Hvordan er årstiden for bilferie i USA om.~
Fra : Thomas

Dato : 27-04-03 13:31

Hej.

Overvejer at tage en bilferie med udgangspunkt fra San Francisko i USA.

Hvordan er foråret i USA - Marts - April ?

Mvh Thomas

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-04-03 21:53

On Sun, 27 Apr 2003 14:30:31 +0200, "Thomas" <t@t.de> wrote:

>Overvejer at tage en bilferie med udgangspunkt fra San Francisko i USA.
>
>Hvordan er foråret i USA - Marts - April ?

Vejret i det nordlige Californien kan være ret skiftende i marts og
april. Netop i år har det regnet meget i april, man skal over 20 år
tilbage for at finde en lige så våd april.

Ellers er foråret (og efteråret) den bedste tid at besøge selve San
Francisco. Om sommeren kommer tågen ofte ind, så dagstemperaturen
ligger nede på omkring 15 grader. Sjovt nok kan der så være 25-30
grader få minutters kørsel fra selve byen.

Regnen holder som regel op sidst i maj måned, og så er der tørt indtil
november. Californien er smukkest om foråret, bakkerne er grønne og
frodige. Hen i august og september ser det hele noget svedet ud

--
Lars Ehlers, San Francisco
Arbejde: http://www.digitalpersona.com

Fra : Thomas

Dato : 27-04-03 22:07

Ok mange tak for svarene....

Vi havde planlagt at køre rundt i californien og nogle dag i San Fc. så det
burde nok kunne lade sig gøre i April - maj...... det er vel også lige inden
den store turistsesson sætter ind og priserne skulle være lidt lavere.....

Mvh Tim

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-04-03 02:10

On Sun, 27 Apr 2003 23:07:16 +0200, "Thomas" <t@t.de> wrote:

> [...]
>den store turistsesson sætter ind og priserne skulle være lidt lavere.....

April - maj er et udmærket tidspunkt at rejse rundt i Californien på.
Der er rigtigt nok knap så mange turister, hotellerne er billigere
osv. Dog ville jeg planlægge alternative ting, så I også har noget at
lave, hvis det regner.

Folk er desværre ikke gode til at køre bil, når det regner herovre
Så planlæg ekstra tid, hvis I skal køre, når det regner.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Thomas

Dato : 28-04-03 17:26

Ok... tak for svarene..... Det vil jeg så arbejde videre med.....

Mvh Thomas