endnu et nødråb til de mange kloge hoveder~
Fra : Benny Thomsen

Dato : 27-04-03 20:57

Jeg skal have renoveret gearkassen på min gamle BMW men kan ikke få
medbringer flangen hevet af.
Det er den flange der sidder på afgangslejet og via en gummi klods har
forbindelse til kardan akslen.
Skiven sidder på en konisk ende af drivakslen.
Jeg har spændt min aftrækker så meget jeg tør (flangen er ikke for tyk og
bøjer en anelse) den har fået WD40, den har fået varme og den har fået et
dask med en mellemstor hammer - og sidder stadig fast.

Hvordan hulen får jeg den af ???
skal den have mere varme, eller bare en større hammer, eller noget helt
andet?

Husker en mekaniker som engang kom løbende med ordene "brug endelig ikke
vold, tag en større hammer!"

hilsen Benny

Fra : Armand

Dato : 27-04-03 21:42

Benny Thomsen <xxxbmt@privat.dk> skrev i en
> [...]
> dask med en mellemstor hammer - og sidder stadig fast.
> Hvordan hulen får jeg den af ???
> skal den have mere varme, eller bare en større hammer,

Vi taler her om at slå på enden af aftrækkerens "pressende" aksel/bolt,
ikke?
En solid anspænding og et velrettet gok, evt. efterfulgt af endnu en
spænde+gok - sekvens, eller to, skulle kunne gøre det!

--
Armand.

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 28-04-03 10:55

Den kan sidde utroligt fast!
Det originale værktøj er en rigtig god ting her, og selv med det originale
værktøj skal den tit have både varme og et godt gok med en hammer før den
hopper af.
Til gengæld skal du passe på når den skal monteres igen - Det skal være
MEGET rent og tørt før du samler det, ellers risikerer du at den går løs, og
det er rent ud sagt forbandet kostbart.

Jeg har aldrig fået sådan en af med en almindelig aftrækker - Den trækker
simpelt hen ikke lige nok.

Med venlig hilsen

Edvard Korsbæk

Fra : Benny Thomsen

Dato : 28-04-03 17:55

jo tak, den har endnu ikke rokket sig. Har overvejet at lave noget der
ligner den originale aftrækker - medmindre en her i gruppen lige har den på
lager...

Hilsen Benny