Hvorfor ikke i søgemaskiner?
Fra : Munksoe

Dato : 27-04-03 10:55

Hej,

Jeg forstår ikke hvorfor mine sider:
www.pedalcars.dk og www.pedalbiler.dk
ikke er at finde på nogen søgemaskine, selv efter adskillige måneder.

Jeg har brugt http://www.metamaten.dk/ til at generere mine metatags. Helt
efter opskriften.

Er der nogen, der kan se hvad jeg har gjort forkert?

Hilsen

Lars

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-04-03 11:04

Munksoe wrote:
> [...]
> Helt efter opskriften.
>
> Er der nogen, der kan se hvad jeg har gjort forkert?

tilføj dine sider manuelt, eks:
http://www.google.com/intl/da/about.html

ellers se her:
http://www.joyzone.dk/sw149.asp

mvh Søren

Fra : Munksoe

Dato : 27-04-03 11:20

Tak,

.... men det er dog stadig en gåde for mig, hvorfor siderne ikke automatisk
dukker op i søgemaskinerne.

Hilsen

Lars

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-04-03 11:26

Munksoe wrote:
> Tak,
>
> ... men det er dog stadig en gåde for mig, hvorfor siderne ikke
> automatisk dukker op i søgemaskinerne.

søgemaskinerne skal jo vide siden eksistere.
eksempelvis ved at reklamere for siderne her, men
"skal det gøres ordentligt" så må man selv igang.

mvh Søren

Fra : Munksoe

Dato : 27-04-03 11:37

Hej Søren,

I mange år har jeg ikke tilmeldt nogen sider, dog placeres alle mine øvrige
mange sider i toppen af søgemaskinernes lister.
Måske er det på grund af at disse domænenavne er et "redir" til en anden
sti?
Jeg var nødt til at lave et "redir" på domænenavnene, fordi det Java-script
som er på siderne ikke virker under et "alias" på grund af standard
sikkerhedsindstillinger i IE.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-04-03 11:15

På intet tidspunkt nævner du at du skulle have anmeldt dine sider til
en søgemaskine så jeg går ud fra at det er det der er galt.
Start f.eks. her: http://www.google.com/addurl.html

Bemærk at det kan tage et par måneder fra du har tilmeldt dig hos
Google til du bliver listet.

Fra : Munksoe

Dato : 27-04-03 11:26

Hej Jens Peter,

Jeg har ikke tilmeldt disse sider, men mange andre sider, som jeg har lavet
helt med MS programmer vises uden tilmelding.
De to sider, som ikke vises i søgemaskiner, er ikke udelukkende lavet i et
program for fremstilling af hjemmesider, men delvis i notepad.
Skulle søgemaskiner ikke automatisk finde siderne? Hvorfor ellers navnet
"søgemaskine"?

Hilsen

Lars

Fra : Olav Noksagt

Dato : 27-04-03 11:37

Munksoe:
> Skulle søgemaskiner ikke automatisk finde siderne? Hvorfor ellers navnet
> "søgemaskine"?

Øh... ???? Fordi brugerne bruger dem til at søge med!

De mest brugte søgemaskiner (Google f.eks.) placerer dig tilmed i hierakiet
i forhold til hvor kendt du er; "jo flere gode sider der linker til dig, jo
bedre må din side være". Det er rigtigt at der er søgemaskiner der "trawler"
nettet, men hvis du ikke har fortalt/tilmeldt/reklameret grundigt for din
side, kan trawleren nærmaest kun finde den ved et tilfælde ved f.eks
dk-hostmaster eller lign.

Olav

Fra : Munksoe

Dato : 27-04-03 11:42

Nå da da..
Var det ikke i gamle dage, at det var nødvendig at tilmelde? Som f.eks med
den almindelige Jubii i forhold til deres såkaldte "Super Søger"?

Hilsen

Lars

Fra : jopa

Dato : 27-04-03 12:13

Davs du
Munksoe <munksoe@usa.net> skrev bla:
> Var det ikke i gamle dage, at det var nødvendig at tilmelde? Som
> f.eks med den almindelige Jubii i forhold til deres såkaldte "Super
> Søger"?

Personligt tilmelder jeg aldrig sider manuelt, og der plejer normalt ikke at
gå lang tid før de er indexeret i Feks Google.
Lav en meeeeeget sigende <title> evt med nogle spændende søgeord.
Hvis du bruger frames så smid en masse søgeord i din <noframes>
Ligeledes dit indhold på siderne skal gerne have en masse søgeord placeret.
Metatags er ikke så nødvendige for søgerobotter, men alligevel en god ide.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Munksoe

Dato : 27-04-03 12:23

Hej John,

Det er også min erfaring at det ikke burde være nødvendig med tilmelding.
Jeg mener at have en meeeeeget sigende <title> med nogle spændende søgeord.
Derfor står jeg undrende overfor problemet.
Burde dette ikke være lige efter bogen:

