/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
klabrelyd efter ventiljustering
Fra : Mikael.N


Dato : 27-04-03 07:53

Hej jeg er den hældige ejer af en cbr 600f f1 1990
Jeg fin en til at lave service på cyklen med ventil just og det hele,
ved opstart var der ikke nogen lyd, men der kom en kraftig tikken fra
motoren da den blev varm og fik at vide at når man havde ændret ventilerne
skulle kaburatorene synkroniceres,
og at lyden kom fra kaburatorende ( han sagde at faktisk alle ventiler stod
en smule for stramt) han just indsugning til 0,15 og udstødning til 0,20.
Jeg mener at de står for løst ( men jeg er også bare gammel bil mekaniker)
men han mener at det kan komme fra kaburatorene ?????? kan lyden komme der
fra ??
min værkstedsbog siger :
indsugning : 0,14 - 0,18
udstødning : 0,18 - 0,22
cyklen har kørt 45000

mvh mikael



 
 
Nikolaj Marquart (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Nikolaj Marquart


Dato : 27-04-03 09:59

hmm nu skal jeg ikke kloge formeget i det,
men jeg tror heller ik på at lyden kommer fra kaburatoren, men jeg havde
engang en gamel Ford Excort 1.3 og da den havde fået stillet ventilerne,
klaprede den os helt vilt, men sådan skulle den lyde..
Sååå det kan godt passe at den skal lyde såda..

MvH Nikolaj Marquart
"Mikael.N" <mlv@get2net.dk> wrote in message
news:y8Lqa.13$5p.12@news.get2net.dk...
> Hej jeg er den hældige ejer af en cbr 600f f1 1990
> Jeg fin en til at lave service på cyklen med ventil just og det hele,
> ved opstart var der ikke nogen lyd, men der kom en kraftig tikken fra
> motoren da den blev varm og fik at vide at når man havde ændret ventilerne
> skulle kaburatorene synkroniceres,
> og at lyden kom fra kaburatorende ( han sagde at faktisk alle ventiler
stod
> en smule for stramt) han just indsugning til 0,15 og udstødning til 0,20.
> Jeg mener at de står for løst ( men jeg er også bare gammel bil mekaniker)
> men han mener at det kan komme fra kaburatorene ?????? kan lyden komme der
> fra ??
> min værkstedsbog siger :
> indsugning : 0,14 - 0,18
> udstødning : 0,18 - 0,22
> cyklen har kørt 45000
>
> mvh mikael
>
>



Per Emborg (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 27-04-03 10:34

Ja eller er det bare ganske simpel at du er ved at løbe tør for benzin fordi
så kommer denne klikken fra benzinpumpen , den er jeg hoppet på på en F1er
og det lyder som ventilerne :)))

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus
"Mikael.N" <mlv@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:y8Lqa.13$5p.12@news.get2net.dk...
> Hej jeg er den hældige ejer af en cbr 600f f1 1990
> Jeg fin en til at lave service på cyklen med ventil just og det hele,
> ved opstart var der ikke nogen lyd, men der kom en kraftig tikken fra
> motoren da den blev varm og fik at vide at når man havde ændret ventilerne
> skulle kaburatorene synkroniceres,
> og at lyden kom fra kaburatorende ( han sagde at faktisk alle ventiler
stod
> en smule for stramt) han just indsugning til 0,15 og udstødning til 0,20.
> Jeg mener at de står for løst ( men jeg er også bare gammel bil mekaniker)
> men han mener at det kan komme fra kaburatorene ?????? kan lyden komme der
> fra ??
> min værkstedsbog siger :
> indsugning : 0,14 - 0,18
> udstødning : 0,18 - 0,22
> cyklen har kørt 45000
>
> mvh mikael
>
>



Armand (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-04-03 11:59


Mikael.N <mlv@get2net.dk> skrev i en news:y8Lqa.13$5p.12@news.get2net.dk...
> Hej jeg er den hældige ejer af en cbr 600f f1 1990
> Jeg fin en til at lave service på cyklen med ventil just og det hele,
> ved opstart var der ikke nogen lyd, men der kom en kraftig tikken fra
> motoren da den blev varm og fik at vide at når man havde ændret ventilerne
> skulle kaburatorene synkroniceres,

larm der tiltager under opvarmningen a motoren er ikke(!) ventilstøj :-|
Det er nok snarere knastkæden der rasler som den med varmen bliver længere,
og en ujævnt gående motor (= ringe synkronisering) kan sagtens forstærke dén
lyd!

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste