Forskel i farverne i Photoshop og Illustra~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-04-03 16:18

Hvordan kan det være at der visuelt er forskel i farverne i Photoshop og
Illustrator ? Vælger man fx. en websikker farve i begge programmer, så
er der tydelig forskel.

Hvordan rettes det ?

Der er ingen problemer, når farverne ses via en browser.

Mac OS X og de seneste versioner af programmerne.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ben Knudsen

Dato : 27-04-03 20:16

jesper@gylling.net ([2900] jesper haaber gylling) writes:
>Hvordan rettes det ?
>Der er ingen problemer, når farverne ses via en browser.

Programmerne er givetvis sat forskelligt op i forhold til at viser
farverne, mens du redigerer dit billede. Prøv at tjekke view > Proof Setup
i Photoshop og se, hvad den er indstillet til. Jeg kan ikke huske om
illustrator har samme menu, men det kan du jo tjekke.
Sædvanligvis har jeg min photoshop indstillet til "windows RGB" fordi jeg
så får min webgrafik vist sådan som den vil se ud på en pc (og dem er der
jo stadig flest af). Det betyder at grafikken ser en anelse for lys ud på
en mac, men det kan jeg leve med.

Ben

ps. spørg igen hvis svaret er for tåget... jeg er lidt træt og ugidelig
lige nu og frygter at det kan ses.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-04-03 00:24

> [...]
>
> Hvordan rettes det ?
>
> Der er ingen problemer, når farverne ses via en browser.
>
> Mac OS X og de seneste versioner af programmerne.

Det er garanteret Color Management indstillingerne der er forskellige.
Tjek indstillingerne i begge programmer og sørg for at de er ens.
Alternativt mener jeg at det er muligt at eksportere indstillingerne i
ét af programmerne og importere dem i det andet. Så er du sikker på det
virker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Dan Henriksen

Dato : 28-04-03 08:08

En mulighed var vel også at sætte begge programmerne til at bruge Appel's
ColorSync, så skulle indstillingerne til farver jo gerne være ens.

Dan

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-04-03 17:36

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> En mulighed var vel også at sætte begge programmerne til at bruge Appel's
> ColorSync, så skulle indstillingerne til farver jo gerne være ens.

Det burde også virke ja, men så mister man de andre muligheder i Adobe's
programmer.