/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kaburatorjustering
Fra : Tommy Hasen


Dato : 27-04-03 11:38

Hej
Jeg skal have justeret karburatoren på spjætten, så vidt jeg ved stiles
luftskruen efter bogen og tomgangen tilpasses ?
I Haynes står der "Pilot screw - turns out 2½", er det ikke helt ind og så
2½ omgang ud med skruen ?
Der står også "By-pass air screw 4 " hvad betyder det ?

--
Vh
Tommy
www.tommyhh.dk



 
 
Freddy O. Christense~ (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 27-04-03 13:20

Tommy Hasen wrote:
> Hej
> Jeg skal have justeret karburatoren på spjætten, så vidt jeg ved
> stiles luftskruen efter bogen og tomgangen tilpasses ?
> I Haynes står der "Pilot screw - turns out 2½", er det ikke helt ind
> og så 2½ omgang ud med skruen ?

Jov da.

> Der står også "By-pass air screw 4 " hvad betyder det ?
No idea

Men når det er en spjætter kan du da høre om den går godt. Jeg har haft
stort held med altid at justere efter øre. Dvs. give den mere luft indtil
den ikke "firtakter" og så passe hulens på med at den ikke går for tyndt.
Det mærkes ofte ved at den ikke rigtig vil tage gassen ved let gasgivning.
Tændrøret bliver jo så osse hvidt.

Start med at checke tændingen.




Armand (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-04-03 20:39


Freddy O. Christensen <foc@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3eabcb04$0$42592$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tommy Hasen wrote:
> > Hej
> > Jeg skal have justeret karburatoren på spjætten, så vidt jeg ved
> > stiles luftskruen efter bogen og tomgangen tilpasses ?
> > I Haynes står der "Pilot screw - turns out 2½", er det ikke helt ind
> > og så 2½ omgang ud med skruen ?
>
> Men når det er en spjætter kan du da høre om den går godt. Jeg har haft
> stort held med altid at justere efter øre. Dvs. give den mere luft indtil
> den ikke "firtakter" og så passe hulens på med at den ikke går for tyndt.
> Det mærkes ofte ved at den ikke rigtig vil tage gassen ved let gasgivning.
> Tændrøret bliver jo så osse hvidt.

Altså!

Hvis alle karburatorer skulle justeres stringent á nævnte omdrejninger på
luft/stille -skruer, så kunne fabrikanten ligesåvel have monteret faste
dyser pågældende steder :-|
Når der nu engang forefindes en trinløs justeringsmulighed, så ér det fordi
at alle dysetrimninger sker á et givent spring (oftest i tyvendedele
millimeter på tværsnits-diameteren) og der således bør forefindes en
trinløs mulighed for fintrimningens skyld - Denne foregår v.h.a omtalte
skruer!!
Når serviceoplysninger fremstår med et tal á et antal omdrejninger fra
bundstillingen, er det for at skabe en grundindstilling hvor motoren vides
at kunne køre, omend ikke optimalt, og derfra er det således op til
mekanikeren at bruge sin fingerspitzengefühl, akkurat som Freddy så fint
beskriver her som "efter øre", til at finde det perfekte område !!!

--
Armand.





Moller (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-04-03 15:54


"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:b8gbse$2vj$1@sunsite.dk...
> Hej
> Jeg skal have justeret karburatoren på spjætten, så vidt jeg ved stiles
> luftskruen efter bogen og tomgangen tilpasses ?

hmm, jo jo... der er ikke nogen tomgangs skrue på den hvis det er 30N-1
du bruger af kaburator, men som du selv skriver... pilot og By-pass ...
By-pass er den stor skrue, og Pilot er den lille skråt neden for den store,
på samme side inden bag den lille plast prop.

> I Haynes står der "Pilot screw - turns out 2½", er det ikke helt ind og så
> 2½ omgang ud med skruen ?

Yepsen... på den lille ik :)

> Der står også "By-pass air screw 4 " hvad betyder det ?

Den store skrue... helt ind, og 4 gange ud :)

Det er det... hvis din MZ ik har det godt, skal du være 100% på at din
tænding osv... alt andet er som det skal være, og så til sidst kaburatoren,
som du ik kan stille så meget på... derved er den meget slem, er det pga.
skidt og møj i den, og derved skal din kaburator renses.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 Cdi ... 145km/t på en go dag :)
Suzuki GSF 1200 S Bandit :)

>
> --
> Vh
> Tommy
> www.tommyhh.dk
>
>



Tommy Hasen (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Hasen


Dato : 27-04-03 17:04

>
> hmm, jo jo... der er ikke nogen tomgangs skrue på den hvis det er
30N-1
> du bruger af kaburator, men som du selv skriver... pilot og By-pass ...
> By-pass er den stor skrue, og Pilot er den lille skråt neden for den
store,
> på samme side inden bag den lille plast prop.
>
>
Jeg kom lige til at se bag i bogen 1991-om models, min er fra 96, der er det
kun 1-1,1/4 omgang, der står ikke noget om by-pass, så må jo bare være til
tomgangen passer.

>
> Det er det... hvis din MZ ik har det godt, skal du være 100% på at din
> tænding osv... alt andet er som det skal være, og så til sidst
kaburatoren,
> som du ik kan stille så meget på... derved er den meget slem, er det pga.
> skidt og møj i den, og derved skal din kaburator renses.
>
Kontrolleres tændningen med en tændningspistol eller hvordan ?

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk




Moller (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-04-03 08:15

> Jeg kom lige til at se bag i bogen 1991-om models, min er fra 96, der er
det
> kun 1-1,1/4 omgang, der står ikke noget om by-pass, så må jo bare være til
> tomgangen passer.

Åh, du bruger en af de ireterende :) kaburatore hæhæ

> Kontrolleres tændningen med en tændningspistol eller hvordan ?

Yeps.. da du siger din er fra 96, så er din med elektronisk tænding, så
yeps.

VH
Lars Molnit

>
> Vh
> Tommy
> www.tommyhh.dk
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste