Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Endelig..
Fra : Anders Houmark

Dato : 27-04-03 20:22

... Fik jeg taget et billede hvor effekten fra polfilteret kommer til
visning... Puha det tog godt nok også mange foto's.. Er helt glad for at jeg
ikke bruger analogt kamera, bare det at tænke på alle de filmruller +
fremkaldelse ..

Nåmen, resultatet kan ses her: http://polfilter.andersh.dk

Nu jeg endelig er igang med at fremvise billeder for jer, så kan jeg lige
vise et blomsterbillede jeg fk taget på terrassen dengang det var godt vejr

Adressen er www.andersh.dk/spanskmaguerit.jpg

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : max

Dato : 27-04-03 23:09

> [...]
>
> Nu jeg endelig er igang med at fremvise billeder for jer, så kan jeg lige
> vise et blomsterbillede jeg fk taget på terrassen dengang det var godt

WAW - et SUPER blomsterbilled..
Baggrunden er lidt rodet, men pyt....!
-max-

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-04-03 00:43

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> WAW - et SUPER blomsterbilled..
> Baggrunden er lidt rodet, men pyt....!
> -max-

Tak skal du have :)

Jeg har også taget billedet med noget sort baggrund, men kan bedst lide
dette

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : max

Dato : 28-04-03 00:37

> Jeg har også taget billedet med noget sort baggrund, men kan bedst lide
> dette
> --
> Anders Houmark

Ja jeg kan forestille mig sort blir for voldsomt, men det er
sjovt at prøve sig frem, man lærer et og andet hver gang.
Hvis baggrunden er helt sort kan det måske være interessant
at skifte farve i et photoredigeringsprogram - bare for sjov..
Du vil også let kunne lave en maske på den grønne baggrund
og bruge lidt mere blur, og måske nedtone det blad der lyser op i
øverste højre hjørne..
-max-

Fra : John

Dato : 28-04-03 17:30

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ikke bruger analogt kamera, bare det at tænke på alle de filmruller +

Fin illustration af effekten på en blå himmel. Afledt af en tidligere
diskussion ang polfiltre, lagde jeg et eksempel på et polfilters evne til at
fjerne reflektioner i vand på min hjemmeside. Eksemplet findes under "
Features" på dette direkte link til galleriet :

http://www.jkhansen.dk/galleri.htm

Et andet meget kraftfuld eksempel findes også på det første billede af en
gangbro under "Natur". Meget dramatiske er ligeledes de to første billeder
under "Portrætter". Alle tre billeder under "Teknik" er yderligere eksempler
på den allermest dramatiske effekt af polfilter.
--
MVH
John K Hansen