2 spørgsmål om frames.
Fra : MBJ

Dato : 24-03-01 12:22

Da jeg er rimelig ny i kodningsfaget har jeg lige 2 spørgsmål,
som jeg håber at i kan svare mig på........

1. Hvordan for man noget indhold i sine frames?

2. Hvordan "fastfryser" man sine frames, så brugerne ikke kan
rykke med dem?

Venlig hilsen en nybegynder.......

Fra : KASPER

Dato : 24-03-01 13:22

"MBJ" <m.jorgensen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Da jeg er rimelig ny i kodningsfaget har jeg lige 2 spørgsmål,
> som jeg håber at i kan svare mig på........
>
> 1. Hvordan for man noget indhold i sine frames?

Vha: src="sti/til/fil.htm"

> 2. Hvordan "fastfryser" man sine frames, så brugerne ikke kan
> rykke med dem?

Vha: noresize

Således producerer følgende et frameset, der indeholder to kolonner
(venstre_frame og hoejre_frame) hvori der loades hhv. venstre.htm og
hoejre.htm. Den første kolonne (venstre_frame) er sat til 150 pixels og
kan ikke ændres - hoejre_frame udnytter resten af det tilgængelige
skærmareal (*).

<head>
<title>Frameset eksempel</title>
</head>
<frameset cols="150,*">
<frame name="venstre_frame" src="venstre.htm" marginwidth="0"
marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0" noresize>
<frame name="hoejre_frame" src="hoejre.htm" marginwidth="0"
marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0" noresize>
</frameset>

--
KASPER