niveauforskel i trægulv
Fra : Musen

Dato : 27-04-03 18:02

Ja nu har vi så sat gipsvæggen op (se tidligere indlæg) og har fjernet den
gamle væg, men nu er problemet så, at vi har trægulv, og at det i det ene
værelse ligger lidt lavere end i det andet værelse. Det gør jo så, at vi for
det første har en "revne" på ca. 10 cm der hvor den gamle væg stod, og at
der for det andet er ca. 3-4 cm´s forskel på niveauet på de to gulve. Er der
nogen der har en smart fidus til, hvordan vi laver det pænest? Det vil jo
være træls at få et trin ned midt i et værelse, så det ville være smart,
hvis man kunne gøre det med en eller anden form for liste (men den skal jo
være bred)
Links eller svar til ovenstående modtages med kyshånd
Venlig hilsen Musen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 27-04-03 21:48

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> wrote in message
> [...]
> være bred)
> Links eller svar til ovenstående modtages med kyshånd

Vi har fået bukket et stykke (børstet) rustfri stålplade (2 mm tyk) ca. 8 mm
ned i hver side
____________
#####|#***skum****#|###### gulv
######************#######
/////////////////////
/////gl. mur//////
/////////////////////

og fræset en 6 mm rille på ca. 10 mm dybde (halvt ned) i gulvbrædderne.
Læg den færdigbukkede plade ovenpå gulvet, der hvor den skal fræses ned, og
streg op på hver side. Brug en alm. overfræser op mod en styreliste, der er
sømmet/skruet løst i gulvet.

Fjern den gamle mur 5-8 cm under gulvniveau, og fyld op med montageskum. Lad
det tørre i to døgn, og skær det overskydende skum af med en brødkniv (plant
med gulvet).

Pladen kan nu lægges ned i rillerne, og når den ligger som den skal (skummet
er i rigtig niveau), kan der fyldes silicone ned i rillerne, pladen renses
af med sprit, og lægges ned.

Hos os havde vi ca. 1-2 cm niveauforskel, men det bemærker man ikke nu. Om
man vil lægge mærke til 3-4 cm tør jeg ikke sige, men hvis man vil undgå at
hæve gulvet i den ene side, så må man jo leve med det...

Mvh
Michael

Fra : kamik

Dato : 29-04-03 11:41

"Musen" skrev d. 27-04-03 18:02 dette indlæg :
> [...]
skal jo
> være bred)
> Links eller svar til ovenstående modtages med kyshånd

vi har lige haft samme problem med niveau forskel på to gulve, vi havde
så yderligere det problem at vi gerne ville have gulvet til at gå ud i
ét i de to rum. Løsningen blev at vi simpelthen sænkede gulvet i det ene
rum, det tog en dags MEGET beskidt og ubehageligt arbejde i
krybekælderen, hvor vi fjernede nogle af de træ stykker gulvet var
klodset op på. Ved ikke om i KAN gøre det samme det var bare en ide, og
vores gulv er bare perfekt nu
mvh
eva

http://www.kandu.dk/

Fra : Musen

Dato : 01-05-03 13:37

> [...]
> krybekælderen, hvor vi fjernede nogle af de træ stykker gulvet var
> klodset op på. Ved ikke om i KAN gøre det samme det var bare en ide, og

Hej Eva
Tak for dit svar. Desværre kan vi ikke gøre det samme, da gulvet er
nyisoleret og der er støbt under det. Men vi har nu gjort det, at vi har
lagt et bræt på tværs og så må vi se om vi kan finde nogle pæne lister til
revnerne. Måske ikke den optimale løsning, men et eller andet skulle vi jo
gøre

Venlig hislen Musen