<head>
<title>Originale Pedalbiler i bedste kvalitet</title>
<META NAME="Title" CONTENT="Originale Pedalbiler i bedste kvalitet">
<META NAME="Description" CONTENT="Kvalitetslegetøj, der kan gå i arv fra
barn til barn, fra generation til generation.
Pedalbiler af solid metal med komfortable sæder til børn fra 2-6 år. Solide
stålhjul med massive gummidæk. Funktionel, smidigt og solidt styretøj.
Justerbar pedallængde. Forkromede metal hjulkapsler. Forkromet rat.
Forkromet eller lakeret vindspejl. Overholder de strengeste amerikanske
sikkerhedsstandarder. Blyfri lakering.">
<META NAME="Keywords" CONTENT="Gocart,pedalbiler,go
cart,pedalbil,go-cart,lejetøj,børn,børnehave,børneinstitution,lejepladser,bi
ler,taxi,politibil,brandbil,varevogn">
<META NAME="Robots" CONTENT="INDEX,NOFOLLOW">

Hilsen

Lars

Fra : jopa

Dato : 27-04-03 12:47

Davs du
> [...]
> tilmelding. Jeg mener at have en meeeeeget sigende <title> med nogle
> spændende søgeord. Derfor står jeg undrende overfor problemet.

<klip>
</klip>
Jo det ser da ud som det skal.
Hvad søger folk på om sommeren ? rejser, tyrol, tyrkiet, badeland,
sommerhusudlejning, campingvogne osv

Det er selvfølgelig ikke en opfordring til at smide søgeord ind der ikke
refererer til dit indhold, men blot en ide til hvad jeg gør.
Har lige lavet en side til en klinik på sjælland.
De kan findes i bla Google nu en måned efter, og det er kun forsiden der er
smidt op så det skulle kunne lade sig gi sig med lidt kreativitet i søgeord.

Fra : Munksoe

Dato : 27-04-03 13:29

Mener du at robotterne gennemsøger nettet efter, hvor tit et ord bliver
brugt til at søge på?
Jeg ved med sikkerhed at jeg har lavet min hjemmeside, før det resultat på
vises på øverst Google på søgeordret "pedalbiler".

Så vidt jeg kan se af hans (DaVinci's) hjemmeside, så mangler hans
hjemmeside både:
"Title", "Description" og "Keywords"

Jeg finder det derfor besynderligt at en hjemmeside med korrekt håndtering
af "metatags" ikke vises, mens en hjemmeside helt uden elementære tags vises
øverst i hierarkiet - og dette på trods af at siden uden "tags" er lavet
langt senere.

Nogen forklaring på dette paradoks?

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 27-04-03 13:52

"Munksoe" <munksoe@usa.net> wrote in

> [...]
> elementære tags vises øverst i hierarkiet - og dette på trods af at
> siden uden "tags" er lavet langt senere.

Metatags har stort set ingen betydning. Højst sandsynligt ligger Davinci så
højt fordi der er mange der linker til ham.

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : jopa

Dato : 27-04-03 13:59

Davs du
Munksoe <munksoe@usa.net> skrev bla:
> Mener du at robotterne gennemsøger nettet efter, hvor tit et ord
> bliver brugt til at søge på?

Ja det tror jeg

> Jeg ved med sikkerhed at jeg har lavet min hjemmeside, før det
> resultat på vises på øverst Google på søgeordret "pedalbiler".

Nu kunne jeg ikke forestille mig at pedalbiler er noget der tit bliver søgt
på, men kan jo tage fejl.
Find evt nogle flere ord der refererer til dit indhold

> Så vidt jeg kan se af hans (DaVinci's) hjemmeside, så mangler hans
> hjemmeside både:
> "Title", "Description" og "Keywords"

Så har han måske et bedre eller mere sigende indhold

> [...]
> elementære tags vises øverst i hierarkiet - og dette på trods af at
> siden uden "tags" er lavet langt senere.

Som sagt så er bla Google liggeglad med metatags

> Nogen forklaring på dette paradoks?

Næ ikke umiddelbart ud over du skal have tålmodighed, og arbejd med dit
indhold osv så skal det nok lykkes.

ps kunne jeg få dig til at tage et check her

Fra : Munksoe

Dato : 27-04-03 14:28

Hej John,

> Nu kunne jeg ikke forestille mig at pedalbiler er noget der tit bliver
søgt
> på, men kan jo tage fejl.
> Find evt nogle flere ord der refererer til dit indhold

Jeg har, imodsætning til den anden netop brugt søgeord - sååå?

> Så har han måske et bedre eller mere sigende indhold

Heller ikke, da han har klippet og klistret fra min side.

