun var ret sød at sludre med.
Jeg var derinde på havelågen (alm. trædecykel), og skulle da lige over og
høre lidt om den der fine bimmer hun stod ved siden af.

Venlig hilsen

Aragorn_DK
http://www.bmwmc.dk
- no pop-ups, no ads, *no* flash!

Fra : Soren Lindholt

Dato : 29-04-03 09:56

Aragorn <Aragorn@NOSPAMwelles.dk> wrote in article
<3eadd618$0$10403$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Jeg var derinde på havelågen (alm. trædecykel), og skulle da lige over og
> høre lidt om den der fine bimmer hun stod ved siden af.

Ja. Der er nu noget over kvinder i uniform...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Babba-Papa

Dato : 30-04-03 12:17

På et tidspunkt skrev "Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk>
noget i retning af:

>Ja. Der er nu noget over kvinder i uniform...

Jeps, de dufter - i dette tilfælde - så dejligt af ny bil.

Fra : Peter Aagaard

Dato : 29-04-03 00:06

Andrew wrote:
> [...]
> på vejene, men vinker man også flinkt til en mc-betjent, eller vil
> han ta' det som en fornærmelse og måske endda tro at man gav ham

Jeg hilser altid på dem, de er jo også en slags mennesker

Mvh. Peter

Fra : Jan Andersen

Dato : 29-04-03 20:48

Her i Schweiz hilser jeg altid paa mc-betjente, og det er da lykkedes at faa
en loeftet pegefinger :) tilbage som hilsen - men kun sjaeldent. Er de
virkeligt saa ens skolet, eller passer de bare deres arbejde? Som civile
hilser de vel som alle andre.
Ellers hilser alle naturligvis paa alle, her er der (heller) ingen forskel
fra DK.

Mvh Jan

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 29-04-03 22:06

Jan Andersen wrote:
> [...]
> arbejde? Som civile hilser de vel som alle andre.
> Ellers hilser alle naturligvis paa alle, her er der (heller) ingen

Mit indtryk af Schweiz (sidste sommer) var, at man stort set var nødt til at
køre med en hånd.
Der var utroligt mange motorcykler på vejen.

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Jan Andersen

Dato : 29-04-03 22:47

<snip>

> [...]
at
> køre med en hånd.
> Der var utroligt mange motorcykler på vejen.

Det har du ret i; saesonen er naesten lige begyndt men det vrimler med
motorcykler, CH er helt enkelt et mc-paradis; fra hvor jeg bor er der ca en
time til Alperne med Jurabjergene og Schwarzwald naermest i baghaven, saa
der er masser af kurvede veje (og for det meste af vaeldig god MC kvalitet)
at vaelge imellem, og det er der mange der har fundet ud af - det er ikke
usaedvanligt, at man paa soendagsturen moeder grupper af 10-50
motorcyklister, der ogsaa lige skal have frisk luft inden aftensmaden, saa
der er god lejlighed til at hilse.
Desvaerre moeder man jo ogsaa en del af dem der har forvekslet vejen med
Nordsloejfen, ikke, at jeg ikke vil hilse paa dem, men man naar knapt at se
dem...

Jan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 29-04-03 01:30

Andrew wrote:

> [...]
> på vejene, men vinker man også flinkt til en mc-betjent, eller vil
> han ta' det som en fornærmelse og måske endda tro at man gav ham

Det tror jeg ikke han vil. Som andre har nævnt så er mange MC betjente
(alle?) også entusiastiske MC-kørere og de hilser garanteret selv lygtigt
når de kører "i privaten".

> Jeg har kørt forbi et par stykker og løftet lappen idet jeg kørte
> forbi, men der er sgu ikke rigtig nogen reaktion...

Jeg har også kun oplevet et par gange at de har hilst tilbage. Men derfor
bliver jeg ved med at hilse

Hilsner,

--
Tony
Stadig få T-Shirts tilbage:

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-04-03 23:48

Andrew wrote:
> Jeg synes det er kanon at vi mc'ister hilser på hinanden når vi mødes på
> vejene, men vinker man også flinkt til en mc-betjent, eller vil han ta' det
> som en fornærmelse og måske endda tro at man gav ham fingeren ?!

De plejer da at hilse igen når jeg hilser .. :) og naturligvis
hilser man.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985