Alternativ til keyboard
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 27-04-03 11:36

Hej..

Jeg er igang med at opgradere min PC således at den kan bruges til spil.
Motherboard er ASUS A7V8X, CPU AMD Athlon 2400, 1024DDR ram, og et
grafikkort på efterkrav..
Radeon 9700 Pro All-in-Wonder.
Maskinen skal bruges af mine børnebørn...
Hvad skal jeg bruge af interface, i stedet for keyboard. Jeg har 2 spil ,
Deltaforce og Rally 2001 pro...
Og for at teste det nye grafikkort, hvilket spil kan jeg købe som sætter
grafikkortet på en håd prøve...

mvh pjl

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-04-03 11:53

"Per Juul Larsen" <fam.juul@larsen.dk> wrote in

> [...]
> et grafikkort på efterkrav..
> Radeon 9700 Pro All-in-Wonder.
> Maskinen skal bruges af mine børnebørn...

Forkælede unger! :)

> Hvad skal jeg bruge af interface, i stedet for keyboard. Jeg har 2
> spil , Deltaforce og Rally 2001 pro...

Tja, personligt finder jeg keyboard+mus rigeligt til alle spil undtagen
bilspil, hvor et rat+pedal sæt er at foretrække.

> Og for at teste det nye grafikkort, hvilket spil kan jeg købe som
> sætter grafikkortet på en håd prøve...

Du kan holde lidt øje med de kommende spil:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/03/30/2935680
- de burde alle kunne sætte grafikkortet på en prøve.

Ellers vil jeg foreslå Unreal2 eller Splinter Cell.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-04-03 14:49

Per Juul Larsen wrote:
> Hvad skal jeg bruge af interface, i stedet for keyboard.

Til fx fodboldspil er jeg helt vild med mit gamepad:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1394617908

> Jeg har 2 spil , Deltaforce og Rally 2001 pro...

DF er mus og tastatur bedst ellers skal joysticket
have ekstremt mange knapper :)

Bilspil bør køres med et ordentligt sæt rat og
pedaler, jeg kender desværre ikke meget til
disse. Jeg ville nok bare se efter Microsofts
eller Logitechs produkter!
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1394607906
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1394617895

> Og for at teste det nye grafikkort, hvilket spil kan jeg
> købe som sætter grafikkortet på en håd prøve...

Jeg ville nok se efter nogle spil der kræver FPS og
derved presser grafikkortet en smule, dette kunne
fx være Unreal Tournament 2003, Soldier of Fortune 2
og i andre genre kunne man se på FIFA 2003, Need
for Speed - Hot Pursuit 2.
Jeg siger ikke at spillene er gode, men at de da kan
vise hvad dit grafikkort kan. Det er muligt der findes
nyere og mere krævende spil, men jeg er ikke den
store "gamer".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 27-04-03 15:14

Tak for svarene...
For at undgå keayboard, vil der da være spil på markedet som er designet til
en bestemt type interface?
Actionspil eks...
og hvor livagtige er rat og pedaler...vil de ikke være svære at kalibrerer
så de passer til spil?
Er der typer som jeg bør købe frem for andre ???

igen tak for gode og opl. svar.

mvh pjl

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3eabdfba$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...