Hilsen

Lars

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-04-03 11:40

"Munksoe" == Munksoe <munksoe@usa.net> writes:

Gør lige dig selv og os andre at studere
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

> [...]
> program for fremstilling af hjemmesider, men delvis i notepad.
> Skulle søgemaskiner ikke automatisk finde siderne? Hvorfor ellers navnet

Det kræver jo at de falder over et link til siderne fra en af de
sider der i forvejen er kendt af dem.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Allan Ottosen

Dato : 27-04-03 19:42

Hej
Et godt råd er at tilmelde diverse toplister, små portaler m.v.
De er i forvejen inde i robotfunktionerne, og dine oplysninger eller dit websted
kan så findes via disse genveje

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nygaard

Dato : 27-04-03 11:46

Hej

Munksoe wrote:
> [...]
> program for fremstilling af hjemmesider, men delvis i notepad.
> Skulle søgemaskiner ikke automatisk finde siderne? Hvorfor ellers navnet

Søgemaskinerne kan kun finde dine sider hvis du fortæller hvor de er,
eller hvis søgemaskinerne kommer forbi en andre side som linker til
dine. Ellers har de jo ikke en chance for at vide at de overhovedet
eksisterer! Så hvis der ikke er andre sider der linker til dine, så er
du nødt til selv at tilmelde dem.

Meta-tags bliver i øvrigt ikke brugt af alle søgemaskiner. F.eks. er
Google vist helt ligeglad med dem.

Vær også opmærksom på at lave dine sider i "læse- og naviger-bar html".
Med det mener jeg, at søgemaskiner som regel ikke er i stand til at se
hvad du laver i JavaScript, Flash, o.lign. Så sørg for at sidernes
indhold ligger som almindelig tekst i HTML-koden, og at man kan
manøvrere rundt på siderne alene med sædvanlige HTML-links.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Munksoe

Dato : 27-04-03 12:10

1000-tak,

Jeg vil lave links fra mine andre sider til de 2 famøse sider og vente og se
om det hjælper.
Det lille JavaScript som er brugt er i øvrigt placeret så langt nede i HTML
koden som muligt.

Lars

Fra : Jørn Hansen

Dato : 27-04-03 20:32

"Munksoe" <munksoe@usa.net> wrote:

>Jeg forstår ikke hvorfor mine sider:
>www.pedalcars.dk og www.pedalbiler.dk
>ikke er at finde på nogen søgemaskine, selv efter adskillige måneder.

Hej,

Jeg tillader mig at spinde lidt videre på tråden.

Jeg har et lignende problem med et par af mine hjemmesider omhandlende
en ejerforening og en skakklub. Hjemmesiderne har tidligere været
nemme at finde i Google, Altavista m.v., men nu er de som sunket i
jorden på søgemaskinerne. Det samme gør sig gældende for en af mine
bekendte som bl.a. har en hjemmeside om en lejerforening.

Vi har ikke egne domæner, men er begge kunder hos Tele Danmark, hvor
vi har mulighed for at have 10 Mb liggende. Kan det have en betydning?
Det jeg mener er, at kan det være, at søgemaskinerne måske sorterer
små "pjathjemmesider" som vores væk og alene linker til hjemmesider
med selvstændige domænenavne? Eller er det helt ude i skoven? F.eks.
er det galt med:

http://home1.inet.tele.dk/tpherman/centrum.htm (Skakklubben Centrum).

Før i tiden kunne jeg finde masser af henvisninger til siden, når jeg
brugte en søgemaskine. Nu er der ingen - kun henvisninger til links
der omtaler klubben på én eller anden måde.

Er der nogen af jer der ved hvorfor sider forsvinder fra
søgemaskinerne?

Mvh
Jørn

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-04-03 19:10

Jørn Hansen skrev bl.a.:
> Er der nogen af jer der ved hvorfor sider forsvinder fra
> søgemaskinerne?

Har i tilmeldt jeres sider her:
http://directory.google.com/Top/World/Dansk/
Det er faktisk her hele hemmeligheden bag Google findes. Hvis i
er tilmeldt her kan i også findes i Google og et par andre
søgemaskiner.

/Lars
--
Mød SHU BI DUA til
Rødkjærsbro Open Air

Fra : Jørn Hansen

Dato : 30-04-03 00:11

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dk> wrote:

> [...]
>Det er faktisk her hele hemmeligheden bag Google findes. Hvis i
>er tilmeldt her kan i også findes i Google og et par andre

Tak for svaret. Jeg tror ikke vi er tilmeldt dér. Det må jeg så se at
få gjort. Men det der undrer mig meget er, at vi før har været
registreret hos de forskellige søgemaskiner, men er nu helt forsvundet
derfra. Når jeg før i tiden prøvede at søge på "Skakklubben Centrum"
så poppede vores hjemmeside straks op - og det uden tilmelding af
nogen art. Både hos Google, Altavista, Jubii, Yahoo m.v. Det samme
gjorde sig gældende for min anden hjemmeside "Ejerforeningen
Gormsgården". Den må jeg også se af få registreret.

Med venlig hilsen
Jørn