hvidløg
Fra : Jens Nielsen

Dato : 27-04-03 13:43

jeg har en del hvidløg liggende - kan disse fryses ned???

mvh
jens

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-04-03 14:05

Jens Nielsen skrev:

> jeg har en del hvidløg liggende - kan disse fryses ned?

Ikke at jeg har prøvet, men bliver det ikke noget splat? Jeg tror
jeg ville vælge at pickle dem.

// Klaus

Fra : Ole Stigaard

Dato : 27-04-03 15:26

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke at jeg har prøvet, men bliver det ikke noget splat? Jeg tror
> jeg ville vælge at pickle dem.
Uhm, se _det_ er lækkert! En chili-marinade kan anbefales...

Ole S

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 27-04-03 15:27

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke at jeg har prøvet, men bliver det ikke noget splat? Jeg tror
> jeg ville vælge at pickle dem.

Hvordan gør man det?

Mvh Mads

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-04-03 15:43

Mads Thorning Pedersen skrev:

> Hvordan gør man det?

Tag en opskrift på mælkesyregærende saltagurker og erstat agurker
med hvidløg. ;)

Noget i retning af: Pil alle hvidløgene og læg dem lagvist med dild
eller vinblade i fx et sylteglas. Overhæld med kuldslået saltvand
(1 spsk salt pr. liter) og lad hele molevitten gære til vandet atter
er klart (en 2-3 uger, vil jeg skyde på). For et extra pift, læg
friske eller tørrede chilipebre i lagene.

// Klaus

Fra : Margit

Dato : 29-04-03 17:15

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har en del hvidløg liggende - kan disse fryses ned???
>
> mvh
> jens

Ja. De kan sagtens fryses. Del dem i fed og frys dem i en tæt boks.
Jeg har altid nogle liggende i min fryser.
Mvh. Margit