RF600 information søges
Fra : D@lby

Dato : 27-04-03 16:45

Tja, det vare nok ikke længe før jeg ikke kan undvære en mc mere. Jeg er jo
kommet af med min elskede GS500E - men det klør allerede rundt omkring for
at komme ud igen i en fart.

Men jeg tjekker markedet ud for en større model end GS'eren (ja, jeg ved der
ikke skal så meget til)

Kigger jo på CBR600F (2 ell. 3) - og den ved jeg efterhånden en del om,
Men! ....

Suzuki RF600R har jeg så fundet ('93 - '94), men ved ikke meget om maskinen.
Kunne nogen med erfaring med denne fortælle lidt om den, og hvad man skal
tjekke hvis man skulle ud at kigge? Jeg ved ikke om det er noget.

Hvis nogen har Mc-revyen fra den årgang, ser jeg meget gerne siden i
dk.binaer.motor, hvis det ikke er for meget forlangt.

Lars D@lby

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 27-04-03 16:50

ligger i binær

Fra : D@lby

Dato : 27-04-03 16:54

Wow - hurtig svar eller hva?

tak

Lars D@lby

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-04-03 19:32

"D@lby" <LarsdalbyNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Kunne nogen med erfaring med denne fortælle lidt om den, og hvad man skal
> tjekke hvis man skulle ud at kigge? Jeg ved ikke om det er noget.

Tja... jeg har en RF600R fra '96 som jeg købte for godt to år siden. Den
havde på daværende tidspunkt kørt knap 35.000 og jeg har så kørt ca. 30.000
km på den siden da...

Jeg har ikke haft nogle problemer med den overhovedet! Jeg kan ikke rigtigt
komme i tanke om nogle mekaniske svagheder som er specielt for denne maskine
(måske er der andre som kan). Faktisk tværtimod, motoren er baseret på
suzuki's velkendte blok fra GSXR modellerne. Min går stadig perfekt i
motoren på trods af daglige tæsk de sidste sæsoner.

Kåbedelene er derimod en lidt anden sag, de har de med at revne med tiden.
Især forskærmen kan pludselig revne og kåben ved skruerne, specielt hvis den
har været spændt for hårdt sammen.

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at skrive, du må såmænd også gerne
prøve min RF600, hvis du skulle komme forbi Næstved-kanten..

Thore

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 27-04-03 23:07

"SmaRTrxxv" <thore_FJERN@DETTEget2net.dk> skrev

> motoren er baseret på
> suzuki's velkendte blok fra GSXR modellerne. Min går stadig perfekt i
> motoren på trods af daglige tæsk de sidste sæsoner.

Passer det nu !!

Mig bekendt er var GSX-R`erne på det tidspunkt RF`erne
blev udviklet en olie-kølet konstruktion, hvorimod RF`erne
er vandkølede.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-04-03 04:39

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message

> Passer det nu !!
>
> Mig bekendt er var GSX-R`erne på det tidspunkt RF`erne
> blev udviklet en olie-kølet konstruktion, hvorimod RF`erne
> er vandkølede.

JA, det gør det....

GSXR'erne er vandkølede fra og med '93, men det var stort set stadig den
samme motor..

Thore

Fra : Allan Nielsen

Dato : 27-04-03 21:57

> [...]
> Kunne nogen med erfaring med denne fortælle lidt om den, og hvad man skal
> tjekke hvis man skulle ud at kigge? Jeg ved ikke om det er noget.

Solid cykel, har ikke selv oplevet at plastikken giver op!
Hvis du bryder dig om kørestilen og ikke mindst hvordan den ser ud er midt
indtryk, at man i en RFer får rimelig meget MC for pengene!
prøv nogle stykker!
mvh
Allan
RF600R ´97

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 28-04-03 17:19

> [...]

> Kunne nogen med erfaring med denne fortælle lidt om den, og hvad man skal
> tjekke hvis man skulle ud at kigge? Jeg ved ikke om det er noget.

Du kan prøve at kigge her

http://www.grufty.co.uk/rf600r/index.php

Motoren er ikke uopslidelig hvilket jeg måtte sande sidste år. Min cykel er
fra 95 og har kørt ca. 44.000 km. Jeg sat nye stempelringe i pga. for stort
olieforbrug. Det er selvfølgelig ikke så nemt at undersøge på en enkelt
køretur, men hold f.eks. øje med om den oser fra udstødningen når den får
noget at leve af.

Casper
RF600R

Fra : Casper Hundebøl